Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor valgte du å delamme og hvordan fungerer det for dere? Hvor ofte bør babyen ha bæsjebleier når den delammes? Går produksjonen fort ned av å delamme?

Her virker det som om det er nok melk stort sett, bortsett fra på ettermiddagen og om kvelden før leggetid. Da blir babyen så kavete og roer seg ikke til å spise nok, så lurer litt på om det er for lite melk evt. renner for sakte. Vurderer derfor å gi flaske fast på kvelden før legging, det virker som om det gjør leggesituasjonen hyggeligere for alle parter. I tillegg har den fått flaske av far når jeg er borte flere timer ute på ærender eller sånt.

Anonymkode: 41657...f79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullammet, men ser i ettertid at jeg burde gjort det du tenker å gjøre. Jeg hadde nok melk til at babyen la på seg nok til å følge sin egen kurve, men hn ville konstant ha pupp og sov dårlig. Kan jo også være andre grunner til slikt, men jeg hadde aldri melkespreng og slet med å få pumpet ut noe særlig, så jeg hadde i hvert fall ikke høy melkeproduksjon. Med nestemann kommer jeg til å gi en flaske MME til kvelden, hvis situasjonen er den samme.

Anonymkode: 68e86...3e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg delammer, av den eksakte grunnen som du nevner :) 

Eller, vet ikke om det kalles delamming egentlig, men han får en flaske til kvelds. Så ammer jeg igjen før jeg legger meg og gjennom natten. Jeg prøver å pumpe etter at han har fått flaske, men ikke alltid jeg har «tid», har to andre barn også. Men iallefall, sånn på kveldinga så føles puppene så tomme ut, men de er egentlig ikke det - merker at når han suger så fylles de opp begge to, men han kaver veldig og er trøtt, men når han får flaske så spiser han og sover godt et par timer. Det fungerer best for oss sånn 🥰 

Anonymkode: 39b99...da0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...