Gå til innhold

Blir gal av søvnmangel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 4 åring med autisme. Han holder meg ofte våken på nettene eller står opp alt for tidlig. Dette tærer veldig på meg. 

Jeg er i 100% arbeid og er alenemor. Jeg er helt ødelagt mentalt og tålmodigheten min er meget liten for tiden. 
Han er til faren sin annahver helg, men når han kommer hjem igjen er døgnrytmen hans helt ødelagt. Det er da våken nettene starter. Resulterer i at han må sove i barnehagen, og da sovner han ikke før sent på kvelden. 
Så det at han er til faren sin på overnatting ødelegger for hele uken hans. Jeg får knapt 3-4 timer på nettene. 

Når gutten er hjemme en stund så er han rolig og sover 12 timer. 

Ingen som hører på meg.. verken far eller barnehagen. 

Anonymkode: 19bb7...404

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi melatonin til barn uten resept. Det må være ufattelig krevende, kanskje du bør søke avlastning gjennom bv? De jeg kjenner som er foreldre til autister klarer max å ha de hjemme til de blir 9-10 år, da de blir for store og utagerende, og da må ungen raskt over i barnebolig og blir enda mer ustabil.

Anonymkode: 2a95c...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din eller noen, og hør hva som kan gjøres. Om det er avlastning for deg, eller hjelp til å nå frem til far om barnets behov.

Søvnmangel en stund klarer de første selv om det er tungt - men for mye alt for lenge kan få store konsekvenser. Har selv erfaring fra det, og det fikk enorme konsekvenser for meg i lang tid etterpå.

Ta tak før det går så langt! 

Anonymkode: c3b28...9af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan gi melatonin til barn uten resept. Det må være ufattelig krevende, kanskje du bør søke avlastning gjennom bv? De jeg kjenner som er foreldre til autister klarer max å ha de hjemme til de blir 9-10 år, da de blir for store og utagerende, og da må ungen raskt over i barnebolig og blir enda mer ustabil.

Anonymkode: 2a95c...b6c

MAN SKAL IKKE GI BARN SOVEMEDISIN UTEN Å SNAKKE MED LEGE!

Anonymkode: 66930...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Dropp overnatting hos faren i helgene om det ødelegger deg såpass

Anonymkode: 66930...e3a

Skrevet

Kanskje de kan ha ei anna avtale med far, mogleg å droppe overnatting i ein periode?

Også tenker eg at du kanskje bør snakke med legen din om ei sjukemelding. Så du ikkje blir utbrent og/eller deprimert. Ta signala på alvor! Du treng kvile. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje foreslå for far at han har barnet 50% eller ikke i det hele tatt?

Anonymkode: 1c405...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...