Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du mye sparepenger igjen etter boligkjøp? 

Anonymkode: 0fa02...cb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca. 100 000,-.

Anonymkode: cfb6e...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn med absolutt alt. Ikke en krone igjen, og fikk leiligheten for 160 000 under prisantydning. 

Anonymkode: caa32...e4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe nå i høst forhåpentligvis og tenker selv å gå inn med alt utenom ca 30.000. 

Anonymkode: 9acd9...dec

AnonymBruker
Skrevet

Lite sparepenger igjen. 50k kanskje? 

Anonymkode: f2a59...d40

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt alt, ellers hadde jeg ikke sittet her nå.

Anonymkode: bf760...7c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det aller meste. Hadde akkurat til å betale for forkjøpsretten og noe nye møbler og maling. Ca 30 000kr igjen.

Anonymkode: bdaa6...709

Skrevet

Hadde igjen ca 150.000 som skulle dekke flytting, flyttevask og noen nødvendige innkjøp. Det som så var igjen brukte jeg på en ekstra nedbetaling på lånet. Da regner jeg ikke med bufferkontoen på et par månedslønner, denne fikk stå urørt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparer litt av overskuddet fra salg av boligen vår, slik at vi har en buffer om det trengs til nye huset. 

Anonymkode: b82cf...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde igjen 2,5 mill. Ønsket ikke legge alt i bolig, er mye pga arv, og eierandelen i bolig er skjev nok som den er. Og vi fikk likevel kjøpt boligen vi ønsket.

Anonymkode: 9ea82...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Holdt igjen litt til møbler og buffer (i tilfelle hvitevarer el. blir ødelagt).

Anonymkode: 48d37...07d

• Liker 1
Skrevet

Går inn med alt jeg har. Kjøpte for 5 mill, går inn med 775000 i egenkapital. Får feriepenger, så får bruke de til litt prakiske ting. Tar over i september.

AnonymBruker
Skrevet

Gikk inn med nesten alt. Hadde ca 30-40 tusen som skulle dekke overflate oppussing.

Lang historie kort, det ble avdekket flere skader og vi hadde ikke nok penger til å utbedre det. Heller ikke nok sikkerhet i boligen til å få mer i lån. Skulle vi tatt en ny takst så ville boligen vært verdt mindre enn det vi kjøpte for. Fikk ikke igjen på forsikringen pga. runde formuleringer fra takstmann. Brukte noen år og alt av penger på å fikse boligen. Ca 15 år siden, så litt andre regler da. 

Nå er jeg på boligjakt igjen. Kommer til å holde igjen nok til å fikse det som evt. må fikses. Pluss en liten buffer.

Anonymkode: 6d1db...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk inn med rub og rake. Møbler kjøpte jeg etterhvert. Folk mente jeg var gal som kjøpte en 55 kvm toroms på Torshov til 1,8 mill. I dag ler vi jo av den prisen. Veldig glad jeg turte å strekke meg.

Anonymkode: ae43c...051

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 20.26):

Hadde du mye sparepenger igjen etter boligkjøp? 

Anonymkode: 0fa02...cb2

Ja, 300 000. Meningen var å pusse opp, men jeg ombestemte meg og innbetalte 200 000 på boliglånet. De siste 100 000 satte jeg på bufferkonto.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte for 500.000 mindre enn vi kunne få i lån, så nei, var ikke tom i det hele tatt på konto. Og det er kjekt når man oppgraderer og trenger møbler :)

Anonymkode: 7239e...798

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har igjen ca 200.000, men disse er tiltenkt bil etterhvert som den gamle må byttes ut 

Anonymkode: 89d07...b52

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gått inn med alt. Det kan ikke gjøres på de boligene vi kjøper, ville gjort det uansett tror jeg. Føler meg nok litt maxet ut da…

Anonymkode: 98aa0...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...