Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, overskriften sier det meste.. Men føler alle mine venner og bekjente blir forlovet, folk som ikke har vært i et forhold så lenge som vi har blir forlovet.. Og jeg blir så sjalu, misforstå meg rett jeg blir glad på deres vegne.. Men jeg har en så sinnsykt stor lyst til at dette skal skje meg, hintet til kjæresten men han syns det er for tidlig. 4 år inn i forholdet.. Hvordan kan jeg bli kvitt sjalusien?

Anonymkode: 054d9...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så han syns det er for tidlig å binde seg etter 4 år?

Ikke rart du blir sjalu. Det er kanskje en skjult sorg over denne kjæresten din som indirekte sier han ikke er sikker.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å sammenlikne deg selv med alle andre. Men å ha en kjæreste som etter 4 år ikke er sikker på om han vil gifte seg med deg er ikke helt bra

Anonymkode: a67da...39f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne virker det som om at han holder deg på gress. Altså, han ser nok ikke for seg ekteskap med deg. Man sier gjerne at forelskelsen varer i et par år. Dere er forbi det stadiet i forholdet. I løpet av 4 år merker man slikt. Hvis jeg var deg, siden dette betyr så mye for deg, så ville jeg fridd til han, med ring og hele pakka. Så får du et klart svar fra han. Svarer han nei, så bør du slå opp. Da er ikke han verdt din tid.

Anonymkode: eae5a...bed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bli like tøff som de damene som menn frir til.

Anonymkode: ad15d...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 4 år så bør han vite om han vil gifte seg med deg. Hvis han sier det er for tidlig, hva er det for tidlig for? Å gifte seg, eller vurdere fremtiden sammen? Det første er fair, det andre er på overtid etter 4 år.

Ville tatt en prat og spurt hvordan han ser for seg fremtiden.

Anonymkode: 3309e...f9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo også menes tidlig som i at dere er ganske unge? Har vært sammen med samboer i 6 år, men vi er bare 23 og tenker det er altfor tidlig å tenke på å gifte seg.

Anonymkode: ebc19...0ba

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er så glad for at dette med giftermål ikke er et tegn på kjærlighet i seg selv (tenk på alle de tullingene som har giftet seg i halvfylla i Las Vegas f.eks, eller på alle skilsmisser for den saks skyld) Å elske noen, være trygg på den andre, vite at en er trygg på forholdet i seg selv, det kommer heldigvis ikke med en ring på fingeren.. Noen ønsker aldri å gifte seg, men det er ikke alltid lett å si til noen som en kanskje opplever som bridzilla, så en sier "tja, vente litt, vente litt, ikke helt ennda"..

Om du mener dette er viktig for deg ville jeg ha satt av en tid til å prate om dette med han, fått litt avklaring på hvortid han mener at tiden er inne.. Kommunikasjon er faktisk en viktig indigridiens i et forhold. Ønsker du å være gift med han så bør det å ta opp temaet være en smal sak..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Skrevet

Hvis dere er unge så kan det kanskje føles litt tidlig å gifte seg som i at man ikke gifter seg når man bare er 23?

Er dere ferdige med studiene og har jobb og økonomi til å ha et bryllup, kan det være dette han tenker på? 

Tenker han at med en gang dere er gift så skal dere begynne å prøve på barn, og at det egentlig er den biten han synes er for tidlig? 

Dere bør ha en lang samtale om hva dere vil i fremtiden, det er viktig at dere ønsker det samme. Hør hva han tenker rundt giftemål og akkurat hvorfor han synes det er for tidlig. 

Og unnskyld meg, men når du bare hinter om dette og dere ikke kan ha en ordentlig samtale om noe så viktig, så tenker jeg også det er for tidlig å gifte seg for dere. Da er ikke forholdet spesielt trygt og solid spør du meg. Og nå leser jeg mye ut av lite, men vil du forlove deg fordi du vil være med han resten av livet, eller vil du forlove deg mest bare fordi du har lyst å forlove deg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier han konkret når dere snakker om dette? Er det at han føler dere er for unge? Er det økonomien som ikke er klar for et bryllup? Andre ting som gjør at han ikke er klar? Utdannelse eller jobb? Vil han egentlig ikke gifte seg i det hele tatt? Er han usikker på forholdet?

Hun over her har også viktige spørsmål. Vil du forlove deg for å kunne si at du er forlovet? Er det forlovelsen, bryllupet eller ekteskapet som trekker?

Hvis du må hinte og dere ikke snakker ordentlig så er dere ikke klare for ekteskap.

Anonymkode: 9c6ec...f93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke fri selv? Det er fullt mulig for kvinner å fri. 

Anonymkode: 27cfa...80a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...