Gå til innhold

Forbudet mot rulling i Oslo og Bærum er ulovlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerte på det da jeg leste det kom, og ikke overraskende går nå en jusprofessor ut mot forbudet.

Sitat

Det er innført totalforbud mot rulling med buss for russen i både Oslo og Bærum. I tillegg har Bærum kommune innført forbud mot sosiale sammenkomster for russen.

Er dette greit, juridisk sett?

– Nei, mener Anna Nylund, jusprofessor ved Norges arktiske universitet i Tromsø.

– Politikerne i Oslo og Bærum er på tynn is når de forbyr russen å rulle med buss og feire sammen. Det er diskriminerende overfor en gruppe personer, selv om vi vet at de drar på fest, sier hun.

https://www.aftenposten.no/norge/i/QmQox8/jusprofessor-diskriminerende-aa-lage-forbud-rettet-mot-russen

Kommunene bryr seg selvsagt ikke, og kjører på videre med forbudet. 

Kan man virkelig forvente at folk følger forskrifter som ikke er lovlige?

Hvor hardt blir det for politikere å gå tilbake til en hverdag hvor de ikke kan opptre som småkonger? Der blir tøft, tror jeg.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme sak med karantenehotell når det ikke lenger gjelder smitte men mulig dokumentforfalskning. Ikke lenger uskyldig til det motsatte er bevist...Morna, Erna.

Skrevet
21 hours ago, Example said:

Reagerte på det da jeg leste det kom, og ikke overraskende går nå en jusprofessor ut mot forbudet.

https://www.aftenposten.no/norge/i/QmQox8/jusprofessor-diskriminerende-aa-lage-forbud-rettet-mot-russen

Kommunene bryr seg selvsagt ikke, og kjører på videre med forbudet. 

Kan man virkelig forvente at folk følger forskrifter som ikke er lovlige?

Hvor hardt blir det for politikere å gå tilbake til en hverdag hvor de ikke kan opptre som småkonger? Der blir tøft, tror jeg.

Her har HDI tråkket i salaten igjen. Så jo hvordan Nakstad reagerte den gangen Line Wold fra FHI sa det teknisk sett ikke var ulovlig og rulle, når det kom spm. fra innringere på Debatten tidligere i våres.

• Liker 2
  • Opprett ny...