Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg er litt lei av dette nå. Hun bør trekke seg

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Callisto83 skrev (14 minutter siden):

Da blir det plutselig 5,2 milliarder mindre å bruke på andre ting i budsjettet, og sånt er jo greit å vite om på forhånd. 

Resultatet er høyere avgift på vann og avløp. Ingenting bystyret kunne gjort med det uansett. 

Rørledningen må bygges, og den koster det den koster.

Skrevet
Vera skrev (53 minutter siden):

Jøss @Drizzt, Rødt er greit å ha, after all! 

Ja, tenk at jeg skulle si det. Lokalt. I denne saken. :) 

Jeg har respekt for partier som er konsekvente og Rødt har iallefall opparbeidet seg rykte som vaktbikkje i en rekke saker. Man kan være så uenig man orker å være i et parti sin politikk generelt, men vinglende partier har jeg ikke sansen for. Så sånn sett er det ros til Rødt for å være konsekvent selv om det sitter laaangt inne for dem å støtte et forslag fra Frp mot bystyret de ellers støtter og jeg forventet at de skulle velge samarbeidet. 

Nå er ballen hos Raymond Johansen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
prt90 skrev (2 timer siden):

Hva skulle det egentlig gjort fra eller til om bystyret hadde blitt informert tidligere om rørledningen ble dyrere enn antatt? Den må jo uansett bygges

Ja, det må bygges. Men hun har informasjonsplikt. Hun bør informere. Det var kort tid etter forrige skandale hvor hun ikke hadde informert OG hadde null kontroll over situasjonen grunnen dårlig styring at det første varselet for den nye skandalen kom. Man skulle tro hun lærte fra forrige skandale, men istedet gjentok hun feilet. Bevisst eller ubevisst er mindre viktig - i begge tilfeller viser det at hun mangler det som trengs for å sitte i denne maktposisjonen og ha så mye ansvar. Hvis hun tiet bevisst, så viser det også ekstrem arroganse. Med tanke på hennes ellers arrogante uttalelser hvor hun mener at hun ikke har gjort noe galt ved å ikke informere, er det overveiende sannsynlig at hun tiet med vilje. Faktum er også at hun hadde null kontroll over prosjektet og gjorde absolutt ingenting å redusere økningen heller. MDG prøver å blande person og sak ved å fremstille det som om kritikken mot henne er fordi hun er kvinne og av utenlandsk opprinnelse, men det er ikke det som er problemet, men at hun ikke er egnet for denne jobben. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (2 timer siden):

Ja, tenk at jeg skulle si det. Lokalt. I denne saken. :) 

Jeg har respekt for partier som er konsekvente og Rødt har iallefall opparbeidet seg rykte som vaktbikkje i en rekke saker. Man kan være så uenig man orker å være i et parti sin politikk generelt, men vinglende partier har jeg ikke sansen for. Så sånn sett er det ros til Rødt for å være konsekvent selv om det sitter laaangt inne for dem å støtte et forslag fra Frp mot bystyret de ellers støtter og jeg forventet at de skulle velge samarbeidet. 

Nå er ballen hos Raymond Johansen.

Det er litt det jeg har prøvd å få frem når du og jeg diskuterer Rødt - at vi MÅ ha partiet, fordi de fungerer som vaktbikkjer. Jeg er ikke nødvendigvis enig i all politikken deres, men jeg gir glatt stemmen min til dem, om de skulle stå i fare for å miste representanter på Stortinget (jeg kommer dog ikke til å stemme på dem denne gangen, ene og alene fordi jeg er mer opptatt av å stemme for et regjeringsskifte, så da blir det stemme til et større parti).

Endret av Vera
  • Liker 1
Skrevet
Vera skrev (12 minutter siden):

Det er litt det jeg har prøvd å få frem når du og jeg diskuterer Rødt - at vi MÅ ha partiet, fordi de fungerer som vaktbikkjer. Jeg er ikke nødvendigvis enig i all politikken deres, men jeg gir glatt stemmen min til dem, om de skulle stå i fare for å miste representanter på Stortinget (jeg kommer dog ikke til å stemme på dem denne gangen, ene og alene fordi jeg er mer opptatt av å stemme for et regjeringsskifte, så da blir det stemme til et større parti).

Vel, jeg er uenig at vaktbikkjerollen skal være utslagsgivende for å stemme på dem. Det er politikken man stemmer for og jeg er uenig med Rødt i det aller aller meste. At de fatter riktig beslutning denne gangen betyr ikke at de blir mer aktuelle for meg å stemme og at vår politisk uenighet blir mindre relevant på valgdagen.

Jeg ville ikke sagt at vi trenger Rødt av den grunn, nei, men skjønner hva du mener.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (44 minutter siden):

Vel, jeg er uenig at vaktbikkjerollen skal være utslagsgivende for å stemme på dem. Det er politikken man stemmer for og jeg er uenig med Rødt i det aller aller meste. At de fatter riktig beslutning denne gangen betyr ikke at de blir mer aktuelle for meg å stemme og at vår politisk uenighet blir mindre relevant på valgdagen.

Jeg ville ikke sagt at vi trenger Rødt av den grunn, nei, men skjønner hva du mener.

Tja, av og til må man stemme taktisk. Men, jeg er jo enig i grunnprinsippene (få bort fattigdom, inkludere alle mennesker, uavhengig av stand og stilling osv..men totalt uenig i asylpolitikken). Jeg hadde aldri stemt på FrP eller MDG feks, fordi jeg er så fullstendig uenig i grunnprinsippene deres. 
Rødt har vel vært utslagsgivende og varsler-parti flere ganger de siste tiårene , og det liker jeg dem for. De firer ikke på kravene selv om det er makt i sikte om de gjør det..slik de fleste andre parti gjør. Og Moxnes er en av de dyktigste politikerne vi har på stortinget - synd han ikke sitter i et større parti. 

• Liker 3
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Tja, av og til må man stemme taktisk. Men, jeg er jo enig i grunnprinsippene (få bort fattigdom, inkludere alle mennesker, uavhengig av stand og stilling osv..men totalt uenig i asylpolitikken). Jeg hadde aldri stemt på FrP eller MDG feks, fordi jeg er så fullstendig uenig i grunnprinsippene deres. 
Rødt har vel vært utslagsgivende og varsler-parti flere ganger de siste tiårene , og det liker jeg dem for. De firer ikke på kravene selv om det er makt i sikte om de gjør det..slik de fleste andre parti gjør. Og Moxnes er en av de dyktigste politikerne vi har på stortinget - synd han ikke sitter i et større parti. 

Jeg har rett og slett ikke sansen for kommunismetankegangen deres og alt den medfører. Jeg kjøper ikke ideologi, jeg er opptatt av resultater og hvordan resultatene påvirker folk og stat i praksis.

Det virker som om Raymond Johansen fortsatt har full tillit til Berg. https://www.aftenposten.no/oslo/i/X8PE9x/byraadsleder-raymond-johansen-jeg-har-full-tillit-til-byraad-lan-mari

Hvorfor skader han eget parti på denne måten så kort tid før valget? Og ikke minst - hvordan kan han ha full tillit til henne etter begge tabbene? :klo: A penny for his thoughts.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (42 minutter siden):

Jeg har rett og slett ikke sansen for kommunismetankegangen deres og alt den medfører. Jeg kjøper ikke ideologi, jeg er opptatt av resultater og hvordan resultatene påvirker folk og stat i praksis.

Det virker som om Raymond Johansen fortsatt har full tillit til Berg. https://www.aftenposten.no/oslo/i/X8PE9x/byraadsleder-raymond-johansen-jeg-har-full-tillit-til-byraad-lan-mari

Hvorfor skader han eget parti på denne måten så kort tid før valget? Og ikke minst - hvordan kan han ha full tillit til henne etter begge tabbene? :klo: A penny for his thoughts.

Jeg tenker at grunnprinsippene i det du kaller kommunisme, er flotte (at alle skal inkluderes feks) - men at ideologien kommunisme aldri har fungert i en befolkning. Dog kan grunnprinsippene inkluderes, og danne en fin samfunnspolitikk (som kan styres av et hvilket som helst politisk parti, som har interesse av å feks sysselsette alle, uavhengig av lyte). Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare hva jeg mener her - men i hvert fall; kommunisme - nei takk, tankene bak kommunisme - ja takk til implementering i befolkningen (for å få bort den egoistiske tankegangen som har regjert spesielt det siste tiåret (også med AP i regjering). Altfor mange blir utstøtt av samfunnsgruppen - noe Norge taper stort på.

Å herregud 😳😳 DER kommer AP til å tape mange velgere..helt idiotisk! Men det virker som det er en sykdom i partiet for tiden..ingen politikk, kun lobbyvirksomhet og maktposisjonering..fy søren 😤😤 Jeg er redd velgerne tar dette som et indirekte ja til samarbeid med MDG etter stortingsvalget..

• Liker 1
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Jeg er redd velgerne tar dette som et indirekte ja til samarbeid med MDG etter stortingsvalget..

Ikke bare det, men at han også støtter hennes informasjonspliktbrudd og dårlig styring av hele prosjektet. Bildet er stort og komplisert og på flere måter avslørende for Berg (og Johansen). Er det ren desperasjon for å forbli ved makta? Pyrrhic victory - vet ikke hva det heter på norsk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...