Gå til innhold

Er det virkelig noen som snakker Kebabnorsk?

Gjest Pleneier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Følger noen av skuespillerne fra serien 16,18 og 19 på nrk, på Snapchat, og de snakker sånn. Flaut å se og høre på😩

Anonymkode: 3593b...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Pleneier skrev (På 8.6.2021 den 16.12):

Har sett det brukt i tv-serier, men er det virkelig noen som snakker sånn på ordentlig? Ord som Wollah og Inshallah i annenhver setning..?

Ekspander  

Wallah betyr sverger på gud Og inshalla betyr om gud Vil. Det er arabisk og har de arabisk morsmål så er det naturlig at de sier det.

Anonymkode: fb655...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Pleneier skrev (På 8.6.2021 den 16.12):

Har sett det brukt i tv-serier, men er det virkelig noen som snakker sånn på ordentlig? Ord som Wollah og Inshallah i annenhver setning..?

Ekspander  

Wallah og In sha Allah er fine arabiske ord, ser ikke problemet. Men de som snakker skikkelig dårlig norsk med vilje og stokker om på ord og setninger er litt teite syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 23.47):

Wallah og In sha Allah er fine arabiske ord, ser ikke problemet. Men de som snakker skikkelig dårlig norsk med vilje og stokker om på ord og setninger er litt teite syns jeg.

Ekspander  

Fine arabiske ord, ja..men det passer seg ikke inn i språket vi snakker. Jeg syns det er helt grusomt å høre på og veldig unaturlig. 

Anonymkode: 47d3e...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...