Gå til innhold

Når er man en gamer? Er jeg det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er ulike definisjoner av gamer, om du rører et spill (mobil/pc/konsoll) for 3 år siden så er man gamer. Eller andre som mener du ikke er gamer med mindre du spiller min 6 timer hver dag.

Selv spiller jeg litt et spill på mobil daglig, det kan jeg gjøre på t banen. Alt fra 5min en dag til 1-2 timer en annen dag. Spiller zelda nå og da, kanskje 1 gang i uka i snitt

Anonymkode: 85a57...bba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du er gamer når du spiller på pc eller konsoll flere dager i uken over lengre tid.

Mobilspill er ikke gaming.

Anonymkode: 3cee7...194

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er bare casual gamer.

Anonymkode: f1848...491

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke i mine øyne. En gamer har gaming som hobby, ikke tidsfordriv med mobilen på T-banen.

Anonymkode: ab480...6eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Synes det er ulike definisjoner av gamer, om du rører et spill (mobil/pc/konsoll) for 3 år siden så er man gamer. Eller andre som mener du ikke er gamer med mindre du spiller min 6 timer hver dag.

Selv spiller jeg litt et spill på mobil daglig, det kan jeg gjøre på t banen. Alt fra 5min en dag til 1-2 timer en annen dag. Spiller zelda nå og da, kanskje 1 gang i uka i snitt

Du er ikke gamer.

Gamer definerer jeg som at man spiller på PC eller competetivt over lengre tid.

Mobiltelefon er ikke gaming.

Anonymkode: 75512...d8c

• Liker 3
Skrevet

Du finner sikkert en definisjon på googling. Men du er i det minste en gamer akkurat når du spiller. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det ikke antall timer per dag som avgjør om man er en gamer, men om man regner det som en faktisk hobby. Jef spiller Roller Coaster Tycoon når jeg har ferie, men er ikke gamer av den grunn. Samboeren min spiller fast et par ganger i uka med kompiser, jeg tenker han er gamer.

Anonymkode: 9e86c...235

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er når du identifiserer deg som en. Jeg spiller en del spill, både TV-spill og brettspill, men ville ikke ramle meg inn å kalle meg en gamer. Synes uttrykket er litt, som kidza sier, cringe.

Anonymkode: 4cebf...fa0

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke gamer.

Gamer definerer jeg som at man spiller på PC eller competetivt over lengre tid.

Mobiltelefon er ikke gaming.

Må være kompetitivt? Spiller du Final Fantasy, Dark Souls, Metal Gear og Resident Evil så er du ikke en gamer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Må være kompetitivt? Spiller du Final Fantasy, Dark Souls, Metal Gear og Resident Evil så er du ikke en gamer?

Det står eller. Lær deg å les.

Ts er iværtfall ikke gamer. Innlegget er et hån og latterliggjøring av de som faktisk gamer.

Hvis ta er gamer, så må man si at alle some står på skøyter 1 gang i året, fordi skolen skal på ishallen, er hockeyspillere. Det blir blir for dumt.

Gaming er en hobby og lidenskap, som man innvesterer tid og irefter på. Ikke å sitte med telefonen på t-banen slik ts gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står eller. Lær deg å les.

Ts er iværtfall ikke gamer. Innlegget er et hån og latterliggjøring av de som faktisk gamer.

Hvis ta er gamer, så må man si at alle some står på skøyter 1 gang i året, fordi skolen skal på ishallen, er hockeyspillere. Det blir blir for dumt.

Gaming er en hobby og lidenskap, som man innvesterer tid og irefter på. Ikke å sitte med telefonen på t-banen slik ts gjør.

Det heter å lese. Lær deg å skrive. :P

Du svarte ikke på spørsmålet. Er man ikke en gamer om man spiller singleplayer på konsoll, selv om man gjør det i timevis hver dag? Eller om man spiller co-op? Hvorfor må det være PC og/eller kompetitivt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det heter å lese. Lær deg å skrive. :P

Du svarte ikke på spørsmålet. Er man ikke en gamer om man spiller singleplayer på konsoll, selv om man gjør det i timevis hver dag? Eller om man spiller co-op? Hvorfor må det være PC og/eller kompetitivt?

Jævla kverrulant. Gidder ikke svare når du kun er ute etter å krangle og skrive dritt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kom det ikke frem i innlegget mitt at zelda er jo ikke er mobilt spill! Det er Nintendo og spiller det 1-2 ganger i uka. Litt feil å kalle det hån, eller? 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jævla kverrulant. Gidder ikke svare når du kun er ute etter å krangle og skrive dritt.

Altså, det var du som startet med personangrep her, ikke jeg. Jeg bare stusset på påstanden din, og ville du skulle utbrodere. For meg virker det merkelig at man er en gamer om man spiller på PC, men ikke hvis man spiller på konsoll, eller at man er en gamer hvis man spiller kompetitivt, men ikke hvis man spiller coop eller single player.

Hvis det ikke var det du mente kunne du jo bare sagt det, fremfor å beskylde meg for å ikke kunne lese.

Skrevet (endret)

Jeg vil si du er gamer om du spiller spill på PC eller konsoll, uansett hvor ofte eller sjeldent du gjør det. En casual gamer er også en gamer. Men jeg vil ikke kalle mobilspill gaming.

Endret av K.A.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
K.A. skrev (2 minutter siden):

Jeg vil si du er gamer om du spiller spill på PC eller konsoll, uansett hvor ofte eller sjeldent du gjør det. En casual gamer er også en gamer.

Hell no☝️😎

Anonymkode: 0003a...d8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 16.08):

Kom det ikke frem i innlegget mitt at zelda er jo ikke er mobilt spill! Det er Nintendo og spiller det 1-2 ganger i uka. Litt feil å kalle det hån, eller? 😆

Jeg tenker at du har en interesse og liker og spille litt, men ikke en gamer. 

som meg og min samboer. 

jeg spiller også zelda og kan spille andre spill på Xbox og switch. det er interesse og gjør det litt  istedenfor tv/lesing. noe jeg gjør innimellom i perioder. 

min samboer kan alt om mange  spillene. spiller nesten daglig og er interessert. følger også med generelt på spill i ulike nettsider etc(ikke bare ren spill) . bruker spill som avslapning og stor hobby. 

han betegner jeg som en gamer. 

Skrevet

Jeg tenker også at dersom spill er en interesse og hobby, så er man gamer. Selvsagt er det helt ulike måter å game på, fordi utvalget og bredden i spill er veldig stor, og det er også veldig ulikt hvor mye eller viktig det er for en. Alt fra veldig casual en gang i blant, til en på grensen til usunn nærmest avhengighet, og til de som faktisk er profesjonelle. Så å finne en meningsfull men konkret definisjon av gamer tror jeg er veldig vanskelig. 

Men- jeg ville nok også synes det var rart om noen som spilte bubble shooter på mobilen kalte seg selv gamer.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hell no☝️😎

Anonymkode: 0003a...d8d

Hvorfor? Hva er grunnen til at man vil gatekeepe betegnelsen "gamer"?

• Liker 2
Skrevet

Når du blir sint og freser mot mot monitoren eller TV skjermen pga et spill, da er du gamer :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...