Gå til innhold

Er det noen som i det hele tatt har fått hjelp av psykolog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen i det hele tatt har fått hjelp av psykolog eller psykiater eller DPS i det hele tatt? 

Anonymkode: 497fc...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg var veldig syk, hadde rusproblemer, psykose, søvnløshet, har personlighetsforstyrrelse, sosialangst, helseangst og generell angstlidelse. Nå er jeg symptomfri ca 80% av tiden - får kanskje et snev angst eller tanker som ikke matcher virkeligheten opp til en gang i uken, men det er et snev.

• Liker 7
Skrevet

er selvsagt også rusfri

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (2 minutter siden):

er selvsagt også rusfri

Så godt å høre du er bedre, bra jobba av deg ❤️

Anonymkode: 1cebb...550

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så godt å høre du er bedre, bra jobba av deg ❤️

Anonymkode: 1cebb...550

Takk! ❤️ Jeg må faktisk si at jeg er skikkelig glad i livet nå, noe jeg ikke var før. Det er den beste følelsen i livet å være bekymringsfri sånn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarte du å få hjelp da? Bare viste du sitt sanne jeg? 

Jeg har problemer med å få hjelp fordi jeg skjuler det og ikke klarer å vise det. 

Gjest Tenk positivt
Skrevet
Polyester skrev (15 minutter siden):

Takk! ❤️ Jeg må faktisk si at jeg er skikkelig glad i livet nå, noe jeg ikke var før. Det er den beste følelsen i livet å være bekymringsfri sånn.

Herlig ❤️

Gjest Tenk positivt
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan klarte du å få hjelp da? Bare viste du sitt sanne jeg? 

Jeg har problemer med å få hjelp fordi jeg skjuler det og ikke klarer å vise det. 

Kanskje du kan skrive ned det du vil si å gi det til psykologen. 

AnonymBruker
Skrevet
Tenk positivt skrev (8 minutter siden):

Kanskje du kan skrive ned det du vil si å gi det til psykologen. 

Ja, kan prøve, men syns det er vanskelig. 

Skrevet

Ja, men det tok jo tid. Kompleks ptsd med mye panikkangst. Føler meg frisk igjen fra det nå, men det er fortsatt arbeid. Psykologen var en viktig bit for å klare å jobbe meg gjennom det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har fått masse, veldig masse hjelp. Fra både privatpraktiserende psykolog, fra DPS poliklinikk, fra DPS døgnpost og fra akuttpsykiatrisk, gjennom mange år. Hadde neppe vært i live uten, komplisert sykdomsbilde som i hovedsak stammer fra et voldsomt og langvarig misbruk fra "omsorgspersoner" som barn.

Anonymkode: b0ead...2f7

AnonymBruker
Skrevet
Grønn Frosk skrev (4 minutter siden):

Ja, men det tok jo tid. Kompleks ptsd med mye panikkangst. Føler meg frisk igjen fra det nå, men det er fortsatt arbeid. Psykologen var en viktig bit for å klare å jobbe meg gjennom det. 

Var du også så syk at du isolerte deg hjemme og ikke turte gå ut? Jeg har kptsd selv og klarer ikke jobbe, ingenting. Har ikke noe sosialt liv en gang.

Anonymkode: 9e6df...138

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg føler hver gang at jeg kaster bort tid og at de sier ting alle vet og alle kan Google selv. 

Anonymkode: b3781...849

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var du også så syk at du isolerte deg hjemme og ikke turte gå ut? Jeg har kptsd selv og klarer ikke jobbe, ingenting. Har ikke noe sosialt liv en gang.

Anonymkode: 9e6df...138

Når det slo til ordentlig så var jeg redd hele tiden, men innså at jeg ikke kunne gjøre det angsten sa. Angst blir bare verre av å bli lyttet til. Det ble en del panikkanfall blant folk, men jeg kom meg ut. Jeg har heldigvis hatt hjelp av traumespesialist, så jeg har hatt veldig god støtte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har fått hjelp. Men når sant skal sies har jeg fått like god hjelp av personer i andre profesjoner. For meg er det relasjonen til behandler som er viktig. Jeg har møtt sosionomer som har hjulpet meg mer enn en psykolog, og en fysioterapeut jeg er evig takknemlig for å ha møtt. Til og med en veileder på nav har vært uvurderlig støtte for meg. Så det er ikke tittelen psykolog som har vært avgjørende. Får du ikke tillit til personen er det kanskje ikke rett person for deg. 

Anonymkode: c979e...751

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har fått masse hjelp, livet mitt ser helt annerledes ut nå enn for 3 år siden. Men en må jo selvsagt være ærlig. Det nytter ikke å gå til legen og si at du ikke har vondt om du er der for et knekt kragebein, ligeså med en psykolog..

Anonymkode: 91640...9ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig syk og nå er jeg frisk takket være behandling.

Anonymkode: 9fcf2...c85

AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (6 timer siden):

Ja jeg var veldig syk, hadde rusproblemer, psykose, søvnløshet, har personlighetsforstyrrelse, sosialangst, helseangst og generell angstlidelse. Nå er jeg symptomfri ca 80% av tiden - får kanskje et snev angst eller tanker som ikke matcher virkeligheten opp til en gang i uken, men det er et snev.

Så utrolig fint ☺️ dette gir håp. Kan jeg spørre hva som fikk deg til å bli bedre? Hva slags behandling fikk du? Var det kjemien mellom deg og behandler? Sto det mest på egen innsats? Hva tror du hjalp deg aller mest? 

Anonymkode: 03ac0...109

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kptsd, men står i et langvarig traume (sykt og utagerende barn) som gjør at det per dags dato kun handler om å overleve for min del. Timene hos sosionom på dps nå er kun for å lufte, men er henvist til avtalespesialist og skal henvises til Modum. Er så trist når systemet rundt ens eget barn svikter, og det gjør så vondt 💔😢

Til tross for alt, så er jeg veldig motivert og obs på mine egne triggere og har en god venninne og kjæreste som støtter meg. Så langt har det hjulpet mye mer enn at både meg og barnet mitt har blitt kasteballer. Forhåpentligvis endrer det seg snart, men var først da jeg knakk helt sammen at de skjønte omfanget av hverdagen vi har levd i.

Å velge å jobbe med utfordringene sine og mønstre - som også andre har vært med å påføre deg, er beinhardt ❤️ Men blir så glad for å lese om dere som har fått hjelp og kommet dere gjennom det 🙏🏻❤️

Anonymkode: 49a5b...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...