Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg søker på det så står det at 1 års ansinnitet = 700 timer. Jeg jobber jo ca 1400 timer i året.. vil det regnes som 2 års ansinnitet da ved ny ansettelse? 🤔 

Anonymkode: 8d5dd...f06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg søker på det så står det at 1 års ansinnitet = 700 timer. Jeg jobber jo ca 1400 timer i året.. vil det regnes som 2 års ansinnitet da ved ny ansettelse? 🤔 

700 er nok nedre grense. En person i 100% stilling jobber jo 1725 timer i året etter fratrekk for 5uker ferie og de får kun 1år for 1år.

Anonymkode: 99227...bbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

700 er nok nedre grense. En person i 100% stilling jobber jo 1725 timer i året etter fratrekk for 5uker ferie og de får kun 1år for 1år.

Anonymkode: 99227...bbe

Skjønner ikke dette helt... 

Skrevet

Da vil nok gi 1 års ansinnitet. 700 er nok minimumsgrensa. Du får ikke 2 års ansennitet selv om du jobber 3000 timer i året 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. 
Jeg regnet ut at i en sommerjobb jeg hadde så jobbet jeg ca. 400 timer. Vil dette gi meg noen form for ansiennitet senere? Jeg hadde denne sommer jobben 3 år på rad, vil jeg da få ansiennitet tilsvarende ett år?

Anonymkode: 8a3e1...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Ansinitet går ikke på prosent av stilling eller hvor mye/ lite en jobber. Har du vært ansatt i 2 år og jobbet 100% eller 2 år i 20% stilling 

så har begge 2 års ansinitet  

Anonymkode: 14d69...32a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ansinitet går ikke på prosent av stilling eller hvor mye/ lite en jobber. Har du vært ansatt i 2 år og jobbet 100% eller 2 år i 20% stilling 

så har begge 2 års ansinitet  

Anonymkode: 14d69...32a

Hva hvis jeg har hatt 2 stillinger med forskjellige arbeidsgivere i 1 år. Telles det som 2 år da ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...