AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg er tom for ting å gjøre med baby 4mnd, og er usikker på om jeg gir baby nok stimuli etc. Dette er en typisk dag for oss, ikke helt eksakt på klokken da, men sånn ca: Kl 07: Står opp, skifter og gir flaske Kl 08: leser en bok, baby ligger kanskje litt i babygymen Kl 09: Tilrettelegger for søvn Kl 11: skifter, gir flaske Kl 12: Går tur, eventuelt drar å handler Kl 14: skifter, gir flaske Kl 15: babygym, er med på husarbeid Kl 16: tilrettelegger for søvn Kl 17: diverse lek Kl 18: kveldstell, etter fulgt av kos, flaske og så natta kl 19 Får baby nok, gjør jeg nok? Har dere tips til hva annet jeg kan gjøre med baby? Jeg leser, danser, synger etc også.. Dagene begynner å bli veldig lange.. Anonymkode: 6885d...1d9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 La ungen styre mer selv og bare henge med. Anonymkode: c9279...71f
Kassiopeia8 Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Ja, du gjør nok. En så liten baby trenger ikke så mye ekstra, men snakk sammen og ha med deg babyen på det du driver med. Jeg var veldig glad i å variere dagene med å finne på litt større ting innimellom. Dra på kjøpesenteret, trille tur med venner eller ha barseltreff. Syntes fort det ble for ensformig med bare hjemmedager. Men der er jo folk forskjellige. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er tom for ting å gjøre med baby 4mnd, og er usikker på om jeg gir baby nok stimuli etc. Dette er en typisk dag for oss, ikke helt eksakt på klokken da, men sånn ca: Kl 07: Står opp, skifter og gir flaske Kl 08: leser en bok, baby ligger kanskje litt i babygymen Kl 09: Tilrettelegger for søvn Kl 11: skifter, gir flaske Kl 12: Går tur, eventuelt drar å handler Kl 14: skifter, gir flaske Kl 15: babygym, er med på husarbeid Kl 16: tilrettelegger for søvn Kl 17: diverse lek Kl 18: kveldstell, etter fulgt av kos, flaske og så natta kl 19 Får baby nok, gjør jeg nok? Har dere tips til hva annet jeg kan gjøre med baby? Jeg leser, danser, synger etc også.. Dagene begynner å bli veldig lange.. Anonymkode: 6885d...1d9 Hvis du synes dagene er lange kan du gjøre noe du selv liker og synes er gøy også. Ser ut som du gjør mye fint med babyen din Anonymkode: ccda4...804 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): La ungen styre mer selv og bare henge med. Anonymkode: c9279...71f Hun er dessverre ikke veldig interessert i å ligge alene i særlig mer enn maks ti min, da starter hylgråten... Kassiopeia8 skrev (23 minutter siden): Ja, du gjør nok. En så liten baby trenger ikke så mye ekstra, men snakk sammen og ha med deg babyen på det du driver med. Jeg var veldig glad i å variere dagene med å finne på litt større ting innimellom. Dra på kjøpesenteret, trille tur med venner eller ha barseltreff. Syntes fort det ble for ensformig med bare hjemmedager. Men der er jo folk forskjellige. Jeg varierer noen dager altså. Noen dager reiser jeg på besøk, shopping, går tur en helt annen plass, dropper kanskje turen, men som regel er det dette "regimet". Men hva snakker man med baby om, dag inn, dag uf? Foreløpig snakker jeg om alt mulig fra handlelisten til hvor vakker og fantastisk hun er. Helt ærlig, jeg tror jeg begynner å bli litt sprø av å gå hjemme i permisjon, og hvertfall i den lock downen vi er i her jeg bor, så ser og har sjeldent sett noen andre enn samboer og familie. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du synes dagene er lange kan du gjøre noe du selv liker og synes er gøy også. Ser ut som du gjør mye fint med babyen din Anonymkode: ccda4...804 Men når skal jeg gjøre det? Jeg kunne tenkt meg å gå en topp tur, men baby hater sele, og toppturer her i området er ikke barnevogn vennlig. Samboer er svært sjeldent hjemme tidligere enn 19, og da er jeg alltid helt kjørt etter å ha aktivisert baby hele dagen..... Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer,eller om du har noen tips til å få baby til å like sele, eller hva som helst... Ts Anonymkode: 6885d...1d9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Jeg holdt også på å bli sprø i den perioden. Vi var mye ute på farten, rett og slett for at jeg ikke skulle bli gal. Treff venner for å gå tur eller være ute sammen, og sett ned foten for at samboer er så mye borte. Anonymkode: 5b87d...e73
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun er dessverre ikke veldig interessert i å ligge alene i særlig mer enn maks ti min, da starter hylgråten... Jeg varierer noen dager altså. Noen dager reiser jeg på besøk, shopping, går tur en helt annen plass, dropper kanskje turen, men som regel er det dette "regimet". Men hva snakker man med baby om, dag inn, dag uf? Foreløpig snakker jeg om alt mulig fra handlelisten til hvor vakker og fantastisk hun er. Helt ærlig, jeg tror jeg begynner å bli litt sprø av å gå hjemme i permisjon, og hvertfall i den lock downen vi er i her jeg bor, så ser og har sjeldent sett noen andre enn samboer og familie. Men når skal jeg gjøre det? Jeg kunne tenkt meg å gå en topp tur, men baby hater sele, og toppturer her i området er ikke barnevogn vennlig. Samboer er svært sjeldent hjemme tidligere enn 19, og da er jeg alltid helt kjørt etter å ha aktivisert baby hele dagen..... Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer,eller om du har noen tips til å få baby til å like sele, eller hva som helst... Ts Anonymkode: 6885d...1d9 Du må bare bruke sele, begynn med å bruke den korte perioder av gangen, gjerne hjemme eller ute i hagen eller bare gå en kort tur. Så kan du gå litt og litt lenger når baby blir vant. Sånn måtte jeg gjøre det med forrige, til slutt elska han sela 😊 Anonymkode: 3c627...6d8
jaromei Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 Det jeg fikk som anbefaling å prate med baby om er bare å være en slags fortellerstemme for alt som skjer i løpet av en dag. Sånn typ "Nå skal vi skifte fra pysj til våkenklær. Da tar mamma frem klærne. Her har vi en body! Dette er en bukse! Så tar mamma av pysjen din. Komme med armen, nå skal vi ta på bodyen" og gjøre det for mange ting i løpet av dagen. Kan også være så enkelt som "nå skal mamma spise brødskive. Se, jeg har på pålegg! Nam, det var godt!" Jeg må helt ærlig si at det føltes teit å snakke sånn hele dagen i starten, men jeg ble vandt til det 😁
jaromei Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 Å, og en gang til! Det finnes fine videoer på YouTube om hvordan du leker med babyen din basert på alder. Jeg fikk masse gode ideer av å lete rundt på YouTube. Det trenger ikke nødvendigvis være aktiviteter som tar lang tid, men som være en god læringsaktivitet for eksempel. Bare søk på "playing with a 4 month old baby" feks.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer,eller om du har noen tips til å få baby til å like sele, eller hva som helst... Ts Anonymkode: 6885d...1d9 Prøve en annen sele enn du har? Kanskje den av en eller annen grunn er ubehagelig for baby? Anonymkode: d986b...c21
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men hva snakker man med baby om, dag inn, dag uf? 🤨 Anonymkode: c9279...71f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 Ikke rart mødre blir utslitt. Hvor er DU oppi det hele, TS? Anonymkode: c9279...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå