Gå til innhold

Jeg er ny på kvinneguiden og trenget opplæring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. Jeg opprettet bruker her akkurat nå. Laget meg bruker fordi min venninne fortalte meg om denne siden og jeg fikk se den. Synes den var veldig interessant😅Derfor ble jeg så fristet til å lage meg en bruker. Problemet er at jeg vet lite om hvordan ting fungerer her inne. Og trenger litt opplæring. Noen som vil ta kontakt med meg på meldinger og prate? 💗💗💗

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den mest populære brukeren her. Jeg poster overalt, alltid, og jeg motsier ofte meg selv. Hyggelig å møte deg, håper du trives 😃

Anonymkode: cc993...bb7

• Liker 11
Skrevet

Tusen takk💗💗💗 Det kommer jeg nok til å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei, og velkommen til KG. ❤️ 

Jeg vet ikke helt hva du tenker på i forhold til opplæring, men jeg tror det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke spørre om andres meninger hvis du havner i en konflikt med noen i familien eller vennekretsen. Da er det veldig mange som skal sable ned ts (den som starter diskusjonen) med

"Du overreagerer noe helt sinnsykt"

"Skjerp deg"

"Du oppfører deg helt dust, glad du ikke er min venn"

"Du tåler ingenting"

"Du virker...." (en haug av personangrep.

Det er ofte trygt å ta opp helserelaterte problemer, altså utfordringer hvor ikke andre er involvert. Det er også ofte trygt å si at man har opplevd, for eksempel, overgrep. Spør man derimot om en hendelse man har opplevd kan regnes som et overgrep så er helvetet i gang. Da er det alt fra "det der er ikke et overgrep, skjerp deg" osv.

Det er generelt ikke lurt å spørre om andres meninger i sensitive spørsmål, særlig ikke i tilfeller hvor man sitter med mange vanskelige følelser. Det er folk her som elsker å tråkke på andre.

Dette er i alle fall noe erfaring jeg har gjort meg de årene jeg har vært her inne. Jeg spør svært sjeldent om, "Hva tenker dere om det den personen sa og gjorde?", for da vet jeg at halve kg kommer til å skrive at jeg er problemet, nesten uansett problemstilling.

Det er tryggere å si, "Jeg har opplevd det (f.eks, overgrep) har dere noen tips til hvordan jeg kan leve med senskader etter overgrep?". Da begynner forhåpentligvis folk ikke å diskutere om det jeg opplevde var et overgrep, men gir heller tips til hva jeg kan gjøre for å få det bedre.

Det er generelt ikke lurt å be om andres vurdering av sensitive saker.

Bare et triks.

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er den mest populære brukeren her. Jeg poster overalt, alltid, og jeg motsier ofte meg selv. Hyggelig å møte deg, håper du trives 😃

:hoho:

Endret av Gjenferdet
  • Liker 6
Skrevet

Hei. Jeg er også ny her, men kan bare si at du ikke bør ta alt brukere skriver til deg personlig det er mange brukere her inne som bare her på kg for og provosere og hetse andre.

• Liker 4
Skrevet

Ok tusen takk, Gjenferdet 💗 

Jeg tenkte mer på hjelp til å holde oversikt over alle de anonymebrukerene. Er det samme personen? Jeg skjønte ikke den helt. Har sjekket i andre tråder og det er mange anonymebrukere. 
Egentlig lurer jeg bare på hvordan man lærer seg å orientere seg her inne. Er liksom ikke like enkelt som andre sosiale medier, men nå er vel ikke kvinneguiden et sosiale medie heller. 🙃

• Liker 1
Skrevet

Hei, Sourwatermelon. Å nei er det? Ikke bra😒

• Liker 1
Skrevet

Men så langt har jeg klart å opprette egen tråd så det er jo en god start💗 Det kommer seg sikkert etterhvert.

• Liker 2
Skrevet
rosa troll skrev (1 minutt siden):

Ok tusen takk, Gjenferdet 💗 

Jeg tenkte mer på hjelp til å holde oversikt over alle de anonymebrukerene. Er det samme personen? Jeg skjønte ikke den helt. Har sjekket i andre tråder og det er mange anonymebrukere. 
Egentlig lurer jeg bare på hvordan man lærer seg å orientere seg her inne. Er liksom ikke like enkelt som andre sosiale medier, men nå er vel ikke kvinneguiden et sosiale medie heller. 🙃

Nei. Det er ikke samme person. Alle kan huke av for "anonymknappen" i innlegg man ikke ønsker at skal kobles opp mot brukeren. :) 

rosa troll skrev (1 minutt siden):

Ja, det er mange som går til angrep på andre brukere her inne. Hets, sjikane, personangrep. Generelt mye gørr. Det er viktig å vite at det er de som hetser som har et problem. Det handler egentlig ikke om meg og deg, men om dem. Jeg har med tiden blitt mye flinkere til "å la det fare". Det går ikke like mye inn på meg nå som før.

Før ble jeg lei meg. Nå stikker det litt, men så ender jeg opp med å tenke at det heller er patetisk å holde på sånn.

:smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet

Velkommen🥂🍾😀

Skrevet
1 minutt siden, rosa troll said:

Spesiellt om du har sterke meninger om noe og skriver med brukernavn noen ganger er det lurt og skrive som anonym ellerså kan brukere angripe deg eller henge deg ut I andre tråder. Eller om du har lik skrivestil fks så kan brukere beskylde deg for og benytte deg av 2 brukere. Det skjedde med meg I går. Ikke akkuratt hyggelig, on du fks ønsker og ignorere brukere her inne så kan du ignorere de ved og gå inn på din profil og skrive inn brukere som du ønsker og ignorere 🙂 velkommen❤

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du hater nakne føtter, bruker sokker hele døgnet så er du på rett plass, for guds skyld aldri nevn ordet tær eller barbent

Anonymkode: 4a5ab...f30

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sourwatermelon skrev (6 minutter siden):

Spesiellt om du har sterke meninger om noe og skriver med brukernavn noen ganger er det lurt og skrive som anonym ellerså kan brukere angripe deg eller henge deg ut I andre tråder. Eller om du har lik skrivestil fks så kan brukere beskylde deg for og benytte deg av 2 brukere. Det skjedde med meg I går. Ikke akkuratt hyggelig, on du fks ønsker og ignorere brukere her inne så kan du ignorere de ved og gå inn på din profil og skrive inn brukere som du ønsker og ignorere 🙂 velkommen❤

Jepp.

Det er også en gjenganger. Man diskuterer med én person i én tråd og er uenig. Etter en stund popper samme person opp i en helt annen tråd og angriper brukeren på bakgrunn av noe denne har skrevet i en annen tråd (som kanskje ikke engang har noe med temaet å gjøre).

Det er en grunn til at mange velger å bruke ab-funksjonen. 

:) 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
Skrevet

Gjenferdet: Ok. Så flere i samme tråd kan være anonymbruker? Hvordan holder man da styr på at det ikke er samme person? 

Hannah80: Tusen takk💛

Sourwatermelon: Uff virkelig ikke bra. Kan man rapportere dem eller noe? Ekkelt at det skal være sånn ...

Uansett jeg fikk en melding av en person nå. Om noen vil snakke på PM så føle deg fri til å sende meg melding. Etter det jeg leste av dere nå føltes det ikke så komfortabelt å skrive alt her ute offentlig i en tråd for ALLE å lese 😂 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Gjenferdet said:

Jepp.

Det er også en gjenganger. Man diskuterer med én person i én tråd og er uenig. Etter en stund popper samme person opp i en helt annen tråd, "men hvorfor forsvarer du ditt og datt?", tatt helt ut av løse lufta, for å henge en ut, bare fordi vedkomne var uenig i meningene i den forrige tråden.

Jepp. Også står det tydelig nederst før en poster noe:

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Men så bryter se reglene likevel🙄🙈🙉

AnonymBruker
Skrevet
rosa troll skrev (Akkurat nå):

Gjenferdet: Ok. Så flere i samme tråd kan være anonymbruker? Hvordan holder man da styr på at det ikke er samme person? 

Koden nederst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si 40% av trådene som opprettes er trolling. 

Ikke la deg endre meninger pga hva folk mener her inne

ta ting med en klype salt

Anonymkode: 6bdef...b5e

• Liker 1
Skrevet
Just now, rosa troll said:

Sourwatermelon: Uff virkelig ikke bra. Kan man rapportere dem eller noe? Ekkelt at det skal være sånn ...

Uansett jeg fikk en melding av en person nå. Om noen vil snakke på PM så føle deg fri til å sende meg melding. Etter det jeg leste av dere nå føltes det ikke så komfortabelt å skrive alt her ute offentlig i en tråd for ALLE å lese 😂 

Ja selvfølgelig kan en rapportere ved og trykke på høyre hjørne oppe I hjørne også trykke der det står report.🙂 det er ikke alltid moderator rydder Heller selvom vedkommende har brutt reglene grovt og det kan føles veldig proviserende spesiellt om moderator rydder dine innlegg men ikke den andre sine innlegg.❤

Skrevet (endret)
rosa troll skrev (På 9.6.2021 den 0.12):

Ja, alle kan være anonyme brukere. Du skiller dem på anonymkoden helt nederst. Et eksempel er anonymkode (Anonymkode: cc993...bb7) og (Anonymkode: 4a5ab...f30) i denne tråden. De er to forskjellige personer. :) 

Hvis du ønsker å rapportere et innlegg kan du huke av for denne funksjonen (gulet ut), rapporter og så legge inn beskrivelse om ønskelig. :) 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
rosa troll skrev (2 minutter siden):

Om du har skrevet noe du angrer på under nick, kan du uansett redigere innlegget 😊 Den muligheten har ikke jeg som AB. (Ikke det at jeg noensinne ønsker å endre innlegget mitt, for jeg skriver er selvsagt ufeilbarlig, og alt jeg sier er fakta og bør leses med andakt.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...