Gå til innhold

Er det lov å sove i boden man leier til man har funnet nytt sted å bo på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier er det lov å sove i boden man leier mens man leter etter nytt sted å bo? Jeg har ikke klart å funnet nytt sted å bo på enda? 

Anonymkode: efc81...44c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som overskriften sier er det lov å sove i boden man leier mens man leter etter nytt sted å bo? Jeg har ikke klart å funnet nytt sted å bo på enda? 

Anonymkode: efc81...44c

Har du ikke bolig du kan bo i i mens?

Anonymkode: a260f...4fd

Skrevet

Nei, det er ikke lov.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Avhenger vel av hvem du leier boden av, skulle jeg tro.

Anonymkode: 3b285...599

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov, men må man så må man... Ta vare på deg selv. 🙂

Anonymkode: 210e6...5ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva står i leiekontrakten? Om det ikke står noe er det vel lov.

Men den som leier ut kan ikke leie ut hvis hensikten er at noen skal sove der hvis det er imot brannforskriftene.

Anonymkode: 5136a...344

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hadde vel vedkommende benyttet seg av den muligheten, tror du ikke? Det er ikke SÅ gøy å sove i bod..

• Liker 7
Gjest Timeplan
Skrevet

Har du vurdert å campe i telt? 

AnonymBruker
Skrevet

P.S. Hvis du ikke har andre muligheter så skal du ikke tenne så mye som en lighter eller stearinlys inne i den boden. Brenner det så er du fullt og helt økonomisk ansvarlig, ingen forsikring vil gjelde. 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

P.S. Hvis du ikke har andre muligheter så skal du ikke tenne så mye som en lighter eller stearinlys inne i den boden. Brenner det så er du fullt og helt økonomisk ansvarlig, ingen forsikring vil gjelde. 👍

Dessuten er det en viss sannsynlighet for at de har bevegelsessensorer tilknyttet alarmsentral eller lignende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dessuten er det en viss sannsynlighet for at de har bevegelsessensorer tilknyttet alarmsentral eller lignende. 

Nja, det er neppe noen som blir arrestert for å sove i "egen" bod selv om man blir tatt og kastet ut. Økonomisk ruin, derimot...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja, det er neppe noen som blir arrestert for å sove i "egen" bod selv om man blir tatt og kastet ut. Økonomisk ruin, derimot...

Nei jeg tror ikke vedkommende blir arrestert, men det er jo litt kleint da 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Leier du av firma eller privatperson? Hvor i landet er du? Hvis du er i nærheten av meg kan du bo på gjesterommet her i noen uker for å hjelpe deg på bena, så lenge du ikke er allergisk mot hund 😅

Anonymkode: 69470...3b9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

hvorfor opprettet tråd her på Kvinneguiden i det hele tatt, hvis dette virkelig var tilfelle? :nisse: 

Anonymkode: 78958...4c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leier du av firma eller privatperson? Hvor i landet er du? Hvis du er i nærheten av meg kan du bo på gjesterommet her i noen uker for å hjelpe deg på bena, så lenge du ikke er allergisk mot hund 😅

Anonymkode: 69470...3b9

Så snilt gjort.❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det enkle svaret er: Nei, det er ikke lov. 

Anonymkode: ced75...a2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

hvorfor opprettet tråd her på Kvinneguiden i det hele tatt, hvis dette virkelig var tilfelle? :nisse: 

Anonymkode: 78958...4c6

hahaha, "ja faen, nå når du sier det så har jeg faktisk en bolig stående som jeg ikke bruker akkurat nå, det tenkte jeg ikke på!"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei jeg tror ikke vedkommende blir arrestert, men det er jo litt kleint da 😛 

Jeg tenker det en nødssituasjon og da må man gjøre det man må. Så litt kleint er ikke problemet hvis alternativet er gaten. Jeg vet ikke hva situasjonen er, så jeg ville bare si at det ikke må tennes noen flamme fordi da kan hele livet ryke økonomisk. Heldigvis er det sommer så varme er ikke nødvendig. Lykke til ts!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...