Gå til innhold

Hvilket parti i regjeringssamarbeid er best for landet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror det står veldig mye på spill akkurat nå for fremtiden og tipper dette valget er ekstra viktig. Da med tanke på hvem vi får i styret. Vi er nå på sikker kurs mot der nasjonen Norge var før 2 verdenskrig. Det meste var eid fra utlandet og det var frimarkeds politikk som sørget for dette. Taperne var oss. 

Jobber i omsorgssektoren og har sett at det denne regjeringen gjør ikke er til beste for dem som trenger bistand og at de er helt for slavedrift av de som arbeider på gulv. Totalt likegyldig over arbeidsvilkår og individs velvære. Så hva er det beste alternativet vi har? 

Anonymkode: 67999...8a7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

MDG – det som er best for naturen, er best for oss. 

Anonymkode: 61f80...83e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

MDG – det som er best for naturen, er best for oss. 

Anonymkode: 61f80...83e

Nei, det er ikke best for oss. Bra for godt utdannede folk i byer ja, men ikke for oss som må bruke diesel på traktorn for å brøyte seg vei til jobb. EL traktor til 4 millioner kommer jeg aldri til å ha råd til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper på rødgrønn regjering igjen, altså SV, AP og SP. Venstresida er bedre på arbeidslivspolitikk, de er bedre på statlig styring i stedet for outsourcing til privat sektor og forhåpentligvis blir det mer desentralisering hvis de to andre partiene bare kan få AP til å snu seilene.

Uansett er jeg veldig klar for forandring nå.

Anonymkode: f5052...808

AnonymBruker
Skrevet

Hadde håpet på AP, Høyre og SP i en ideell verden. Da kunne man kanskje fått en god sentrumsnær politikk uten for mange radikale forslag på småpartier på både venstre- og høyreside, men jeg tviler jo på at den kombinasjonen er spesielt realistisk :P

Anonymkode: b7d7b...178

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde håpet på AP, Høyre og SP i en ideell verden. Da kunne man kanskje fått en god sentrumsnær politikk uten for mange radikale forslag på småpartier på både venstre- og høyreside, men jeg tviler jo på at den kombinasjonen er spesielt realistisk :P

Anonymkode: b7d7b...178

Er nok ikke totalt urealistisk heller. Men SP har nok mindre til felles med Høyre en AP nå til dags. 

Blir totalt krasj med SP og høyre når det gjelder bygdepolitikk/ landbruk, EU/ EØS, privatisering av helse, salg til utlandet og fordeling av naturresurser. SP er litt sånn semi nasjonalistisk eller en kan kalle det patriotisk mens Høyre er mer åpne opp alt til det internasjonale. 

Skrevet

Jeg er for konkurranse og effektivisering, men jeg tror vi trenger et solid fundament man bare kan få med et sterkt SV. Rødt, AP og SP er ok samarbeidspartnere så lenge rødt og SP ikke blir for store. Jeg er bekymret for at Mdg på sikt vil svekke miljøpolitikken ved å ta velgere fra andre partier mens de kjører seg selv under sperregrensen. 

AnonymBruker
Skrevet

https://khrono.no/a/584377

Forskning om hvordan forskjellene mellom folk er i Norge i dag. Må en politisk endring til. 

Anonymkode: d5769...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Satser på venstresiden selvsagt. Holder mer enn nok nå etter 8 år med blåbær-gjengen og resten av (2 stykker) halehenget. 

Det er 96 dager igjen til Stortingsvalget og venstresiden leder akkurat nå med 108 - 61. 

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=202106

I juni 2017 var styrkeforholdet kun 91 - 78 til venstresiden og det endte opp med 81 - 88

http://www.pollofpolls.no/?cmd=Stortinget&do=snitt&yw=201706

Denne gangen er gapet såpass massivt, at det bør gå i boks, men man bør ikke ta noe for gitt. Alle bør stemme, og ikke ta noe for gitt. Jo mer man knuser høyresiden, jo mer kan man reversere det tullet de har holdt på med de siste 8 årene.

Anonymkode: 47115...850

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...