greikar Skrevet 8. september 2005 #1 Skrevet 8. september 2005 "Har du noen gang sett på et barn? Ja, et barn har du vel sett på mange ganger, men har du noen gang sett ordentlig på et barn? Sett hvor underfullt det er, hvor fyllt av kjærlighet og varme. Hvor åpent. Hvor lett det tar ting til seg, gjemmer på det. Har du noen gang sett hvilket underverk et barn er? Vet ikke om disse visdomsordene har vært her før men kan sikkert være greit å gjenta..
thei Skrevet 8. september 2005 #2 Skrevet 8. september 2005 Ja dette gjør jeg daglig flere ganger: Siden jeg har to fantastiske døtre og 18 sjønne barnehage barn jeg tar meg av så er jeg så heldig å få oppleve dette flere ganger hver dag
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2005 #3 Skrevet 9. september 2005 Jeg har tyve barn jeg er sammen med hver dag på jobben, i tillegg til mine to egne skjønne, så ja, jeg ser det støtt og stadig. Men slutter aldri å undres......
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #4 Skrevet 9. september 2005 Enig med Tex - man slutter aldri å undre seg - beundre barna. Jeg ser veldig ofte på barna.......... og da mener jeg virkelig SER. Lurer på hva de små som fortsatt er uten språk tenker........ der de ligger og spreller og fekter med armer og bein. De to 3-åringene som har en alvorlig samtale i sandkassa......... en sjuåring som argumenter for å få ei ny bukse. Unger er bare herlige
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #5 Skrevet 9. september 2005 Jeg håper og tror jeg virkelig ser barnet mitt hver dag. Jeg merker jeg kan sitte og se på sønnen min når han ligger i armkroken min og øynene fylles med tårer fordi jeg syns han er så fantastisk. Samtidig fylles de med tårer fordi jeg tenker på barn som ikke har det bra og som ikke har den tryggheten i foreldrenes armkrok som min sønn har.
smilefjes Skrevet 9. september 2005 #7 Skrevet 9. september 2005 Så vakre ord! Håper jeg aldri glemmer å se på mitt (etterhvert mine?) barn. Virkelig SE, altså. Nå i starten er det jo vanskelig å gjøre noe annet enn å se på det lille vidunderet mitt. Vil suge inn hvert ansiktsuttrykk og hver bevegelse og ikke gå glipp av et eneste smil. Føles som verden er et bedre sted med henne! Kanskje vanskeligere å huske alltid når de er 3 år og kommet i trassalderen?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2005 #8 Skrevet 9. september 2005 Jeg kunne sittet å stirret på min datter i all evighet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå