Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får jobbe i fred, får gjort MYE mer enn åpent tulle-kontor der man skal skravle med andre.

Slipper møtetull, som drar ut i tid om bullshit!

Trenger ikke forholde seg til kollegaer, denne synes jeg er fin. Husk, man velger ikke sin kollega! Har etpar OK som jeg snakker med nesten hver dag man-fredag, men ellers deilig å slippe.

Ser for meg 2 dager på kontoret igjen om det kreves at jeg er der :) Kontoret ons-torsdag, så hjemme andre dagene. Deilig!

Anonymkode: b8b0a...f69

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jobbe i shorts og singlet 👌

Å slippe all small talk som ødelegger konsentrasjonen. Enkelte kollegaer prater konstant og er ikke egnet for åpent landskap.

Pauser i sola.

• Liker 6
Skrevet

Det beste er å slippe å reise inn til jobben, ellers er det ikke store forskjeller i den jobben jeg har nå, da jeg har cellekontor og mulighet til å jobbe i fred på jobben også. De fleste møter jeg har er uansett videomøter/teamsmøter. 

Ulempen er at jeg mister litt oversikt over hva som skjer på jobben. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er à jour med klesvask 😄 

Ellers liker jeg best å være på jobb, savner den daglige sykkelturen og kollegaene mine. Jobber også bedre på kontoret. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen reisetid, trenger ikke å bruke tid på morgenen for å fikse utseende(hår, sminke, klær) mulighet for å lage egen god fersk lunsj, mulighet til å ta pauser når det trengs og ta det igjen senere på dagen. Fred og ro. Kan gå på tur med hunden i lunsjen. Veldig deilig, har definitivt fått høyere livskvalitet med hjemmekontor og vil aldri tilbake til vanlig kontor.(kan gå innom en gang i blandt om det er noe viktig)

Anonymkode: fb4b0...656

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

- Jeg kan sove lenger
- Slipper reisetid
- Sparer penger på drivstoff
- Kan spise lunsj når jeg vil og hva jeg vil
- Kan flexe enda mer og gjøre husarbeid/hundelufting/ærend på dagen og så jobbe det inn etterpå
- Kan ha på YouTube med lyd i bakgrunnen siden jeg ikke har kollegaer å ta hensyn til
- Slipper mange møter
- Koser meg med å være hjemme 

Jeg savner kollegaene, men utover det stortrives jeg med hjemmekontor.

Anonymkode: b7a40...001

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bruk sitt eget toalett 😁

Anonymkode: 3b31f...6cd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bruk sitt eget toalett 😁

*bruke! 

Skrevet

Ikke noe stress på morgenen eller ettermiddagen, barnet kan få komme hjem fra SFO når han vil, ingen nysgjerrige kollegaer som henger over skulderen min for å se på mens jeg jobber, jeg kan spise lunsj når jeg vil, jeg kan ha på meg det jeg vil, ta pause når jeg vil, handle før butikkene fylles opp med folk, gå tur med hunden før solen steker for mye, hvis det er en dag med dårlig motivasjon, er det mye lettere å ta igjen timene andre dager/kvelder. 

• Liker 2
Skrevet

Flott med kort reisevei, men siden det er så enkelt å gjennomføre videomøter blir det mange av dem i løpet av arbeidsdagen.

Faktisk aldri hatt så lite tid til lunsj som ved hjemmekontor.

• Liker 2
Skrevet

Sparer reisetid til og fra jobb (totalt en time hver dag)

Sparer masse penger på unødvendige tullekjøp på vei hjem fra jobb

Slipper å dusje/sminke meg på morgenen, kan sove et kvarter ekstra

Kan spise hva jeg vil til lunch, uten at noen spør om jeg slanker meg

Kollegaer har høyrere terskel for masing, det vil si de ringer stort sett bare hvis de vil noe, ikke for å mase

Og sikkert mye mer også!

AnonymBruker
Skrevet

Sparer masse tid på morgen/ettermiddag som gjør at jeg får brukt mer tid med 3 åringen og hun får 1 time kortere bhg-tid.

senket skuldrene voldsomt når stresset med å rekke bhg ble borte. Og jeg kan skjære opp grønnsaker og forberede middag mens jeg snakker i tlf enkelte dager så middagen er fortere klar til et sulten bhg ung

mindre avbrytelser. Jeg er nøkkelpersonell på jobb så alle ber meg om hjelp

flekse så jeg kan begynne på jobb når jeg vil (innen kjernetid)

spise lunsj når jeg vil, og spise hva jeg vil (brødskivelunsj på kontoret)

Anonymkode: 3fe56...3b0

• Liker 3
Skrevet

* Får være i fred

* Jobber mer konsentrert

* Ingen forstyrrelser

* Slipper unødvendige møter. Nå har vi kun helt nødvendige møter, og når vi først har møter er de mer effektive.

* Ingen som overvåker deg

* Høyere produktivitet

* Slipper å reise med kollektiv (selv om jeg egentlig har kort reisevei)

* Slipper unna unødvendige sosiale sammenkomster

* Kan velge hva jeg har på meg uten at noen bryr seg, nå går det mye i shorts og singlet.

* Jeg kan velge selv hvor kaldt jeg skal ha det. Air condition på fullt. Trenger ikke å ta hensyn til frysepinner!

* Sparer pengene som ellers går til månedskort

* Kan spise hva-det-måtte-være. Har jeg lyst på grandis til lunsj/miuddag, spiser jeg det. 

* Enklere å arrangere f.eks jobbintervju og viktigere møter.

* Mye enklere å koordinere ift når noen skal hjem til meg/oss (f.eks hjemlevering av pakker eller når jobb skal utføres i hjemme, slik som rørlegger etc).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

god tid til lunch som jeg tar utendørs mens jeg nyter sola og har fred og ro 

legger telefonmøter til gåturer

langt mindre stress og mas og telefoner som bråker rundt meg

får gjort ekstremt mye mer fordi jeg kan styre når jeg er ledig for avbrytelser og ikke

mer effektiv fordi jeg slipper skravlete kolleger som skal snakke om et eller annet

får mer ut av møtene (skype) fordi de er færre og folk er bedre forberedt siden de er færre

kan ha på klær som er komfortable, joggedress/pyjamas/lounge wear osv

kan ta en powernap om jeg er sliten mot at jeg selvsagt fint jobber dette inn igjen

kan forskyve arbeidstiden til litt utover ettermid og kveld om jeg har ærend på morgenen

kan ikke få sagt hvor fornøyd jeg er med hjemmekontor, når det er sagt så har jeg full forståelse for at dette ikke passer for alle. Vi er forskjellige, jeg håper dte blir slik at man i større grad kan velge selv (der det er mulig) og at ingen skal påtvinges kontor/hjemmekontor om de ikke ønsker selv.

Anonymkode: e74e6...1d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rolige morgener, starter dagen med en tur ut og yoga. Deretter frokost og begynner likevel å jobbe 7.30.

Slipper bråk fra andre, er mer konsentrert og effektiv, slipper dårlig luft på kontoret. Kan vaske klær ol i løperlt av dagen. 

Går/løper i lunsjen. 

Sparer masse tid på slutten av dagen pga reiseveien faller bort. 

Mer overskudd til sosialt og trening, mindre forkjølet, mindre stress i hverdagen. 

Anonymkode: a20da...c20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparer MYE tid på reisevei = mindre stressende hverdag

Slipper unødige forstyrrelser 

MYE mindre fravær pga smitte av dittogdatt - merket også veldig forskjell på sykdom hos barn

Håper det blir mer valgfrihet, men ser for meg at det er ekstremt avhengig av nærmeste leder og ledelse generelt. 

Elstroverte eller folk med stort kontrollbehov vil nok ha folk tilbake ja. 

Anonymkode: 899e7...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparer tid. Rolige morgener. Mer effektivitet i enkelte oppgaver. Behagelig å kunne ta en telefonene i solveggen, eller på sofaen, eller gå en tur. Kan gjerne ta unna litt i huset under møter (telefon). Trener midt på dagen. Slipper små forstyrrelser. 

Men savner jo det sosiale. Jeg mener en del oppgaver løses bedre med samhandling, at de nyeste ikke får god og tett nok oppfølging, at man mister noe når man ikke har den menneskelige kontakten. 

Jeg hadde hjemmekontor 2-3 dager i uka før Korona, og kontoret 2-3 dager i uka, etter eget ønske, og vil fortsette med det etter korona. 

Anonymkode: 1a5a9...73d

• Liker 1
Skrevet

Flytter kontoret til terrassen i sola.

Lager middag/rydder mens jeg hører på møter.

Koser med kattene i løpet av dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det aller beste for meg har vært å slippe å ha angst! Og jeg slipper å pendle tre timer hver dag. Bare de to tingene har gitt meg en livsglede jeg har manglet i mange år. Og det knyter seg i meg når jeg tenker på at jeg kommer til å måtte dra tilbake. 

Anonymkode: 152dd...45a

• Hjerte 1
Skrevet

At jeg slipper å pendle 1 time hver vei. Enklere logistikk på hjemmebane. Mindre småprat. 
Jeg drømmer om en kombinasjon. 3 dager på kotoret og 2 hjemme kanskje?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...