AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg fullfører en bachelorgrad i år, og lurer på hvilke karakterer som kommer på vitnemålet. Kommer alle karakterer for alle eksamener i et emne, eller bare samlet karakter for nevnte emne? Dersom jeg har et fag som heter "juss", dette er verdt 15 stp, og har to eksamener som vektes likt, vil gjennomsnittet av disse to karakterene komme frem eller begge karakterene? Jeg har for eksempel et semester der jeg har fått en D og en A innenfor samme fag, der dette er regnet til å bli en B samlet. Vil emnet dukke opp som "B" på vitnemålet, eller vil begge karakterene komme frem? Anonymkode: 2e969...4ed
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Du kan se akkurat hva som står på vitnemålet via portalen. Det er dette vitnemålet du bruker til å søke på jobb o.l. https://app.vitnemalsportalen.no/vp/login
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 KvasiKonge skrev (47 minutter siden): Du kan se akkurat hva som står på vitnemålet via portalen. Det er dette vitnemålet du bruker til å søke på jobb o.l. https://app.vitnemalsportalen.no/vp/login Takk, men jeg har ikke fått det ennå. Anonymkode: 2e969...4ed
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Takk, men jeg har ikke fått det ennå. Anonymkode: 2e969...4ed Usikker hva du mener. Alle emner du har bestått gjennom norske utdanningsinstitusjoner finnes via vitenålsportalen. Hvis du spør hva du får i et fag du enda ikke har fullført så må du se på emnebeskrivelsen, der er det forklart hvordan delkarakterene vektlegges. Det er unikt for hvert enkelt emne.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 3 minutter siden, KvasiKonge said: Usikker hva du mener. Alle emner du har bestått gjennom norske utdanningsinstitusjoner finnes via vitenålsportalen. Hvis du spør hva du får i et fag du enda ikke har fullført så må du se på emnebeskrivelsen, der er det forklart hvordan delkarakterene vektlegges. Det er unikt for hvert enkelt emne. Hun vet vektingen, spørsmålet er hva som blir stående svart på hvitt på vitnemålet. Feks. dersom to karakterer vektes likt, står det gjennomsnittet eller begge karakterene. Anonymkode: 6ae3d...ce9
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun vet vektingen, spørsmålet er hva som blir stående svart på hvitt på vitnemålet. Feks. dersom to karakterer vektes likt, står det gjennomsnittet eller begge karakterene. Anonymkode: 6ae3d...ce9 ... og dette står på vitnemålsportalen. Det er der vitnemålet finnes, så sjekk der. Vitnemålet på portalen er det faktiske vitnemålet ditt, du får ikke et annet vitnemål fra institusjonen din 🤔
Agatha Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Det vil stå den sammenlagte karakteren. F.eks om faget heter Grunnleggende psykologi 1 15 stp karakter: B Det du har fått på deler av emnet vil ikke komme frem på vitnemålet, med mindre det er unntak som også er ført på. F. eks kan det i noen tilfeller føres slik Grunnleggende psykologi 1 15 stp:B - herunder fordypningsemne «...» : A
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Agatha skrev (10 minutter siden): Det vil stå den sammenlagte karakteren. F.eks om faget heter Grunnleggende psykologi 1 15 stp karakter: B Det du har fått på deler av emnet vil ikke komme frem på vitnemålet, med mindre det er unntak som også er ført på. F. eks kan det i noen tilfeller føres slik Grunnleggende psykologi 1 15 stp:B - herunder fordypningsemne «...» : A Takk! Anonymkode: 2e969...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå