AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #1 Skrevet 9. juni 2021 Vet at dette varierer fra baby til baby, men vil gjerne vite hvor mye deres sover på dagen og hvor mange ganger. Min gutt på 3 mnd sover 10-12 timer i strekk om natten,men på dagen varierer det veldig og han blir lett overtrøtt da han ikke vil sove. Prøver å stimulere slik at han får en del "naps" men de varer som regel kun 30 min av gangen og det kan gå flere timer mellom hver gang, som resulterer i en veldig overtrøtt gutt. Hva slags rutiner har dere på dagen? Anonymkode: 42ab8...dd0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #2 Skrevet 9. juni 2021 Min sov heller ikke mer enn det. 30 minutter 3-4 ganger for dag var det han sov.. Men det ble mye bedre dager når jeg sluttet å stresse med/jakte på søvnen. Han var bare sånn. Etterhvert ble jeg kjent med hans mønster, og da planla jeg det slik at vi kjørte bil, trillet eller var hjemme når tiden for hans soving kom, typisk 2-2.5-3 timer etter forrige lur. Det ble litt enklere når han ble 4-5 mnd og vi byttet til sittedel i vogna. Etter det likte han vogna mye bedre, og sovnet lettere i den. Anonymkode: f2edd...ef6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Uff, min er jevngammel med din og er omtrent lik. Blir sur og sutrer mye før hver dupp. Så mye styr og så varer duppen bare 30min🙈 Har lest at det er så lenge en søvnsyklus varer i den alderen, dvs. 30-40min, så har prøvd å gynge litt på vogna når han har sovet ca. 30min. Noen ganger er det nok til å få han over kneika og så sover han 30min til. Håper det går seg til snart 😊 Anonymkode: c6b6a...562
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Har en baby som er 3 mnd om et par dager. Han sover 3-4 dupper på alt fra 30min til 1,5t. De lengste duppene får han når jeg har tid til å ha han sovende på brystet. De duppene jeg må legge han fra meg sover han knapt 15 min. Mistrives fortsatt i vogna så håper det løsner etterhvert. På natt sover han fra 20-21 tiden til 07+/- med 3-4 amminger ila den tiden. Prøv å nyt at baby sover så lenge sammenhengende. Førstemann var lik som din, og man orker utrolig mye mer på dagtid om man får den nattesøvnen! Anonymkode: 8ed27...f7a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Skrevet 10. juni 2021 Når min baby var 3 mnd sov hun også 10-12 timer sammenhengde på natten, og hadde 3-4 hviler på dagtid på 30 min. Slo av og til med en lengre dupp. Nå derimot er hun 8,5 mnd og sover 2 dupper på dagtid. De varier på alt fra 40 min tll 3 timer🤷♀️ men sover myye dårlige på natten nå, mye mer oppvåkning og kaving. Sov natten gjennom uten å gi fra seg en lyd til ca. 7 mnd, nå hender det hun våkner opptil 5 ganger😴 Anonymkode: 9e84f...acb
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #6 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en baby som er 3 mnd om et par dager. Han sover 3-4 dupper på alt fra 30min til 1,5t. De lengste duppene får han når jeg har tid til å ha han sovende på brystet. De duppene jeg må legge han fra meg sover han knapt 15 min. Mistrives fortsatt i vogna så håper det løsner etterhvert. På natt sover han fra 20-21 tiden til 07+/- med 3-4 amminger ila den tiden. Prøv å nyt at baby sover så lenge sammenhengende. Førstemann var lik som din, og man orker utrolig mye mer på dagtid om man får den nattesøvnen! Anonymkode: 8ed27...f7a Sånn var min også frem til 4-5 mnds alder, resultatet var at jeg hadde hennes i bæretøy mens hun sov. Mye bedre lurer og mindre surv. Jeg gikk tur, så tv eller laget meg litt mat alt ettersom hva jet hadde behov for. TS: hvor lang tid mellom lurene? Begge mine nærmet seg 4 mnd før de kunne være våken mer enn ca 1 time om gangen Anonymkode: cb5b0...016
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Skrevet 12. juni 2021 Godt det er flere som har samme problemet 🙈 det varierer veldig mellom duppene. Prøver å få han til å sove før det har gått 2 timer hvis ikke blir det vanskeligere å få han til å sove. Han er veldig nysgjerrig på alt, så nytter ikke å trille han i vogna for å få han til å sove. Har etter tips fra anonym bruker sluttet å stresse med å jakte på søvnen, og lar han bestemme litt selv, så har det faktisk gått mye bedre, selvom han blir en smule overtrøtt. Han sovner jo til slutt ☺️😆 Anonymkode: 42ab8...dd0
morning_sun Skrevet 12. juni 2021 #8 Skrevet 12. juni 2021 https://www.babysleepscience.com/single-post/2019/05/13/0-4-month-schedule-infographic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå