Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten er hun ikke min lærer lengre og jeg lurer på om det er greit å sende venneforespørsel til henne?

Anonymkode: 8ac9f...44b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle du gjøre det? 

Anonymkode: fd6da...de6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Absolutt. Det er ikke noe galt i å sende forespørsel. Så velger læreren selv om vedkomne ønsker å godta forespørselen. :) 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, hvorfor skulle du gjøre det? 

Anonymkode: fd6da...de6

Fordi jeg kommer veldig godt overens med henne, hun har betyd mye for meg dette skoleåret.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg kommer veldig godt overens med henne, hun har betyd mye for meg dette skoleåret.

Tipper det bare er hyggelig 🙂👍🏼

Skrevet

Bare å gjøre det. :) jeg er venn med flere av mine lærere oppigjennom. Jeg er også lærer selv, og har både foreldre og tidligere elever på vennelista mi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis noen av mine elever gjør det, så blir jeg utrolig glad, fordi avgangselevene mine i år betyr masse for meg også, og det å kunne følge de opp litt passivt høres veldig hyggelig ut! Hilsen fersk VGS-lærer

Anonymkode: 44849...b76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vikarlærer i vgs, og synes det er bare hyggelig. Blir jo godt kjent med noen av elevene, og bryr meg om hvordan det går med dem videre. 

Ulike lærere kan ha ulike prinsipp, så ikke ta det personlig om du ikke får den godkjent. 

Anonymkode: 917de...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på barneskole for øyeblikket, men slutter til høsten. Skulle veldig gjerne ønske at barna hadde facebook eller lignende så jeg kunne fulgt med på de

Anonymkode: 17860...eb6

AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (3 minutter siden):

Bare å gjøre det. :) jeg er venn med flere av mine lærere oppigjennom. Jeg er også lærer selv, og har både foreldre og tidligere elever på vennelista mi.

Hvis noen av mine elever gjør det, så blir jeg utrolig glad, fordi avgangselevene mine i år betyr masse for meg også, og det å kunne følge de opp litt passivt høres veldig hyggelig ut! Hilsen fersk VGS-lærer

Jeg er vikarlærer i vgs, og synes det er bare hyggelig. Blir jo godt kjent med noen av elevene, og bryr meg om hvordan det går med dem videre. 

Ulike lærere kan ha ulike prinsipp, så ikke ta det personlig om du ikke får den godkjent. 

Anonymkode: 917de...f56

Så godt å høre 😃. Men burde jeg vente til skoleåret er slutt?

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Ehh.. nei. Skole er skole, og privatliv noe annet.  

Skrevet

Når standpunkt er satt, er det helt greit. Jeg har noen tidligere elever på Facebook, og synes det er veldig hyggelig! :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Nå er det lærere her som sier det bare er koselig da 😊

• Liker 1
Skrevet

Det velger du selv. Hvis du synes det er «ryddigere» å vente, så gjør du det.

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Er du en av de som tenker at Facebook er privat? Jeg har veldig lite privat på min konto. Ingenting jeg legger ut der er mer privat enn at det kunne blitt kunngjort i avisa.

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det lærere her som sier det bare er koselig da 😊

Ja, ser det, og koselig når begge parter er enige om det.  Jeg har alltid hatt litt angst for autoriteter, og det har dessverre fulgt meg. Og læreren var absolutt en autoritet. I voksen alder føler jeg meg også litt underlegen overfor dem.

AnonymBruker
Skrevet

Som lærer på VGs selv hadde jeg synes det var veldig hyggelig 😊

Anonymkode: 8596b...204

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
atropos skrev (7 minutter siden):

Er du en av de som tenker at Facebook er privat? Jeg har veldig lite privat på min konto. Ingenting jeg legger ut der er mer privat enn at det kunne blitt kunngjort i avisa.

Noen er veldig åpne og deler alt fra hva de spiser til middag, sjekker inn på hoteller, og sydenturen osv.  jeg er ikke der.

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne om det er greit, så slipper du å bli skuffet dersom hun avviser forespørselen din. Mine elever spurte meg om de kunne legge meg til på FB for å holde kontakten, men FB er privat for min del, så jeg fant en løsning om at de kunne legge meg til på Instagram istedenfor. Jeg synes det var veldig greit at de spurte meg istedenfor å bare sende meg en forespørsel, for da fikk jeg forklart grunnen også. Jeg har for øvrig heller ingen av mine tidligere lærere på FB, ikke ønsker jeg det heller. Vi er alle forskjellige😊

Anonymkode: 47bfa...cc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker det kommer litt an på relasjonen deres.

Om du har hatt mye ekstra og dere har hatt en spesiell fin kontakt, eller av andre grunner læreren har gjort mye utover det vanlige og har vært der litt ekstra mye for deg i tøffe tider, så tenker jeg at det bare er hyggelig å sende den allerede, og kanskje også si face til face at hun har betydd så mye for deg at du gjerne vil ha mulighet til å vise hvor bra det kommer til å gå med deg pga henne (eller sånne ting). Lærere er også slitne i år og setter veldig pris på å høre når man har betydd noe.

Om dere ikke har flere timer i år er det også null stress

Men om det er en mer vanlig situasjon og dere har flere timer, så er det kanskje lettere etter du er ferdig på skolen å forholde seg til at hun kanskje godtar det og kanskje ikke

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...