Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 12, men føler ingen ting følelsesmessig over det som skjer i magen. Har vært på tidlig ultralyd og sett hjertet slå, men fikk ingen reaksjon i det hele tatt. Er dette helt unormalt, eller er det vanlig å ikke kjenne en connection så tidlig?

Dette var en planlagt og veldig ønsket graviditet.

Anonymkode: d3cbd...e6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynte ikke å føle tilknytning før babyens første smil kom etter den var født..  :)

Anonymkode: e3a44...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt! 😊

Jeg er halvveis i svangerskapet og har enda ikke sånn "Wow"-følelse når jeg kjenner spark. Jeg har i tillegg ei på 1 år, og den tilknytningen kom ikke ordentlig før hun hadde vært ute av magen noen dager og jeg hadde fått summet meg 😅

Anonymkode: c9936...0b5

Skrevet

Føler en viss tilknytning nå (uke 34) og tror det kom da jeg kunne kjenne bevegelsene :)

Men blir nok ikke helt 100% før fødsel :) kanskje fordi jeg ikke klarer å finne navn 😶 

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap:

En uke etter fødsel

Andre svangerskap:

på ultralyd i uke 13

Anonymkode: 0b008...22c

AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt tidlig faktisk, men trur ikkje eg er normen.

Anonymkode: 073ef...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Tja, et par dager etter fødsel når adrenalinet hadde lagt seg sånn ca? Null forhold til reka i magen nå annet enn at det irriterer meg litt at den nekter meg spekemat 🙊😂

Anonymkode: d4ab3...14e

Skrevet

Første gangen tok det er par dager etter fødsel før jeg klarte å forholde meg til babyen som MIN baby og mitt barn. Frem til det var det en alien som ålte seg rundt inni meg 🙈 Det svangerskapet bestemte jeg meg for å ikke vite kjønn, og jeg tror faktisk at det hemmet tilknytningen litt for meg.

Med nr. 2 som jeg går gravid med nå, føler jeg fremdeles ikke noen sterk tilknytning til, og jeg er i uke 29. Men denne gangen vet jeg hva jeg går til, og har smått begynt å føle litt tilknytning nå, spesielt etter at jeg vet at sjansene for å overleve er veldig høye nå. Denne gangen vet jeg også kjønnet.

AnonymBruker
Skrevet

Uke 16, føler en slags connection i den forstand at den lille i magen gir meg en helt ny glede og ro som er der gjennom hele dagen. Noe er annerledes med meg. Og jeg er bevisst på at den styrer hva jeg spiser, gjør og når jeg sover. Men det føles fortsatt litt uvirkelig ut. Jeg tror det går 100% opp for meg når jeg kjenner første bevegelser og at det blir en mer fysisk connection da ❤

Anonymkode: c28f1...354

AnonymBruker
Skrevet

Begge gangene har jeg følt intens kjærlighet fra første ultralyd. Mine lykkeligste øyeblikk er da jeg fødte dem. 

Jeg er veldig glad i barna mine, og det har jeg vært fra positiv test. De er begge veldig etterlengtet. 

Anonymkode: 66a6c...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Et par mnd etter hun kom ut tror jeg det var. 

Anonymkode: 546f5...282

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte lite i svangerskapet, men fikk noen "glimt" av følelser innimellom, bl.a på ultralyd. De ordentlige følelsene kom først da babyen var 2 uker.

Anonymkode: 92340...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...