AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Når er det vanlig å komme inn i en rutine med amming? Babyen min er tre måneder nå og vi har absolutt ingen rutine. F.eks i dag har jeg ammet han kl. 06, 07, 08, 09, 10 og 11..... I natt og i går kveld var det ca hver tredje time. Svigerinnen min som fikk barn omtrent likt som meg ammer sin ganske presist hver fjerde time døgnet rundt. Er det noe galt med meg/oss som ikke har en ordentlig rutine enda? Kommer det av seg selv eller må man gjøre noe for det? Nå ammer jeg med en gang baby viser tegn på at han er sulten, han styrer dette helt selv. Anonymkode: 9e04c...c25
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Jeg tror ikke det vanlig å ha noe særlig rutine? Man bare ammer ved behov, og å amme etter klokka frarådes jo nå. Hver 4. time høres veldig sjeldent ut? Jeg hadde aldri noe fast rutine på min. De første månedene var jeg skikkelig i ammetåka, så hadde en logg det jeg skrev ned hver gang jeg ammet, bare for å ha litt oversikt, og det var ikke noe klart mønster. Anonymkode: 20101...ffe 4
asterix Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har alltid latt alle mine styre det selv hele veien. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Dette husker jeg at jeg lurte litt på selv med første baby. Vi har ikke hatt noen rutiner/tider for amming før rundt 6 mnd, og det var ikke veldig klare og faste etter det heller. Første gang lurte jeg på om det var feil, om man måtte ha måltider. Etter hvert skjønte jeg at det var vanlig å la babyen styre det, og det var også det som funket best for oss. Men det er ikke noen klar fasit på det heller. Noen har mer rutiner fra gangske tidlig, bla. ei venninne av meg som er rutinemenneske, og fikk rutinebarn. Anonymkode: 15cd9...39b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Høres så stress ut, er skikkelig glad for at vi ha flaske 😅 Anonymkode: 86f47...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres så stress ut, er skikkelig glad for at vi ha flaske 😅 Anonymkode: 86f47...3d5 *ga Anonymkode: 86f47...3d5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres så stress ut, er skikkelig glad for at vi ha flaske 😅 Anonymkode: 86f47...3d5 Hadde vært mer stress om du skulle gitt flaske til alle de tidene der eller? TS bare slenger ut puppen. Hva vil du med innspillet ditt? Anonymkode: 6278a...311 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 TS: sikker på at det alltid er mat som er behovet? Kan være trøtthet, overstimuli, behov for kos og nedroing osv. Er det ikke veldig varmt i norge nå? Kanskje babyen har mer behov for mat. Men du kan trøste deg med at etter 3 måneder reguleres barnets behov, den spiser fortere, og ammer mindre hyppig. Anonymkode: 6278a...311 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Høres så stress ut, er skikkelig glad for at vi ha flaske 😅 Anonymkode: 86f47...3d5 Vi gir flaske selv, men skjønner ikke hvordan du mener det er mer stress å amme? Man slenger jo bare ur pumpen og ferdig. Med flaske må den tilberedes,avkjøles, vaske flaske og sterilisere flasken. Anonymkode: 3e42f...084 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi gir flaske selv, men skjønner ikke hvordan du mener det er mer stress å amme? Man slenger jo bare ur pumpen og ferdig. Med flaske må den tilberedes,avkjøles, vaske flaske og sterilisere flasken. Anonymkode: 3e42f...084 Ts er jo låst til amming hver eneste time. Flaske tar 10 sekunder å lage med maskin, gir hver tredje time og flaskene vasker hushjelpen. Anonymkode: 86f47...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts er jo låst til amming hver eneste time. Flaske tar 10 sekunder å lage med maskin, gir hver tredje time og flaskene vasker hushjelpen. Anonymkode: 86f47...3d5 Låst faktisk.. man er like låst når man gir flaske. Flaskene tar ikke 10 sekunder å lage om man lager de slik det er anbefalt, og vår kan fint spise oftere enn hver tredje time - selv på flaske. Og at dere har hushjelp er ikke relevant. Det er mye, mye enklere å amme. Heia alle dere som får til ammingen, jeg er super misunnelig! Anonymkode: 3e42f...084 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts er jo låst til amming hver eneste time. Flaske tar 10 sekunder å lage med maskin, gir hver tredje time og flaskene vasker hushjelpen. Anonymkode: 86f47...3d5 TS her. Nå ser jeg ikke på det som å være "låst til amming", jeg trives godt med å amme og nyter tiden veldig. Jeg ble bare usikker på om mangelen på rutine var galt etter en samtale med min svigerinne, derav innlegget mitt Men ut i fra svarene her så ser det ut som om det er ganske vanlig slik vi har det heldigvis. Tusen takk for svar! Anonymkode: 9e04c...c25 3
Splittbinders Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 Tror det er ganske normalt, kan ikke huske at vi noen gang hadde særlig rutine på ammingen... I all fall ikke før vi begynte med annen mat i tillegg, da ble det jo i det minste fast i forbindelse med "måltidene". Mine babyer var sikkert ikke _skrubbsultne_ hver gang de ville til brystet. Men amming er jo for babyen også mer enn bare mat. Mange roer seg bedre der, føler seg tryggere, kjenner nærheten best der. Og babyer har nok ulike behov akkurat rundt det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå