AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg ble ringt og fikk et jobbtilbud. Jeg har også fått tilbud et annet sted, men begge stedene er like bra arbeidsplasser, så sånn sett vanskelig valg. Jeg forklarte da at jeg nesten må vite hva jeg får i timelønn og tilleg hos dem for å sammenligne med den andre. Når jeg sa det så ble hun sånn "åh.. har du fått tilbud der også ja, da syns jeg du skal tenke deg nøye om. Der har de jo ditt og datt og hun skrøt veldig av den andre arbeidsplassen, promoterte den skikkelig. Men de tingene som ble promotert om har ikke så mye å si for meg og lønsforskjellene viste seg å være 100.000 i året.... Når jeg fant ut av det så sa jeg at jeg gjerne ville ta stillingen hos dem. Og hun virka ikke så glad. Hun bare: jaa, du vil det ja... mhm... er hyggelig det altså! ja... jaja...(hun ble helt sånn rar) Skjønner ingenting jeg... syns det var helt merkelig og føler meg ikke så bra egentlig. Hva tror/tenker dere? Anonymkode: 07751...d10
Blomsterpotta Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Høres rett og slett ut som hun ikke vil ga deg som ansatt. Samtidig måtte de tilby deg jobben av en eller annen grunn. Kan også være de ikke vet hvor lenge de kan ha deg som ansatt siden du søker andre jobber. Helt ærlig, her trur jeg du må spørre direkte hva som egentlig skjedde. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Blomsterpotta skrev (Akkurat nå): Høres rett og slett ut som hun ikke vil ga deg som ansatt. Samtidig måtte de tilby deg jobben av en eller annen grunn. Kan også være de ikke vet hvor lenge de kan ha deg som ansatt siden du søker andre jobber. Helt ærlig, her trur jeg du må spørre direkte hva som egentlig skjedde. Er vikariat..... Anonymkode: 07751...d10 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 ^ og jeg legger til at jeg må jo søke flere jobber samtidig. Sånn er det jo! Jeg kan ikke søke på en og en jobb, det blir en alt for langtekkelig prosess. Jeg søker jo ikke på noe nytt igjen før vikariatet er over. Anonymkode: 07751...d10 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Igjen fler? Får helt angst og klump I magen Anonymkode: 07751...d10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Hun forsøkte kanskje å skjule at hun synest det var dumt at du kanskje ikke tok jobben hun hadde tilbudt? Følte seg kanskje avvist og overkompenserte, forsøkte å oppføre seg profesjonelt, men det ble litt rart fordi man ikke alltid klarer å skjule følelsene sine. Anonymkode: c15c8...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun forsøkte kanskje å skjule at hun synest det var dumt at du kanskje ikke tok jobben hun hadde tilbudt? Følte seg kanskje avvist og overkompenserte, forsøkte å oppføre seg profesjonelt, men det ble litt rart fordi man ikke alltid klarer å skjule følelsene sine. Anonymkode: c15c8...aa4 Hæ? Jeg tok jo jobben hun tilbydde... hva mener du? Anonymkode: 07751...d10 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Er du helt sikker på at det var hun som avgjorde at du skulle få tilbudet, eller kan det ha vært ledere høyere oppe? Anonymkode: 90083...165
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Noen på arbeidsplassen du har takket ja til har jo besluttet at du er den aktuelle kandidaten til jobben der. Men kanskje ikke hun du snakket med? Vet du om du skal jobbe tett med akkurat henne? Jeg ville ikke tenkt på det. Og om det skulle vise seg å bli vanskeligheter, søker du andre steder igjen. 100 000 (ekstra) i året er mye penger! Anonymkode: 7311f...4a4 2
