Bag Skrevet 21. juni 2021 #161 Skrevet 21. juni 2021 1 minutt siden, Tiuren said: Man kan og bli påkjørt når man går over gaten og bli både fysisk og psykisk traumatisert. La oss forby biler og sykler. Litt forskjell på å forby og å påstå at biler og sykler aldri kan skade? Selv om man skulle akseptere at politiet er et "nødvendig onde" så behøver man ikke også mene at det er umulig å bli traumstisert av møte med politiet.
Tiuren Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #162 Skrevet 21. juni 2021 2 minutter siden, Bag said: Litt forskjell på å forby og å påstå at biler og sykler aldri kan skade? Selv om man skulle akseptere at politiet er et "nødvendig onde" så behøver man ikke også mene at det er umulig å bli traumstisert av møte med politiet. Kjenner du til konkrete tilfeller av det siste? Altså ikke det noen mener at noen tekte at noen andre følte... 1
Bag Skrevet 21. juni 2021 #163 Skrevet 21. juni 2021 5 minutter siden, Tiuren said: Kjenner du til konkrete tilfeller av det siste? Altså ikke det noen mener at noen tekte at noen andre følte... Faren som fikk vite at barna var drept og samtidig ble selv arrestert? Den unge gutten på Utøya som ble fengslet i 17 (?) timer før han ble sluppet?
Bag Skrevet 21. juni 2021 #164 Skrevet 21. juni 2021 10 minutter siden, Tiuren said: Kjenner du til konkrete tilfeller av det siste? Altså ikke det noen mener at noen tekte at noen andre følte... Google "Politi stormet feil hus"! Mange treff!
Tiuren Skrevet 21. juni 2021 Forfatter #165 Skrevet 21. juni 2021 (endret) 1 hour ago, Bag said: Google "Politi stormet feil hus"! Mange treff! Det var traumatiserings delen jeg spurte om Altså, kjenner du til konkrete tilfeller av noen har blitt traumatisert av at politiet er bevæpnet? Altså ikke det noen mener at noen tekte at noen andre følte at de kjenner en... Endret 21. juni 2021 av Tiuren 1
Gjest McGjest Skrevet 21. juni 2021 #166 Skrevet 21. juni 2021 Enkelte kan sikkert bli traumatisert av en politiaksjon. Men man kan bli traumatisert av en behandling på sykehuset og. At enkelte får reaksjoner på visse ting er uheldig men ikke i seg selv et argument for å fjerne / erstatte noe som helst.
Gjest McGjest Skrevet 21. juni 2021 #167 Skrevet 21. juni 2021 Bag skrev (4 timer siden): Google "Politi stormet feil hus"! Mange treff! Ja, det kan skje. Men i hvilket konkrete tilfelle er det årsakssammenheng mellom dette og et traume / ptsd. Jeg spør fordi jeg aldri har hørt at noen har fått den reaksjonen.
Gjest McGjest Skrevet 21. juni 2021 #168 Skrevet 21. juni 2021 Bag skrev (4 timer siden): Faren som fikk vite at barna var drept og samtidig ble selv arrestert? Den unge gutten på Utøya som ble fengslet i 17 (?) timer før han ble sluppet? Han ble siktet. Det betyr at etterforskningen er rettet mot han som er helt naturlig når barna hans er funnet døde og kona som var skadd sa at det var han. Mannen ble da mistenkt for noe alvorlig og fikk da status som siktet. Dette har ingenting med politiaksjoner å gjøre da denne pågripelsen var udramatisk og gikk rolig for seg. Gutten satt ikke så lenge. Det var flere som mente det var flere gjerningspersoner og beskrev klærne gutten gikk i. De holdt på ham helt til det var 100% sikkert at han ikke hadde gjort noe galt og situasjonen tatt i betrakning, tror jeg du synes det var innafor.
Uredd Skrevet 22. juni 2021 #169 Skrevet 22. juni 2021 On 6/8/2021 at 6:14 PM, Tiuren said: Datter av SV politiker føler stort ubehag av at politikvinne oppfyller sin plikt til å kunne beskytte samfunnet. https://www.nrk.no/vestland/politikvinne-stilte-med-pistol-i-beltet-under-skolebesok-1.15527988 Hva var problemet, egentlig? Det største problemet her er dårlig journalistikk. Fokus i artikkelen er våpenet, som er en ikke sak, mens det faktum at politiet blander roller i dette foredraget er mye mer bekymringsverdig.
Brutex Skrevet 25. juni 2021 #170 Skrevet 25. juni 2021 On 6/21/2021 at 8:57 PM, Gjest McGjest said: Han ble siktet. Det betyr at etterforskningen er rettet mot han som er helt naturlig når barna hans er funnet døde og kona som var skadd sa at det var han. Mannen ble da mistenkt for noe alvorlig og fikk da status som siktet. Dette har ingenting med politiaksjoner å gjøre da denne pågripelsen var udramatisk og gikk rolig for seg. Gutten satt ikke så lenge. Det var flere som mente det var flere gjerningspersoner og beskrev klærne gutten gikk i. De holdt på ham helt til det var 100% sikkert at han ikke hadde gjort noe galt og situasjonen tatt i betrakning, tror jeg du synes det var innafor. VG skriver 17 timer. Hvilket grunnlag har du for å hevde så bastant at VG tar feil? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Rp6r/utoeya-offer-17-kastet-paa-glattcelle
Gjest McGjest Skrevet 25. juni 2021 #171 Skrevet 25. juni 2021 Brutex skrev (1 time siden): VG skriver 17 timer. Hvilket grunnlag har du for å hevde så bastant at VG tar feil? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Rp6r/utoeya-offer-17-kastet-paa-glattcelle Interessant at du må ti år tilbake i tid for å finne en hendelse som er knyttet til den største terrorhendelsen på norsk jord og samtidig ignorerer resten av innlegget mitt. Som at antall timer, en gang for ti år siden, spenner bein på resten av argumentene. "På dette tidspunktet visste ikke politiet om det var én eller flere gjerningspersoner som sto bak massakren. Etter det VG får opplyst, skal forskremte vitner ha beskrevet to ulike skyttere ovenfor politiet både før og etter at de ankom Utøya."
Brutex Skrevet 25. juni 2021 #172 Skrevet 25. juni 2021 26 minutter siden, Gjest McGjest said: Interessant at du må ti år tilbake i tid for å finne en hendelse som er knyttet til den største terrorhendelsen på norsk jord og samtidig ignorerer resten av innlegget mitt. Som at antall timer, en gang for ti år siden, spenner bein på resten av argumentene. "På dette tidspunktet visste ikke politiet om det var én eller flere gjerningspersoner som sto bak massakren. Etter det VG får opplyst, skal forskremte vitner ha beskrevet to ulike skyttere ovenfor politiet både før og etter at de ankom Utøya." Hæ? Er det jeg som har hoppet 10 år tilbake i tid? Har jeg skrevet at resten av innlegget ditt er feil/uinteressant e.l.? Men hvorfor skriver du at han ikke var arrestert så lenge hvis du ikke er sikker på om det er riktig og det heller ikke er et viktig poeng for deg? Kan du ikke la dine argumentere stå for seg selv i stedet for legge til distraherende unøyaktigheter og feil? Var det ikke du som skrev tidligere at drapsraten og terroraten i Norge er blant de høyeste i verden, og hvor du måtte gå tilbake på det? Føler du at argumentene dine er så svake at du må smøre tjukt på fordi argumentene ikke kan stå for seg selv?
Gjest McGjest Skrevet 25. juni 2021 #173 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Brutex skrev (48 minutter siden): Hæ? Er det jeg som har hoppet 10 år tilbake i tid? Har jeg skrevet at resten av innlegget ditt er feil/uinteressant e.l.? Men hvorfor skriver du at han ikke var arrestert så lenge hvis du ikke er sikker på om det er riktig og det heller ikke er et viktig poeng for deg? Kan du ikke la dine argumentere stå for seg selv i stedet for legge til distraherende unøyaktigheter og feil? Var det ikke du som skrev tidligere at drapsraten og terroraten i Norge er blant de høyeste i verden, og hvor du måtte gå tilbake på det? Føler du at argumentene dine er så svake at du må smøre tjukt på fordi argumentene ikke kan stå for seg selv? Tror du bør lese skikkelig før du hopper på. Jeg sa ganske tydelig at jeg ikke mente at drapsraten var høy etter at noen feiltolket det jeg skrev: Gjest McGjest skrev (På 11.6.2021 den 8.37): Norge har lave tall når det kommer til "vanlige" drap. Jeg skrev at vi pga flere terroraksjoner har relativt høye tall på terrorhendelser. Brukeren jeg svarte kom med statistikk hvor 2011 ikke var tatt med. Leser du før du kommenterer? For det ble skrevet i en annen setting enn "politiaksjoner gir PTSD" så forstår ikke helt hvor du vil. Du kan eventuelt sitere meg fra en annen tråd som ikke har noe med dette å gjøre for maks effekt. Kanskje ikke cherrypicke den ene faktaopplysningen du finner feil på og late som resten av innlegget ikke eksisterer ☺️ Det 17 - timers tallet varierte kraftig den første tiden, men om det er 17 eller 71 har ingen betydning for resten av innlegget du elegant hoppet over. Men helt greit, da var det 17 timer som ble fasiten. Mea culpa. Skjønner ikke helt hvordan ting havnet her, men påstanden "politiaksjon på feil hus har gitt ptsd" hvor det argumenteres med en som ble pågrepet i 2011 og en far som var mistenkt en kort periode etter at hele familien hans ble funnet drept og skadet er så håpløst at jeg tror enkelte ikke vet hva straffeprosessloven er en gang. Endret 25. juni 2021 av Gjest McGjest
Gab Skrevet 30. juni 2021 #174 Skrevet 30. juni 2021 Gjest McGjest skrev (På 21.6.2021 den 20.57): Gutten satt ikke så lenge. Det var flere som mente det var flere gjerningspersoner og beskrev klærne gutten gikk i. De holdt på ham helt til det var 100% sikkert at han ikke hadde gjort noe galt og situasjonen tatt i betrakning, tror jeg du synes det var innafor. Noe om ikke var innafor var at de ikke varslet familien hans. Familien lette rundt uten å finne ham og fryktet han var død i nesten 17 timer. Politiet viste hvem gutten var og uansett om han var skyldig eller ikke kunne de varslet pårørende om at han var i live.
Gjest McGjest Skrevet 30. juni 2021 #175 Skrevet 30. juni 2021 Gab skrev (4 timer siden): Noe om ikke var innafor var at de ikke varslet familien hans. Familien lette rundt uten å finne ham og fryktet han var død i nesten 17 timer. Politiet viste hvem gutten var og uansett om han var skyldig eller ikke kunne de varslet pårørende om at han var i live. Ser ikke relevansen til 1. innlegget jeg skrev 2. Påstanden "politiet aksjonerer på feil hus som gir folk ptsd".
jabx Skrevet 30. juni 2021 #176 Skrevet 30. juni 2021 Brutex skrev (På 21.6.2021 den 8.01): Mener du at det ikke ligger en trussel i at noen tar noen til fange eller møter opp med våpen? For å få det klart: Er det handlingene i seg selv du mener ikke er traumatiserende eller er det avhengig av hvem som utfører de? Ville du ment det var like lite traumatiserende om det var en annen organisasjon som gjorde dette som f.eks. Hells Angels? Hvis du mener organisasjonen bak har betydning så har det åpenbart med at du har større trygghet på den ene organisasjonen enn de andre. Du har åpenbart høy trygghet på medlemmer av politiet. Kanskje du har truffet de ute og har snakket med de. Eller kanskje du har en kamerat med en far innen denne organisasjonen. Kan du forstå at folk som aldri har snakket med en i politiet, heller ikke privat, har mindre grunnlag for tillitt og trygghet enn det du har? Selvsagt er det mer traumatiserende å bli truet med våpen av tilfeldige folk som man ikke aner hva vil, og politiet, som man vet kun ønsker å få kontroll på situasjonen. Tar noen til fange? En pågripelse er ikke å ta noen til fange som om det er en tilfeldig fyr som bare sperrer inn noen de finner på gata. Skjerpings.
jabx Skrevet 30. juni 2021 #177 Skrevet 30. juni 2021 Bag skrev (På 21.6.2021 den 15.55): Nå finnes det vel eksempler på bevæpnet politi som har stormet inn i feil leilighet. ... Hva så?
jabx Skrevet 30. juni 2021 #178 Skrevet 30. juni 2021 Bag skrev (På 21.6.2021 den 16.17): Faren som fikk vite at barna var drept og samtidig ble selv arrestert? Den unge gutten på Utøya som ble fengslet i 17 (?) timer før han ble sluppet? Faren ble ikke traumatisert av å bli pågrepet, men av at barna ble drept. Bevis på at gutten ble traumatisert av å bli pågrepet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå