AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har et litt flaut problem. Jeg har kjøpt urinprøveglass på apoteket, og skal jo ha med prøver til alle timene hos lege og helsestasjon nå i graviditeten. Men jeg sliter altså så med å treffe oppi glasset, jeg har visst ikke en stråle som er helt enkel. Det ender med at jeg får urin over hele hånda og litt lite i selve glasset. Hvordan gjør dere det? Har dere noen tips? Anonymkode: 4c5e5...4e2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Jeg setter glasset helt inntil kroppen, urinrøret er like over skjede inngangen. Men du kan tisse i noe større og så helle det i prøve glasset da Anonymkode: b2687...72b
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Jeg var med i en studie hvor jeg samlet morgenurin nesten hele syklusen. Tisset oppi engangskopp, så overførte jeg urin til prøveglasset. Anonymkode: 795a2...09c 2
jaromei Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Samme her, jeg tisser først i en ren engangskopp, også bare heller over. Pass på at du tar engangskopp fra bunnen av stabelen, så slipper du at det er samlet støv eller liknende i koppen. 2
Amatariel Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Som prøver tisser man mye på små glass, så har aldri tenkt på dette som et problem. Jeg bare dytter glasset opp til dit tissestrålen begynner, altså inntil kroppen. Fix ferdig.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Jeg får også en del urin på hånda og på utsiden av glasset, men klarer heldigvis å fylle så mye som trengs i glasset! Vasker henda og tørker utenpå glasset etterpå. Anonymkode: d868f...708 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Tisser i dusjen når jeg skal ta urinprøve 🙈 Synes det er greiest både fordi det kan bli søl, men også fordi man helst skal vaske først og lettere å spre kjønnsleppene skikkelig. Anonymkode: 225ec...a28 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Det er vel ikke så lurt å holde glasset inntil kroppen iallfall, i tilfelle det kan komme med bakterier fra huden. Å tisse i engangkopp er en god løsning. Ellers blir det gjerne litt gris. Jeg har kjøpt de urinprøveglassene fra apoteket istedenfor de smale jeg får hos jordmor. De er enklere å bruke. Det jeg gjør er bare å vaske hender og underlivet. Spre kjønnsleppene og så passe på å få midtstrålen (tisse litt, så samle i glasset og så tisse resten i do. Det er også best å ta det på morgenen når man ikke har tisset på en del timer, slik at man har samlet opp nok til å få litt trykk 😛 Anonymkode: 08e4f...df5 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 Takk for tips! Skal ut å kjøpe engangskopper 🙂 Anonymkode: 4c5e5...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå