Gå til innhold

Vestlendinger som har tatt DNA-test på MyHeritage. Poll.

Etnisitet  

8 stemmer

1. 1. Du som har familie fra Vestlandet, og som har tatt en Myheritage DNA-test, fikk du delvis irsk, skotsk og walisisk som din etnisitet?

• Ja
      3
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hvor mange av oss som er født på vestlandet og/eller har vestlandsk familie som har delvis Irsk, skotsk og walisisk etnisitet.

Anonymkode: f998c...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriv gjerne hvor mange prosent. :)  Jeg fikk 24,5%, og samtlige som jeg deler DNA med fra Vestlandet har rundt det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men britisk, og mye annet 😂

Har forsåvidt Skotske aner, men de har tydeligvis ikke slått ut 🙈 vurderer å teste datteren min, for å se hva som har slått ut på henne. Mamma har en del utslag som jeg ikke har.

Anonymkode: fda25...95b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men britisk, og mye annet 😂

Har forsåvidt Skotske aner, men de har tydeligvis ikke slått ut 🙈 vurderer å teste datteren min, for å se hva som har slått ut på henne. Mamma har en del utslag som jeg ikke har.

Ja, jeg fikk litt av hvert. Datteren din vil nok få en del av sin far.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg fikk litt av hvert. Datteren din vil nok få en del av sin far.

Han er 100% skandinavisk, så veldig lite spennende der. Har lest om en del som har fått en del andre utslag enn egne foreldre, at det plutselig kan dukke opp andre etnisiteter på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han er 100% skandinavisk, så veldig lite spennende der. Har lest om en del som har fått en del andre utslag enn egne foreldre, at det plutselig kan dukke opp andre etnisiteter på den måten.

Da må testen være feil. Barn får halvparten av DNA fra mor og halvparten fra far, så de kan egentlig ikke få noe foreldrene ikke har. Da må det være noe rart med testen. Med mindre barnet er adoptert. 

AnonymBruker
Skrevet

Resultatet var visst utelukkende skandinavisk, i følge min søster som tok testen. 

Anonymkode: 6bd86...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må testen være feil. Barn får halvparten av DNA fra mor og halvparten fra far, så de kan egentlig ikke få noe foreldrene ikke har. Da må det være noe rart med testen. Med mindre barnet er adoptert. 

Testen er kun basert på dna fra mødre sin side av slektstreet, så jo, man kan få 100% skandinavisk. Jeg fikk det også selv. Jeg vet det er kun skandinavisk på min mor side, og forskjellige steder i Europa på fars side. Så my herritage traff riktig. Hadde jeg testet faren min, så hadde resultatene sett annerledes ut

Anonymkode: d36eb...c78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Testen er kun basert på dna fra mødre sin side av slektstreet, så jo, man kan få 100% skandinavisk. Jeg fikk det også selv. Jeg vet det er kun skandinavisk på min mor side, og forskjellige steder i Europa på fars side. Så my herritage traff riktig. Hadde jeg testet faren min, så hadde resultatene sett annerledes ut

Tester de mitokondrieDNA?

Jeg ville uansett aldri sendt inn dnaet mitt dit. Har du lest hvilke rettigheter de sitter på i etterkant?

Du skriver under på en 23siders lang avtale, som er ganske så drøy. 

Det er helt sprøtt hvor lite kritiske folk er!

Anonymkode: 55409...4cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville uansett aldri sendt inn dnaet mitt dit. Har du lest hvilke rettigheter de sitter på i etterkant?

Jeg har alltid vært nysgjerrig på disse testene, men har aldri gjort det pga samme bekymringer som deg. Jeg har vurdert å sende det inn under et annet navn med en VPN, sendt til arbeidsstedet mitt og betalt anonymt, men det er litt stress. :P 

Anonymkode: c9bcf...01b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært nysgjerrig på disse testene, men har aldri gjort det pga samme bekymringer som deg. Jeg har vurdert å sende det inn under et annet navn med en VPN, sendt til arbeidsstedet mitt og betalt anonymt, men det er litt stress. :P 

Anonymkode: c9bcf...01b

Men det hjelper jo ikke det. 

Det burde jo vært forbudt.

Jmf den saken i USA hvor de fant en morder pga nevøen hadde levert inn prøve til et slikt selskap. 

Er jo vel og bra å finne en morder, men man skjønner jo alle hva som skjer når man først har tråkket over den grensa.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jaja men jeg ser på oss alle som maur i en stor maurtue, mitt dna er ikke så sabla viktig, om de vil teste det ut på ting så får de kjøre på 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det hjelper jo ikke det. 

Det burde jo vært forbudt.

Jmf den saken i USA hvor de fant en morder pga nevøen hadde levert inn prøve til et slikt selskap. 

Er jo vel og bra å finne en morder, men man skjønner jo alle hva som skjer når man først har tråkket over den grensa.. 

Hva skjer da? 😜 Er du redd for å bli klonet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...