Gå til innhold

Er varmluftsbørste bra?

lady90

Anbefalte innlegg

Har en rettebørste med varme idag som fungerer bra, men krever at håret er tørt.

Når frisøren føner det med rundbørste blir det alltid sååå fint. Ser at det finnes varmluftsbørste som er hårføner og rundbørste i ett, og på youtubevideoer ser det ut som resultatet blir veldig bra. Har f.eks. sett på denne: Revlon Pro Collection varmluftsbørste RVDR5222E - Varmluftsbørste - Elkjøp (elkjop.no)

Noen som har en slik børste og kan fortelle om det er verdt pengene i forhold til en rettebørste? Er det vanskelig å få det pent? Og hvordan er slitasjen i forhold til rettebørste/rettetang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke denne modellen, men jeg har en sånn børste varmlufts børst og den er genial! 😄 Jeg har langt hår, og det er for mye og kronglete med rundbørste og føner. Beste kjøpet jeg har gjort på lenge. Verdt pengene vil jeg si.

Jeg brukte ofte føner før men nå bruker jeg heller børsten (på fuktig hår), men bruker ikke den varmeste innstillingen, og jeg bruker varmespray, synes ikke varmlufts børsten sliter mer på håret, men noe sliter den jo. Men du bruker rettetang til vanlig? Jeg har helt rett hår og bruker den til å få litt bølger og volum, funker som bare rakkern til det men om den retter håret kan jeg ikke si noe om  (Vil tro det funker om du får det til med rundbørste og føner da!) Jeg bruker krølltang iblant og varmluftsbørsten sliter mindre vil jeg si, det er det nærmeste jeg kommer noe å sammenligne med rettetang da 😄

Anonymkode: 84538...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Dyson Airwrap, og er superfornøyd. Men synes fortsatt rundbørste med Dyson Hårføner gir bedre resultat en varmbørste med rundbørste, såfremt noen andre gjør jobben. Så Airwrap er nok det beste jeg klarer på egenhand. 

Anonymkode: 49953...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har den modellen fra Revlon. Er veldig fornøyd med den. Jeg har langt, tykt hår som jeg vasker ca 2 ganger i uken. For meg er det viktigst å beholde volumet i håret i mange dager, så vanligvis lar jeg håret lufttørke etter å ha vasket det. Men dersom jeg ønsker veldig fin frisyre til en fest eller annen anledning bruker jeg børsten. Da får jeg glatt og fint hår samme dag og dagen etter. Syns håret blir litt vel flatt dagen etter der igjen, og derfor bruker jeg den kun til sjeldne anledninger. 

Anonymkode: d8ebf...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har ikke denne modellen, men jeg har en sånn børste varmlufts børst og den er genial! 😄 Jeg har langt hår, og det er for mye og kronglete med rundbørste og føner. Beste kjøpet jeg har gjort på lenge. Verdt pengene vil jeg si.

Jeg brukte ofte føner før men nå bruker jeg heller børsten (på fuktig hår), men bruker ikke den varmeste innstillingen, og jeg bruker varmespray, synes ikke varmlufts børsten sliter mer på håret, men noe sliter den jo. Men du bruker rettetang til vanlig? Jeg har helt rett hår og bruker den til å få litt bølger og volum, funker som bare rakkern til det men om den retter håret kan jeg ikke si noe om  (Vil tro det funker om du får det til med rundbørste og føner da!) Jeg bruker krølltang iblant og varmluftsbørsten sliter mindre vil jeg si, det er det nærmeste jeg kommer noe å sammenligne med rettetang da 😄

Anonymkode: 84538...1de

Nei jeg bruker rettebørste med varme. Men har også rettetang, men med tang blir håret flatere, føler det blir mer volum med rettebørsten. 

Har masse krøller og lufttørker alltid håret så jeg slipper både å føne det og så rette det etterpå. Hadde jo vært fint å gjort disse to operasjonene i ett :)  Men funker det bra på krøller også? Noen som vet? Krøllene kommer jo ikke frem før håret mitt er tørt og her føner man jo mens det er vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har revlon og dyson airwrap. Du får mye for pengene med Revlon sin. Det blir litt varmere og sliter litt mer på håret men det fungerer bra. Lett å jobbe med og håret ser pent ut. Får ikke til å føne med rundbørste så da er dette gull 🙂

Anonymkode: d819c...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har den du linker til. Jeg kjøpte den for å slippe føning + rettetang/børste for å spare tid. Mht dette har det ikke fungert for jeg må uansett føne håret ganske tørt før jeg bruker varmluftsbørsten, hvis ikke tar det en eeevighet. Men hadde den faktisk tørket håret effektivt samtidig som den hadde stylet det hadde jeg vært fornøyd. Men det gjør den altså ikke!

Men jeg syns den gir litt sånn fint fønet voluminøst hår, så hvis tidsbruk ikke er et viktig kriterie for deg kan det nok hende du blir fornøyd.

Jeg har langt, tykt og bølgete hår forresten.

Anonymkode: 13d3d...7c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min :)

Aldri fått dreisen på rundbørste, så denne gjør jobben for meg.

har forøvrig fint og halv langt hår. Så det går opp i opp i konkurransen med føneren for min del.

om den kan erstatte bruken av rettetang vet jeg ikke ettersom jeg bruker det særdeles lite.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...