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 Oppklaringsspørsmål: Litt utydelig HI. Hvem takket du ja til; Personen som ble rar, eller den andre stillingen (og hvilken var best betalt)? Hviliken stilling hadde personen som ble rar, hvis det var HR ville jeg ikke brydd meg. HR-personell har etter min erfaring ofte rare responser. 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 I den forrige jobben min var arbeidsmiljøet så dårlig at jeg fikk genuint vondt av nyutdannete eller andre som virket som hyggelige personer da jeg var med i ansettelsesprosesser. Det kan være noe sånt? Eller at hun tenker at den andre stillingen ville være mer strategisk mtp. fremtidig lønn, vilkår etc. og helt oppriktig ønsker at du tar et godt valg? Eller at hennes beste venninne er intern søker, men innstilt som nummer to pga. formelle krav. Poenget er; du aner ikke. Du kan gruble deg ihjel. Det kan være bra eller dårlig. Men du kan også ringe opp og spørre om arbeidsmiljø, andre goder eller om det er noe mer hun tenker du burde vite før du takker ja? Anonymkode: 57ac7...395
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er du helt sikker på at det var hun som avgjorde at du skulle få tilbudet, eller kan det ha vært ledere høyere oppe? Anonymkode: 90083...165 Ja, det var hun jeg var på intervju med. Anonymkode: 07751...d10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 KvasiKonge skrev (21 minutter siden): Oppklaringsspørsmål: Litt utydelig HI. Hvem takket du ja til; Personen som ble rar, eller den andre stillingen (og hvilken var best betalt)? Hviliken stilling hadde personen som ble rar, hvis det var HR ville jeg ikke brydd meg. HR-personell har etter min erfaring ofte rare responser. Jobb nr 1: høy lønn, takket ja til den, fikk svar som om hun ikke var fornøyd med at jeg takket ja til den og promotere den andre stillingen positivt. Hun jeg snakket med var hun jeg var i intervju hos. Jobb nr 2: lav lønn, takket nei til stillingen. Anonymkode: 07751...d10
KvasiKonge Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobb nr 1: høy lønn, takket ja til den, fikk svar som om hun ikke var fornøyd med at jeg takket ja til den og promotere den andre stillingen positivt. Hun jeg snakket med var hun jeg var i intervju hos. Jobb nr 2: lav lønn, takket nei til stillingen. Anonymkode: 07751...d10 Det var merkelig, ja. Jeg hadde spurt henne der og da om hvorfor hun promoterte en konkurrent, det er jo ikke logisk. Men uansett, gratulerer med jobb!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 Kanskje hun bare prøvde å fiske for å finne ut hva lønnsnivået lå på hos konkurrenten. Jeg jobber med HR, og slikt vil vi veldig gjerne vite. Anonymkode: 6b88a...3ac 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 KvasiKonge skrev (4 minutter siden): Det var merkelig, ja. Jeg hadde spurt henne der og da om hvorfor hun promoterte en konkurrent, det er jo ikke logisk. Men uansett, gratulerer med jobb! Ja og det hun promotere med var litt merkelige ting også... sånn som at lokalet hos den andre jobben er finere og sånt... jeg bare mhm... Men det er en veldig veldig stor forskjell på lønnen. Så jeg sier ja til dere. Anonymkode: 07751...d10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje hun bare prøvde å fiske for å finne ut hva lønnsnivået lå på hos konkurrenten. Jeg jobber med HR, og slikt vil vi veldig gjerne vite. Anonymkode: 6b88a...3ac Da kan man vel kanskje bare spørre om det istedenfor å få meg til å føle meg uvellkommen. Anonymkode: 07751...d10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja og det hun promotere med var litt merkelige ting også... sånn som at lokalet hos den andre jobben er finere og sånt... jeg bare mhm... Men det er en veldig veldig stor forskjell på lønnen. Så jeg sier ja til dere. Anonymkode: 07751...d10 Da tipper jeg hun forstod at de kan komme unna med å betale mindre og at dersom du takket nei, hadde de gitt et jobbtilbud til neste på lista for lavere lønn Anonymkode: b4a86...c4c 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da tipper jeg hun forstod at de kan komme unna med å betale mindre og at dersom du takket nei, hadde de gitt et jobbtilbud til neste på lista for lavere lønn Anonymkode: b4a86...c4c Nei, det er jo regeler som bestemmer lønnen. De kan ikke styre det personlig. Anonymkode: 07751...d10
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det er jo regeler som bestemmer lønnen. De kan ikke styre det personlig. Anonymkode: 07751...d10 Det kommer jo an på. Anonymkode: 6b88a...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå