Gå til innhold

Livsstilsendring smakssansen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har endret livsstil og gått ned 6 kg siden april. Og ting smaker annerledes enn før. Jeg teller kalorier, men nekter ikke meg selv noen spesielle matvarer. Spiser selvfølgelig mindre søtsaker, og merker at f.eks sjokolade har en annen smak enn tidligere. Det er ikke like godt, flere som har merket dette? 

Anonymkode: 30c92...258

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt enig. Gått ned ca 7-8 kilo. Mat opplevelse er annerledes. Jeg har ikke den samme lysten. Tanken på alle de negative virkninger sukker og drittmat har på kroppen gjør jeg synes det er ekkelt. Lukten når man går forbi mcdonalds husker jeg synes var himmelsk. Nå er det æsj🤢🤢🤢Kan fortsatt synes det er godt med sjokolade osv men føler jeg har fått en mental sperre. Vanskelig forklare. 

Anonymkode: c66f3...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det ja, smakssansen er veldig forandret, synes jeg. Jeg liker mat mye bedre, og merker at det er andre ting jeg ordner meg til mat om jeg har det travelt nå, enn før livsstilsendringen. 
Om jeg smaker noe søtt/snacks, smaker det forsåvidt greit, men det gir ikke behov for mer. Sånn var det ikke før, så det er veldig praktisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...