Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på sju uker sliter mye med luftsmerter. Vekker seg selv av smerter og skrik. Søler og kaver mye under mating og hveser mye. Slår vekk flaska og skriker hysterisk i det hun begynner å suge. Hva kan dette være?? Bruker morsmelkerstatning og har prøvd minifom, har nå gått over til melkefri for å se om det lan være allergi. Jeg er desperat!!!

Anonymkode: b0b61...570

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å bytte tut på flaska også, til en større. Det hjalp mot luften her.

Anonymkode: bdf4c...f08

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars liten. Ta med til lege. Men hvis hun også er desperat sulten, og gulper luft, bør du gi henne mat oftere. Altså før hun har bedt om det. Ikke noe 3-timers-tullregime. Mye oftere.

Anonymkode: 3bed0...6aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars liten. Ta med til lege. Men hvis hun også er desperat sulten, og gulper luft, bør du gi henne mat oftere. Altså før hun har bedt om det. Ikke noe 3-timers-tullregime. Mye oftere.

Anonymkode: 3bed0...6aa

:klaske:

Ikke er det noe tulleregime, man gir man når baby er sulten. Baby må lære å kjenne hva som er sult.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

:klaske:

Ikke er det noe tulleregime, man gir man når baby er sulten. Baby må lære å kjenne hva som er sult.

Hva gjør du hvis babyen blir sulten før de tre timene har gått? Enn om natta?

Anonymkode: e14db...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Ville også tatt henne med for å sjekke for låsninger. Noen ganger er det en låsing i hofteområdet som gjør det vanskeligere for tarmene. 

Ville også lest om flaskevegring. 

Så ville jeg også tatt kontakt med helsestasjonen for flere råd. Melkefritt er også lurt å prøve en periode. 

Stakkars lille. Håper hun blir bedre snart 🙏

Anonymkode: 9fec4...a20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva gjør du hvis babyen blir sulten før de tre timene har gått? Enn om natta?

Baby får da mat når baby er sulten. Uansett om det er en time eller 6.

Tror du helt seriøst folk lar være å gi baby mat fordi det ikke har gått minst tre timer?:klo:

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Baby på sju uker sliter mye med luftsmerter. Vekker seg selv av smerter og skrik. Søler og kaver mye under mating og hveser mye. Slår vekk flaska og skriker hysterisk i det hun begynner å suge. Hva kan dette være?? Bruker morsmelkerstatning og har prøvd minifom, har nå gått over til melkefri for å se om det lan være allergi. Jeg er desperat!!!

Anonymkode: b0b61...570

Hm.....

Først og fremst ville jeg fått sjekk hos barnelege.

Skjer det samme om dere koppmater? Og om dere gir fra annen type flaske eller tut med flere/færre hull?

Jeg ville holdt meg til fullstendig melke og soyafri - men maks dose minifom.

Og gjort mye øvelser for å redusere luft som ikke gir babyen ubehag. 

Dette kan ha endret seg, så jeg spør andre her: er det fortsatt OK å gi fenikkelte på teskje før måltid? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Baby får da mat når baby er sulten. Uansett om det er en time eller 6.

Tror du helt seriøst folk lar være å gi baby mat fordi det ikke har gått minst tre timer?:klo:

Ja, jeg er medlem i termingrupper på Facebook, og der praktiserer folk dette med å kun gi mat hver tredje time. 😕 skjønner bare ikke forklaringen bak det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er medlem i termingrupper på Facebook, og der praktiserer folk dette med å kun gi mat hver tredje time. 😕 skjønner bare ikke forklaringen bak det.

Oi, det var jeg ikke klar over var en greie.:sjokkbla:

Mi får mat når hun er sulten, uavhengig av når hun spiste sist. Klokka har jo ingenting å si, de skal jo lære å regulere selv og kjenne på sult/metthet.

Klarer ikke å se hvilken finurlig forklaring de har på det der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi ga flaske hver tredje time. Hadde en rolig og fornøyd baby. Gråt ikke en eneste gang før han var 5 måneder. Så vil absolutt si at vår metode funket gull. 

Anonymkode: 7ab26...550

AnonymBruker
Skrevet

- husk at hun må få gode raper ettermåltid. 

- prøv å gi melk fra kopp en periode?

- ikke alt er sulttegn. Fokuser på å lese din baby, hva som er sult, ønske om nærhet, smerter osv. 

- prøv med litt maltekstrakt i melken. 

- magemassasje/ sykkelbevegelser m bena

- kanskje gir du mat for ofte? 

- tungebånd sjekket?

- kanskje hun ikke liker melken 

Anonymkode: 1c2f0...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...