Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må dra til psykolog 1 gang i uken, og jeg kjenner alle dagene mine blir ødelagt og jeg får ikke til å slappe av fordi jeg går og gruer meg til hver eneste time. Føler meg heller ikke lettet elelr bedre etter timene. Kan man ta dette opp med psykologen slik at man får færre timer? Eller kommer de til å mene at man ikke har behov for timene? 

Anonymkode: 94664...0dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ondt skal ondt fordrive. Det er en skikkelig jobb å gå til psykolog. Det blir bedre!

Anonymkode: 3c0c4...f31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du gå en dag i uken? Hva er det som gjør at det er vanskelig? Er det selve psykologen og kontakten mellom dere, eller er det mer det dere snakker om? 

Anonymkode: e1612...343

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor må du gå en dag i uken? Hva er det som gjør at det er vanskelig? Er det selve psykologen og kontakten mellom dere, eller er det mer det dere snakker om? 

Anonymkode: e1612...343

Jeg har mye angst. Vet ikke hva jeg skal si. Vil helst være for meg selv.

Anonymkode: 94664...0dc

Skrevet

Det blir ofte verre før det blir bedre. Du gjør lurt i å ta det opp med psykologen. Det virker som du er redd for og unnviker følelser, og dette er mulig å jobbe med, men da må du være ærlig om hvordan du har det før og etter terapien. ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Signerer Gjenferdet. For meg har det alltid vært sånn at det blir verre før det blir bedre, og jeg gikk hos psykolog av og på i 8 år før det til slutt ble sånn at angsten ble til å leve med. Du burde absolutt ta det opp, for da er det følelser dere kan jobbe med og se hvordan du kan endre det. Å gå til psykolog er hardt arbeid, og det er ikke rart i at du blir gruer deg og blir sliten.

Også til slutt så bare minner jeg deg på at det du selv som må gjøre jobben, psykologen skal bare gi deg verktøyene du trenger for å gjøre den ♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Føler meg heller ikke lettet elelr bedre etter timene.

I likhet med alle andre yrker finnes i varierende grad hvor flinke psykologer er i jobben sin.

Umulig for noen av oss å si om dette er tilfellet her eller om at du er ment til å føle deg verre i ditt unike tilfelle. Det kan også være mulig at du ikke er kompatibel med psykologen din som behandler.. Hvem vet, hvem vet...

Uansett så er det eneste jeg kan si er at om du over tid ikke merker bedring så er det beste du kan gjøre å bytte psykolog. Dessverre alt for mange som sitter over flere år hos samme psykolog uten bedring når potensielt psykologen med kontoret ved siden av kunne bedret situasjon i løpet av måneder.

Lykke til videre i behandlingen din uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...