AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 En av mine eldste barndomsvenninner skal gifte seg i august og det blir ikke så stort bryllup pga. korona og antall gjester. Sist vi snakket om bryllupet (i høst), så vurderte de bryllup i september i år, men var usikker på om de skulle forskyve det neste år pga. korona og heller ha et større bryllup. Nå har de tydeligvis landet på august, hun har ikke nevnt datoen til meg, men hun nevnte i en bisetning at hun skulle gjøre noen foreberedelser til bryllupet der jeg skjønte at bryllupet måtte være nært forestående. Snakket med en annen venninne om dette, og hun og mannen var invitert siden dette paret stilte som vitne i deres bryllup på tinghuset tidligere. Har en del andre venninner som er like nære og som heller ikke er invitert. Og har full forståelse at det blir sånn når man har et begrenset antall folk man invitere og familie prioriteres. Hadde de hatt mulighet og ubegrenset antall plasser hadde jeg nok blitt invitert. Spørsmålet er, hva gjør jeg med bryllupsgaver? Gir man, gir man ikke når man ikke er invitert? Vanlig er jo å ikke gi dersom man er invitert tror jeg, men samtidig er det jo spesielle omstendigheter som gjør at de må ha et lite bryllup. Noen som har vært i samme situasjon og hva gjorde dere? Anonymkode: 00e3c...9f6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Jeg pleier å gi en liten gave/oppmerksomhet selv om jeg ikke blir invitert, dersom jeg kjenner brudeparet godt. Uavhengig av covid-19. Anonymkode: 15cd6...1c0 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Eg tenker at ein sjeldan angrar på å gi, så då er det bedre å gi enn å angre på at ein ikkje gir 😊 Anonymkode: fec39...eb4 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Tradisjonelt gis bryllupsgaver i anledning av ekteskapet, dvs. uavhengig om det blir bryllupsfeiring eller ei og/eller om man er invitert. Så hvis du har lyst å gi henne/dem en bryllupsgave, så gjør du bare det. Alternativt kan du sende blomster og gratulasjoner. Anonymkode: 14713...b49 1
koldbruna Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Jeg ville valgt å sende en liten gave.Til max 500 kr eller sendt en blomster oppsats. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 Jeg ville gitt en liten gave eller sendt blomster. Du er jo ikke invitert pga covid, ikke fordi du ikke er en god venninne. Trist at det blir sånn med bryllup og andre sammenkomster men sånn er det bare nå.. Anonymkode: 15eda...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 Er det en venninne så gir jeg gjerne en oppmerksomhet selv om jeg ikke er invitert, og spesielt nå i spesielle omstendigheter Vi ga mannen min sin bestevenn og kona en gave på rundt 2000 kr uten å være invitert. Det kun var plass til ca 10 stk og de hadde kun nærmeste familie til stede. Det er likevel veldig hyggelig å kunne gi en gave, syns jeg. Skal i vielsen i et bryllup senere i sommer, men ikke festen, og der skal vi også gi gave. For meg er det en selvfølge, men så følger jeg ikke "må få dekket en fest for å gi en gave"-opplegget enkelte virker å følge, da. Om vi ender opp med å ikke komme oss av gårde til vielsen blir det også gave, bare så det er sagt. Anonymkode: 63a59...fc7 1
Gjest O.G. Skrevet 10. juni 2021 #8 Skrevet 10. juni 2021 Jeg er i samme situasjon som Ts og jeg velger å gi en liten oppmerksomhet anledning dagen.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Skrevet 10. juni 2021 Det er vanlig å gi gave når man ikke kan komme og er invitert. Jeg tenker reglene blir det samme når man ønsker å invitere men ikke kan (korona). Gaven skal ikke være like dyr som om man kommer. Jeg fikk mange fine gaver fra folk som ikke var invitert i mitt bryllup. Anonymkode: 293d6...4bf
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. juni 2021 #10 Skrevet 10. juni 2021 Selvsagt gir du gave, når du regner med du hadde blitt invitert, hvis det ikke var pga korona! Jeg hadde ikke kuttet ned på prisen på gaven heller. Det er jo ikke på grunn av deres ønske, virker det som, at du ikke er invitert! Det er på grunn av omstendighetene.
Momma Skrevet 10. juni 2021 #11 Skrevet 10. juni 2021 Jeg ville gitt gave til omtrent samme pris som jeg hadde gjort om jeg var invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå