misslinn1985 Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Mange innlegg bærer preg av at de går i forumet med problemene sine før de kommuniserer med partner. Veldig mange problemer kan faktisk løses med god kommunikasjon! Vil bare TIPSE! Selv om det sikkert er litt irriterende! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Men de fleste suger på å kommunisere på en sunn måte da.... jeg vet ikke om et eneste vennepar av meg som klarer kommunisere godt 🙄 er bare masse udekte behov hele tiden.... Anonymkode: 23871...b52 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Tips til god kommunikasjon: ikke rope i overskriften. Anonymkode: 60995...16d 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har tenkt det samme. De aller fleste innleggene her på forumet er det ingenting folk på TS kan gjøre noe fra eller til - man må prate med partner! Ikke kjefte, krangle eller anklage, men prate. Være ærlig og sårbar. Anonymkode: 014d1...a86
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Jeg og mannen snakker godt sammen. Jeg har gjennom 12 år på KG aldri laget en tråd på samlivsforumet, og i det hele tatt aldri hatt et større problem i ekteskapet. Men jeg ser jo at enkelte ikke evner å kommunisere, at det må to til for å ha god kommunikasjon, at enkelte rett og slett ikke er kompatible, og at noen trenger mer modning før de kan være i et voksent forhold. Så det er ikke så enkelt som å bare si "snakk sammen". Anonymkode: 2b1ab...42f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Jeg er lærer på videregående. Og jeg får mer og mer mailer ol fra foreldre om bagateller som jeg selv måtte ordne når jeg gikk på videregående. Jeg hører det samme fra barneskolen ungene går på, at foreldre klager over plass i klasserommet, hvem som er ordenselev osv. Og jeg ser det samme hos ei venninne hvis mor tok alle kampene for henne gjennom ungdomstida. Inkludert snakka med mor til kjæresten hvis noe hadde skjedd(!). Jeg mistenker at en del av den unge generasjonen er dårlig på å kommunisere fordi foreldrene deres har brøyta vei gjennom hele oppveksten. Man kan ikke lære å krangle med en partner om man ikke får gå på noen smeller med søsken eller venner, hvordan skal man da kjenne i ryggmargen hvor grensa går? Anonymkode: f4e95...5cc 2
EmilieH Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Det var en av de første tingene jeg sa til kjæresten før vi ble sammen, "dette forholdet skal snakkes i stykker". Så vi snakker med en gang noe plager den andre. Kan si at takk og unnskyldning er to ord som blir brukt alt for lite i dagens samfunn. Bruker man dem i kommunikasjon går ting så mye lettere! 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Jeg hadde en mann som brølte og kjeftet. Jeg prøvde å snakke å ta opp ting. Men alt var min feil. Og alt ville bli bra om jeg bare skjerpet meg. Jeg skrev ingen tråder på kvinneguiden, men jeg fant lignende problemstillinger som hjalp meg til å finne klarhet i galskapen. Alle sa jeg var heldig som hadde han, for han skrøt selv over alt han gjorde, og jeg bekreftet, og betrodde meg knapt til meg selv. Et anonymt forum ER faktisk bra å ha, når man er helt alene med 1000 kg byrder på hver skulder og alle tror du har det bra Anonymkode: ef773...287 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 tja, dersom den ene føler de kommuniserer bra mens den andre føler seg angrepet hjelper selve kommunikasjonen lite, det er formen man bringer et budskap til en annen som er viktig, å si "kommunikasjon er alt" uten å konkret vise til HVA man mener er viktig er bortkastet. Eksempelvis, jeg setnnger er bedre enn du setninger, å si jeg føler at jeg ikke når frem er bedre enn du hører ikke hva jeg sier - og de fleste som tror de kommuniserer godt bruker oftere enn de selv innser du setninger.. Anonymkode: 9bd74...70f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 Jeg er enig, men det trengs to til for å kommunisere. Så lenge den ene prøver, og ikke den andre, hjelper det lite. Jeg snakket meg i hjel i mitt forrige forhold, men han plukket bare ut det jeg sa som var negativt. Hvis jeg f. eks. sa "Vi er dårlige på..." (jeg passet alltid på å balansere det), tolket han det som at jeg anklaget ham for å være dårlig på det. Han gikk konstant i forsvarsposisjon og avfeide alt jeg prøvde å snakke om. Anonymkode: bc873...ac2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå