AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg fikk mail om at lånet vil omgjøres iløpet av høsten. Jeg har 320000 i studielån. Bestått alt og ferdig med bachelor nå. Brukte fire år og ikke tre, tok lån for fire år pga ulike årsaker. Trengte lenger tid. Hvor mye vil endres til stipend nå av lånet for siste skoleår? Jeg har ikke begynt å jobbe enda før det omgjøres. Jeg har barn, så også fått omsorgsstipend. Blir noe ekstra omgjort når graden nå er fullført?? Anonymkode: 5a017...0bc
Knirke Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk mail om at lånet vil omgjøres iløpet av høsten. Jeg har 320000 i studielån. Bestått alt og ferdig med bachelor nå. Brukte fire år og ikke tre, tok lån for fire år pga ulike årsaker. Trengte lenger tid. Hvor mye vil endres til stipend nå av lånet for siste skoleår? Jeg har ikke begynt å jobbe enda før det omgjøres. Jeg har barn, så også fått omsorgsstipend. Blir noe ekstra omgjort når graden nå er fullført?? Anonymkode: 5a017...0bc Det finner du på "min side" på lånekassen.no Der står det hvor mye som blir omgjort til stipend, din totale gjeld samt nedbetalingsplan. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Knirke skrev (27 minutter siden): Det finner du på "min side" på lånekassen.no Der står det hvor mye som blir omgjort til stipend, din totale gjeld samt nedbetalingsplan. Det kommer ikke før høsten står det. Det står en sum som kan omgjøres, men vet ikke om det er det som er omgjort og som kan bli omgjort. Anonymkode: 5a017...0bc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer ikke før høsten står det. Det står en sum som kan omgjøres, men vet ikke om det er det som er omgjort og som kan bli omgjort. Anonymkode: 5a017...0bc Den kan vel omgjøres etter at de har fått beskjed om at du har bestått eksamen. Da omgjøres hele beløpet tipper jeg, men dette burde det også stå forklart i brevet. Står det ingenting om forutsetningene for at denne summen de har oppgitt skal bli omgjort til stipend? Anonymkode: da297...f75
Knirke Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer ikke før høsten står det. Det står en sum som kan omgjøres, men vet ikke om det er det som er omgjort og som kan bli omgjort. Anonymkode: 5a017...0bc Det pleier å stå summer som kan bli omgjort, men det er ikke alltid man får det. Om du er forsinket i studieløpet er jo det en faktor som trekker ned. Når gjelden er klar ber de deg om å bekrefte en betalingsplan, og da kan du velge hvor lang betalingstid du ønsker (som bestemmer hvor mye du skal betale i måneden).
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Knirke skrev (48 minutter siden): Det pleier å stå summer som kan bli omgjort, men det er ikke alltid man får det. Om du er forsinket i studieløpet er jo det en faktor som trekker ned. Når gjelden er klar ber de deg om å bekrefte en betalingsplan, og da kan du velge hvor lang betalingstid du ønsker (som bestemmer hvor mye du skal betale i måneden). Jeg er jo ikke for mye forsinket til å ikke få det. Bachelor må bestås innen fem år. Jeg er ikke forsinket mer nå. Anonymkode: 5a017...0bc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er jo ikke for mye forsinket til å ikke få det. Bachelor må bestås innen fem år. Jeg er ikke forsinket mer nå. Anonymkode: 5a017...0bc Det er inne på sidene, hvor mye som er omgjort og hvor mye som kan gjøres om. Tror jeg er i ca samme situasjon som deg, gikk 2 år, fikk barn, fullført siste år nå. Tok også 100.000 i ekstra lån nå på siste året (ingen deltidsjobb pga covid). Mener det er vanlig omgjøring og 15% av totalen (men ikke med de ekstra 100) som gjøres om. Anonymkode: 3d001...b0f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er inne på sidene, hvor mye som er omgjort og hvor mye som kan gjøres om. Tror jeg er i ca samme situasjon som deg, gikk 2 år, fikk barn, fullført siste år nå. Tok også 100.000 i ekstra lån nå på siste året (ingen deltidsjobb pga covid). Mener det er vanlig omgjøring og 15% av totalen (men ikke med de ekstra 100) som gjøres om. Anonymkode: 3d001...b0f Men året man er hjemme er ikke lån, det er foreldrestipend. Man kan jo få foreldrestipend hver mnd, men hele inntekt fra lånekassen fri året er jo også foreldrestipend. Hmm ja blir spennende å se. Anonymkode: 5a017...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå