AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Del Skrevet 9. juni 2021 I fjor gikk jeg på lavkarbo. Gikk ned en hel del kilo, følte meg bedre i kropp og sjel og trivdes med det. MEN, jeg gikk mye tur og hver tur var et slit. Gikk liksom helt tom etter en halvtime, og bakker var blytungt. Når høsten kom og jaktsesongen begynte kunne jeg ikke spise lavkarbo lengre, for da hadde jeg ikke komt meg på fjellet... Hvordan løser man dette? Merket det ikke hjalp med påfyll av lavkarbo-energi på tur, det var karbohydrater som var tingen for musklene mine. Anonymkode: b6f4a...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Del Skrevet 9. juni 2021 Du får finne balansen da, på hvor mye du kan /må spise? Anonymkode: 2ac00...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Del Skrevet 9. juni 2021 Google «electrolytes», hva det gjør og hvorfor det er viktig. Anonymkode: 5da54...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Del Skrevet 9. juni 2021 Kanskje du ikke gikk lavt nok på karbs til at kroppen ble helt omstilt til å kjøre på fett? Min erfaring er at det kan ta litt tid i hvert fall den første gangen, og så blir omstiller man seg raskere igjen senere når man veksler mellom høy og lav karbo. Anonymkode: f9e3f...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Del Skrevet 9. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Google «electrolytes», hva det gjør og hvorfor det er viktig. Anonymkode: 5da54...3f2 Ja! Det kan være lurt å få i seg litt ekstra salt. Anonymkode: f9e3f...196 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 9. juni 2021 #6 Del Skrevet 9. juni 2021 Det finnes idrettsfolk som lever på lavkarbo, det var til og med en svenske som vant OL i skiskyting etter at han la om kostholdet til lavkarbo. https://www.nrk.no/livsstil/ol-vinner-er-topptrent-pa-lavkarbo-1.7862270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 9. juni 2021 #7 Del Skrevet 9. juni 2021 Er mulig å tilvende seg å prestere med lavkarbo men de fleste føler seg mye piggere på karbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. juni 2021 #8 Del Skrevet 9. juni 2021 (endret) Det er veldig genetisk betinget hva som fungerer. Ikke alle har godt av lavkarbo. Har du en del i nær familie som har levd lenge? Tenker bortsett fra de som har fått kreft. Besteforeldre og oldeforeldre? Har noen få dødd brått? Vet spørsmålet kan virke rart, men noen gener påvirker blodsukker og insulin mer enn andre. Tilbake til tema: Dersom man jogger rolig i 1,5t+ eller sykler 2,5t+ trener man opp kroppen sin evne til å bruke fett som energikilde. Det kan være gunstig å gjøre før lange fjellturer. Da "skrur man på" de rette genene om de vanligvis er "slått av" . Endret 9. juni 2021 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 9. juni 2021 #9 Del Skrevet 9. juni 2021 Ekstrem lavkarbo for meg fungerer kun i korte perioder hvor jeg trenger å gå ned i vekt. Skal jeg trene høyintensitet er det bare å glemme ekstrem lavkarbo og kroppen min er generelt ikke glad i deg. Skal jeg holde vekt eller gå ned sakte fungerer lett/moderat lavkarbo mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 9. juni 2021 #10 Del Skrevet 9. juni 2021 Jeg har pleid å ta med sukkerfri Fartis/Bris, omelett i muffinsformer og laget med hjemmelagete chia knekkebrød på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Del Skrevet 9. juni 2021 Om du kjører høyprotein og høykarbo, vil du fortsatt brenne mye fett. I tillegg vil musklene dine ha konstant påfyll så de kan vokse seg større raskere. Muskler trenger protein, karbohydrater hjelper musklene å ta opp protein. Dropp så mye prosessert mat og godteri som du klarer og spis mye protein. Du vil se at fett forsvinner, og at du får mer definerte armer og bein. Jeg ble tyngre i kroppen og følte meg sløvere på lavkarbo. Aldri tilbake dit for min del Anonymkode: c797e...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå