Gå til innhold

Periodedranker og småbarnsforelder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en av foreldrene er såkalt «periodedranker», og at det er skikkelig ille i form av enorme mengder alkohol i disse periodene, men også drar ut av hjemmet slik at barna ikke direkte observerer dette… og periodedrankeren 90% av tiden er til stede og er en meget god forelder. Hva er egentlig det beste den andre forelderen kan gjøre for barna da - fortsette å bo sammen med periodedrankeren eller ta med seg barna og dra?

Anonymkode: 49455...4da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som barn av en periodedranker vil jeg si at min barndom skadet meg så ille at jeg sliter i godt voksen alder. Men så ble også min far ble en tyrann først på fylla, senere kronisk, var voldelig både fysisk og psykisk. Jeg råder deg til å prøve å få din periodedranker til å søke behandling. I beste tilfelle har vedkommende litt viljestyrke og lyst til å forsøke behandling, men ikke ha for store forhåpninger. Hvis ikke det er et alternativ ville jeg faktisk tenkt på å gå og la barna få en bedre hverdag. Selv om din periodedranker kanskje ikke er voldelig følger det så mye ubehag med det å forholde seg til noen som er full, man er redd for skal bli full eller som gjør ting som er skremmende eller pinlig for barna og ikke minst vedkommende selv. En person som misbruker alkohol vil alltid prioritere seg og misbruket foran deg og barna. Farlige episoder kan oppstå, alt fra å sovne fra mat på komfyren til vold. Alkoholen er sjefen. 

Anonymkode: 73530...27d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...