AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Del Skrevet 9. juni 2021 De sier at skallet er den sunneste delen av poteten. Funker det å lage potetstappe med skallet på? Blir det en suksess? Anonymkode: ccec5...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juni 2021 #2 Del Skrevet 9. juni 2021 Jeg synes det er veldig godt. Personlig foretrekker jeg å da bruke poteter med tynt skall. I stedet for å koke potetene hele deler jeg dem i biter først slik at det ikke blir så store skallbiter i mosen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Del Skrevet 9. juni 2021 Ja, vi gjør alltid det. Men jeg liker også stappe med litt tyggemotstand. Anonymkode: 87b41...312 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 9. juni 2021 #4 Del Skrevet 9. juni 2021 Ja, jeg gjør det når det skal gå fort eller jeg skal bruke opp reste-poteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 9. juni 2021 #5 Del Skrevet 9. juni 2021 Jeg gjør alltid det for å få ekstra mineraler i kosten 😁👏🏻 Som noen over her skriver, så deler jeg potetene opp i mindre biter først. Går kjempefort å koke dem også da 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Del Skrevet 9. juni 2021 Ja. Anonymkode: 96a0a...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 9. juni 2021 #7 Del Skrevet 9. juni 2021 Ja, det er det beste jeg vet spiser alltid potet med skall jeg, syns det er så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #8 Del Skrevet 9. juni 2021 Jeg gjør som de over, koker i biter (gjør det uansett for å korte ned koketiden) så bitene av skall ikke blir store. Synes potetstappen blir minst like god, og ser lit rustikk og kul ut. Anonymkode: b3715...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Del Skrevet 9. juni 2021 Bruker alltid skal(sålenge det ikke er sånne med mørkebrunt skittent skall på da). Bruker stort sett alltid stavmikser når jeg moser så da moses det godt inn uansett. Anonymkode: d8e22...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. juni 2021 #10 Del Skrevet 9. juni 2021 Ja, hvis potetene har tynt skall, hender det at jeg gjør det. Men jeg koker dem hele og deler dem i biter før jeg moser. Synes mosen blir mindre vassen når man koker potetene hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. juni 2021 #11 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg lager stappe av mandelpoteter og jeg skreller dem aldri. Vasker dem godt før jeg koker dem og moser dem med skallet på. Syns det smaker best med skall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #12 Del Skrevet 11. juni 2021 Det er godt det, ja. Men husk å skylle/skrubbe potetene godt først. Anonymkode: ae8d4...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #13 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 16.44): Bruker alltid skal(sålenge det ikke er sånne med mørkebrunt skittent skall på da). Bruker stort sett alltid stavmikser når jeg moser så da moses det godt inn uansett. Anonymkode: d8e22...852 Jeg synes du burde slutte å bruke stavmikser til dette. Anonymkode: ae8d4...b66 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 11. juni 2021 #14 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 16.44): Bruker alltid skal(sålenge det ikke er sånne med mørkebrunt skittent skall på da). Bruker stort sett alltid stavmikser når jeg moser så da moses det godt inn uansett. Anonymkode: d8e22...852 Min erfaring er at med stavmikser blir det mer potetlim enn potetstappe. Har du noe tips for å unngå det problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 11. juni 2021 #15 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg synes potetstappe med skall er omtrent like guffent som å få hår i munnen. Det kan nok gå med nypoteter og andre med svært tynt skall, men jevnt over er det tommel ned fra meg. 👎 I alle fall ikke noe du serverer gjester. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. juni 2021 #16 Del Skrevet 11. juni 2021 Ullvott skrev (15 minutter siden): Jeg synes potetstappe med skall er omtrent like guffent som å få hår i munnen. Det kan nok gå med nypoteter og andre med svært tynt skall, men jevnt over er det tommel ned fra meg. 👎 I alle fall ikke noe du serverer gjester. Joda, jeg serverer gjester også stappe med skall, men som sagt, bruker alltid mandelpotet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #17 Del Skrevet 11. juni 2021 Ullvott skrev (29 minutter siden): Jeg synes potetstappe med skall er omtrent like guffent som å få hår i munnen. Det kan nok gå med nypoteter og andre med svært tynt skall, men jevnt over er det tommel ned fra meg. 👎 I alle fall ikke noe du serverer gjester. Enig. Urk! Anonymkode: a7bc1...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ytmnd Skrevet 11. juni 2021 #18 Del Skrevet 11. juni 2021 (endret) Forstår ikke at folk fjerner skallet, beste med hele poteten! Både smak og næring. Endret 11. juni 2021 av ytmnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #19 Del Skrevet 11. juni 2021 ytmnd skrev (1 time siden): Forstår ikke at folk fjerner skallet, beste med hele poteten! Både smak og næring. Men hva med jord, smuss, gjødsel, ekle bakterier og plantevernmidler 😨 Anonymkode: ccec5...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ytmnd Skrevet 11. juni 2021 #20 Del Skrevet 11. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hva med jord, smuss, gjødsel, ekle bakterier og plantevernmidler 😨 Anonymkode: ccec5...937 Spiser du poteten rå uten å vaske den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå