Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min fortalte nylig at en slags eks-pulevenn har sendt han meldinger, om meg. Hun påstår at jeg har sendt henne ufine meldinger (usant), og har sendt kjæresten min screenshots av noen ufine meldinger hun har fått på et forum. Hun mener da det er meg, som er tull. Denne dama har sendt meg stygge meldinger i fjor, i håp om at jeg skulle gjøre det slutt med kjæresten min så han ble singel igjen.

Uansett, kjæresten svarte henne faktisk- Men istedet for å skrive noe a la" Kutt ut å komme med stygge anklager mot kjæresten min, og ikke kontakt meg igjen," skrev han at han skulle finne ut av dette, og at meldingene hun hadde fått fortjente hun ikke å få, at de var onde, og lavmål.

Jeg synes det er upassende å vise omsorg for henne på denne måten, når han heller burde avvise totalt hennes nye forsøk på å komme mellom han og meg.

Føler meg på en måte bedratt, og vurderer å gjøre det slutt.

Noen som har erfaring med sånne syke splitt-og-hersk idioter og hva burde man gjøre når en kjæreste faktisk viser omsorg og sympati for en slik eks som tidligere har prøvd å såre og skade meg?

Anonymkode: 1fa7f...a16

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan da ikke vite om det er sant? Har han sjekket det opp da?

Anonymkode: 5890d...009

• Liker 6
Skrevet

Skjønner du er såret her. Det han burde gjort er å snakke med deg om dette med EN gang. 

Her må du snakke med ham om dette, snakke om følelsene dine. Menn er ofte enkle, og klarer ikke alltid legge to og to sammen og se logikken. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan da ikke vite om det er sant? Har han sjekket det opp da?

Anonymkode: 5890d...009

Han fikk, og svarte, på meldinger fra henne for ca. tre uker siden....Han fortalte meg det først i går. Så nei, han har ikke sjekket opp noe, men antok visst bare at eksen hadde rett. Sårende.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
misslinn1985 skrev (1 minutt siden):

Skjønner du er såret her. Det han burde gjort er å snakke med deg om dette med EN gang. 

Her må du snakke med ham om dette, snakke om følelsene dine. Menn er ofte enkle, og klarer ikke alltid legge to og to sammen og se logikken. 

Ja, han burde snakket med meg, og ignorert henne. Dessverre gjorde han ikke det. Føler at dette er utroskap, emosjonell utroskap. At han skrev omsorgsfulle meldinger til henne, istedet for å avvise og be henne ikke ta kontakt.

Føler at jeg ikke kan stole på han lenger. Hvilken kjæreste gjør sånt?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han fikk, og svarte, på meldinger fra henne for ca. tre uker siden....Han fortalte meg det først i går. Så nei, han har ikke sjekket opp noe, men antok visst bare at eksen hadde rett. Sårende.

Han har jo ikke nødvendigvis antatt at siden hadde rett. Han har konkludert med at sannsynligheten for minst mulig drama og at saken legges død er størst om han viser sympati. Som er en helt legitim strategi. Særlig om motparten er gal.

Anonymkode: 1c538...dcc

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har jo ikke nødvendigvis antatt at siden hadde rett. Han har konkludert med at sannsynligheten for minst mulig drama og at saken legges død er størst om han viser sympati. Som er en helt legitim strategi. Særlig om motparten er gal.

Anonymkode: 1c538...dcc

Han er veldig klar over at denne personen har skrevet masse stygge meldinger til meg, men da skrev han ikke noe til henne om at hun måtte stoppe, at det var ondt etc.

Virker som om hun tester om han svarer, og det gjør han! At hun har han i sin hule hånd nærmest. Føler at dette er et svik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han skrev at han skulle finne ut av dette? Hvordan skal han klare det? 🤣 Han skjønner nok selv at han ikke klarer det. Virker som en som sier hva som helst for å slippe drama. Om typen din hadde trodd at det var deg som sendte henne de meldingene, så har han jo ikke tatt ansvar der heller. For han har jo ikke gjort noe med det, og fortalt deg om meldingene 3 UKER etterpå 😂 

Ta lærdom av dette at han er konfliktsky og ikke kommer til å støtte deg i dette, som han mest sannsynlig ser på som «dame drama». Ta lærdom at han ikke kommer til å backe deg når det kommer til slike situasjoner, når andre damer er inkludert. Han viser totalt ansvarsfraskrivelse. Så får du ta et valg om du vil være sammen med en sånn fyr eller ikke. 

Situasjonen som har oppstått handler jo ikke om deg i det hele tatt, men typen din hiver gjerne deg under bussen for å skåne seg selv. 

Og de fleste damer lager ikke drama om de ikke er såret. Her har typen din ganske tydelig såret hu som lager så mye oppstyr. Hun har nok mer følelser for han enn kun tidligere knullevenn. Ellers hadde hun ikke giddet å lage så mye oppstyr. Også er det en tredje kvinne involvert også, som er såret av hun knulevenn dama, så her er det mye drama som ligger å ulmer... 

Anonymkode: 8f58c...3a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han skrev at han skulle finne ut av dette? Hvordan skal han klare det? 🤣 Han skjønner nok selv at han ikke klarer det. Virker som en som sier hva som helst for å slippe drama. Om typen din hadde trodd at det var deg som sendte henne de meldingene, så har han jo ikke tatt ansvar der heller. For han har jo ikke gjort noe med det, og fortalt deg om meldingene 3 UKER etterpå 😂 

Ta lærdom av dette at han er konfliktsky og ikke kommer til å støtte deg i dette, som han mest sannsynlig ser på som «dame drama». Ta lærdom at han ikke kommer til å backe deg når det kommer til slike situasjoner, når andre damer er inkludert. Han viser totalt ansvarsfraskrivelse. Så får du ta et valg om du vil være sammen med en sånn fyr eller ikke. 

Situasjonen som har oppstått handler jo ikke om deg i det hele tatt, men typen din hiver gjerne deg under bussen for å skåne seg selv. 

Og de fleste damer lager ikke drama om de ikke er såret. Her har typen din ganske tydelig såret hu som lager så mye oppstyr. Hun har nok mer følelser for han enn kun tidligere knullevenn. Ellers hadde hun ikke giddet å lage så mye oppstyr. Også er det en tredje kvinne involvert også, som er såret av hun knulevenn dama, så her er det mye drama som ligger å ulmer... 

Hun er nok såret ja, hun ville ha han men han ønsket ikke mer. En tredje kvinne? Nei.

Jeg synes det er et svik at han ikke forsvarte meg og samtidig avviste henne i meldingene. Jeg vet ikke om jeg orker mer om han ikke skriver en negativ og avvisende melding til henne, og deretter blokkerer.

Jeg synes ikke det er til å leve med. Er jeg for streng her?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare tenk om situasjonen hadde vært omvendt, at du hadde en tidligere knullevenn som nå sendte meldinger til både deg og typen din. Det hadde du jo ikke godtatt, og bedt personen dra til he*****. Hadde du skrevet til din knulle venn at du skulle finne ut av det, og fortalt om det til typen din 3 uker etterpå? Neh tviler 🙈

Så sorry, typen din er en konfliktsky fnott. Og han kommer nok ikke til å endre seg, og det går heller ikke å forandre han. Han viser en side av seg som ikke er bra, og du må velge om du gidder det der eller ikke

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Virker mer som om at han bare var «høflig», menn tenker ikke helt som oss kvinner uansett, med alt av motiv og baktanker etc 😅 Og siden han ikke har nevnt det for deg så vet han nok at den andre dama er gæren og at det ikke stemmer, tenker jeg .. Han bare svarte hun slik for å bli ferdig med saken-typ .. 

Anonymkode: 70ce7...84b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker mer som om at han bare var «høflig», menn tenker ikke helt som oss kvinner uansett, med alt av motiv og baktanker etc 😅 Og siden han ikke har nevnt det for deg så vet han nok at den andre dama er gæren og at det ikke stemmer, tenker jeg .. Han bare svarte hun slik for å bli ferdig med saken-typ .. 

Men problemet er jo at han skrev en "hyggelig" melding med "dette fortjener du ikke, det var onde og lavmåls meldinger," når han istedet burde skrevet "slutt å blande deg inn i forholdet mitt til kjæresten min, ikke kontakt med meg, du blir blokkert nå."

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare tenk om situasjonen hadde vært omvendt, at du hadde en tidligere knullevenn som nå sendte meldinger til både deg og typen din. Det hadde du jo ikke godtatt, og bedt personen dra til he*****. Hadde du skrevet til din knulle venn at du skulle finne ut av det, og fortalt om det til typen din 3 uker etterpå? Neh tviler 🙈

Så sorry, typen din er en konfliktsky fnott. Og han kommer nok ikke til å endre seg, og det går heller ikke å forandre han. Han viser en side av seg som ikke er bra, og du må velge om du gidder det der eller ikke

Ja, det er det jeg mener. Han burde bedt henne dra til helvete vekk, og si at han blokkerer henne. Om han ikke gjør det, er det slutt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Føler meg på en måte bedratt, og vurderer å gjøre det slutt.

Da får hun det jo akkurat slik hun vil....hensikten oppnådd.

Men om DU vil være sammen med en slik tafatt fjott er jo en helt annen sak..

Anonymkode: a7b68...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok såret ja, hun ville ha han men han ønsket ikke mer. En tredje kvinne? Nei.

Jeg synes det er et svik at han ikke forsvarte meg og samtidig avviste henne i meldingene. Jeg vet ikke om jeg orker mer om han ikke skriver en negativ og avvisende melding til henne, og deretter blokkerer.

Jeg synes ikke det er til å leve med. Er jeg for streng her?

Med tredje kvinne så mener jeg den personen som har snakket stygt på forum 😅 det er jo en tredje person som er innblandet i drama, en ukjent tredje person... om ikke alt er løgn da, det kan jo være det også, siden hun fant på at du har sendt stygge meldinger til henne

Jeg syntes ikke du er for streng. Jeg har vært i et slik forhold med en konfliktsky fjott, og det er fryktelig slitsomt. Unødvendig mye drama og personen stiller ikke opp i slike situasjoner når det trengs. Det river litt i stykker tilliten. Tillit er en av de første byggeklossene til et stabilt og langvarig forhold

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Konfliktsky 🙈 

AnonymBruker
Skrevet

Med tredje kvinne så mener jeg den personen som har snakket stygt på forum 😅 det er jo en tredje person som er innblandet i drama, en ukjent tredje person... om ikke alt er løgn da, det kan jo være det også, siden hun fant på at du har sendt stygge meldinger til henne

Jeg syntes ikke du er for streng. Jeg har vært i et slik forhold med en konfliktsky fjott, og det er fryktelig slitsomt. Unødvendig mye drama og personen stiller ikke opp i slike situasjoner når det trengs. Det river litt i stykker tilliten. Tillit er en av de første byggeklossene til et stabilt og langvarig forhold

Tror nok denne dama har kokt sammen det hele selv, og så prøver hun å ødelegge forholdet vårt. Hun har tidligere sendt meg veldig stygge, sårende meldinger om at hun mener hun "lett" kan få sex med han igjen om hun vil det. Jeg synes han burde blokkert henne allerede da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da får hun det jo akkurat slik hun vil....hensikten oppnådd.

Men om DU vil være sammen med en slik tafatt fjott er jo en helt annen sak..

Anonymkode: a7b68...3f0

Ja, hun vil nok bli hoppende glad da. Jeg må snakke med han om dette, og se om han sender henne en avvisende melding med beskjed om blokkering. Om han ikke gjør det, vil jeg ikke klare å fortsette med han tror jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror nok denne dama har kokt sammen det hele selv, og så prøver hun å ødelegge forholdet vårt. Hun har tidligere sendt meg veldig stygge, sårende meldinger om at hun mener hun "lett" kan få sex med han igjen om hun vil det. Jeg synes han burde blokkert henne allerede da.

Har du fortsatt disse stygge meldingene hun sendte deg? Har typen din sett disse meldingene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at han ikke fikk sjokk over at du muligens hadde sendt eksen stygge meldinger...? Hvorfor konfronterte han deg ikke med en gang og spurt deg hva dette handlet om? Merkelig oppførsel. 

Her slenger jeg ut et veldig crazy forslag og jeg håper du tar det i beste mening. Det kan være fullstendig feil, men jeg spør allikevel: kan det være kjæresten din som av en eller en annen grunn har sendt eksen meldinger? Og latt som at det var deg? Det kunne i såfall forklare hvorfor han trøster henne og ikke konfronterer deg, siden han vet at du ikke har sendt disse meldingene.... Det forklarer også hvorfor det finnes en mystisk tredjeperson på et forum som har interesse av å utgi seg for deg og skrive meldinger til eksen hans.

Men hva skulle motivet hans være? Skape usikkerhet hos deg? Gjøre deg sjalu? Skape splid mellom deg og henne? Triangulering? Få eksen til å kontakte ham slik at han kan vise henne omsorg? 

Beklager, nå fremstiller jeg kjæresten din som en helt psyko fyr og han er sikkert kjempeskjønn, jeg bare kaster frem dette forslaget likevel siden hele saken virker så utrolig merkelig. Hvem ellers  skulle skrive til eksen hans og latt som det er deg?

Eller tenker du at eksen bare har funnet på alt sammen? Hun har jo sendt ham screen shots? Har du sett dem?

I så tilfelle: Hvorfor spurte ikke kjæresten din deg om det med en gang da? Han må jo A) ha ønsket å fortelle deg hvor jævlig eksen er, eller B) ha lurt på hvorfor du oppfører deg så jævlig.

Anonymkode: 6d19d...a60

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...