AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Er det hver dag? Store mengder? Noe du gjør for å minske det? Anonymkode: eaed3...246
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Begge våre gulpet MYE. En fikk mme, den andre kun pupp. Ingen forskjell. Fant ingen triks som hjalp heller. Vi rapet etter hvert måltid, men ingen forskjell. Vaskemaskina gikk nonstop. 😅 Anonymkode: 1757b...246
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begge våre gulpet MYE. En fikk mme, den andre kun pupp. Ingen forskjell. Fant ingen triks som hjalp heller. Vi rapet etter hvert måltid, men ingen forskjell. Vaskemaskina gikk nonstop. 😅 Anonymkode: 1757b...246 Ble du stresset av det i starten. Bekymret? Anonymkode: eaed3...246
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Heeele tiden. De første ukene var jeg redd babyen kom til å dø om natta pga gulp, men jeg ble mer og mer avslappet. Det største problemet med det var egentlig bare at vi måtte vaske mye klær, og det er jo egentlig ikke så krise. Anonymkode: 50e92...f97 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Heeele tiden. De første ukene var jeg redd babyen kom til å dø om natta pga gulp, men jeg ble mer og mer avslappet. Det største problemet med det var egentlig bare at vi måtte vaske mye klær, og det er jo egentlig ikke så krise. Anonymkode: 50e92...f97 Så det finnes ikke farlig? Anonymkode: eaed3...246
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Min gulpa også mye og hele tiden. Varte frem til hun begynte å sitte mer oppreist selv og spise fast føde, rundt 6-8 mnd Var ingen overraskelse, for både jeg og mannen var også storgulpere som barn, så vi hadde kjøpt inn store mengder gulpekluter og siklesmekker. Ingen spesielle triks, vi rapa henne så godt vi kunne. Baby brydde seg ikke noe og la uansett godt på seg. Jeg var også litt redd for at hun skulle gulpe i søvne og kvele seg selv i starten, men det skjedde ikke og er visst ikke noe problem :) Vi hadde hodeenden av senga litt høyere enn fotenden,just in case! Anonymkode: 4cba3...b51
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min gulpa også mye og hele tiden. Varte frem til hun begynte å sitte mer oppreist selv og spise fast føde, rundt 6-8 mnd Var ingen overraskelse, for både jeg og mannen var også storgulpere som barn, så vi hadde kjøpt inn store mengder gulpekluter og siklesmekker. Ingen spesielle triks, vi rapa henne så godt vi kunne. Baby brydde seg ikke noe og la uansett godt på seg. Jeg var også litt redd for at hun skulle gulpe i søvne og kvele seg selv i starten, men det skjedde ikke og er visst ikke noe problem :) Vi hadde hodeenden av senga litt høyere enn fotenden,just in case! Anonymkode: 4cba3...b51 Min har ikke gulpet før nå. Fikk beskjed om å øke mengde mat av sykepleier på helsestasjon og det starter et gulpemareritt. Har opplevd det veldig traumatisk fordi baby har knapt gulpet så langt og baby er flere uker gammel. Det jeg lurer på er om du bare fortsatte å mate videre til tross for gulping? Eller stoppet du da? Du sier baby gulpet hele tiden, så noe av maten blir nede uansett? Jeg vet ikke om gulp betyr stopp eller at man bare burde fortsette. Anonymkode: eaed3...246
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 All day, everyday! Min nye parfyme heter Eu de Gulp 🤓 Gulp overalt. Gulp i håret. Gulp på klærne. Gulp gulp gulp .. Noen ganger er det mye, andre ganger bare litt, ingen fasit på det. Han er 8 uker, så etter å ha rapet osv og om han sover så legger jeg han litt på siden. Men om han ligger på rygg å gulper litt så går det fint å har jeg lært .. Han forje sønnen min, da husker jeg at jeg satt i sofaen og han lå i vogna, og da så jeg gulpen stå rett opp over kanten. Det var vilt .. Anonymkode: f524d...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min har ikke gulpet før nå. Fikk beskjed om å øke mengde mat av sykepleier på helsestasjon og det starter et gulpemareritt. Har opplevd det veldig traumatisk fordi baby har knapt gulpet så langt og baby er flere uker gammel. Det jeg lurer på er om du bare fortsatte å mate videre til tross for gulping? Eller stoppet du da? Du sier baby gulpet hele tiden, så noe av maten blir nede uansett? Jeg vet ikke om gulp betyr stopp eller at man bare burde fortsette. Anonymkode: eaed3...246 Høres jo rart ut. De gulper jo gjerne som selvregulering, at de har spist for mye og kvitter seg med litt. Gir du mme? Tror jeg ville forhørt meg med lege i stedet om det virkelig er behov . Helsesøstre kan være litt natige Anonymkode: 60de3...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Min har ikke gulpet før nå. Fikk beskjed om å øke mengde mat av sykepleier på helsestasjon og det starter et gulpemareritt. Har opplevd det veldig traumatisk fordi baby har knapt gulpet så langt og baby er flere uker gammel. Det jeg lurer på er om du bare fortsatte å mate videre til tross for gulping? Eller stoppet du da? Du sier baby gulpet hele tiden, så noe av maten blir nede uansett? Jeg vet ikke om gulp betyr stopp eller at man bare burde fortsette. Anonymkode: eaed3...246 Hvis baby gulpet i forbindelse med pupp eller flaske, men fortsatt ville ha mer så ga vi jo mer, men som regel begynte gulping rett etter at baby var ferdig å spise, og hun fortsatte så å gulpe jevnlig frem til hun ville ha mat igjen Vår fikk bare morsmelk og fikk mat når hun viste tegn på at hun var sulten. Følte jo at alt hun spiste kom opp igjen siden hun gulpa så mye, men hun la nå på seg. Alt var helt normalt i følge i alle vi spurte, så vi bare aksepterte å leve i gulp de månedene det varte. Vet ikke om det er noe annet som gjelder ved morsmelkerstatning, hvis du gir det, eller ved "den oppstart", så jeg ville hørt med helsesykepleier eller lege i såfall Anonymkode: 4cba3...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå