Gå til innhold

Studentene tapte under pandemien - regjeringa løy oss rett oppi trynet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Krisepakken til studentene er ren bullshit! Og blir gitt som 60% lån og 40% som kanskje kan gjøres om til stipend. Mens eliten får så det gagner i form av støtte, får studentene mer gjeld og en krisepakke som må betales tilbake. Ikke nok med det. Når regjeringen lovet å endre denne krisepakken til å gjelde studenter som ikke bare hadde tapt arbeidsinntekt, men også de som pga korona slet med å få seg jobb, så var dette blank løgn.

Her sitter man, og trakk det siste strået. Fy skamme seg denne egosentriske regjeringen som sørger for millioner til staten og til egen lommebok! I tillegg skal fader meg ikke vi studenter får vaksine en gang og null koronapass! Kun restriksjoner etter restriksjoner. Ensomme studenter sliter psykisk og ender opp med høy gjeld på grunn av covid! 🙁😡

Anonymkode: 04397...18f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes så synd på alle studentene som ikke har klart å skaffe seg sommerjobb i år. Jeg hadde slitt noe fryktelig hvis jeg ikke kunne jobbet om sommeren. 
De 26000 er kanskje nok til å dekke tapt arbeidsinntekt resten av året, men om sommeren tjener man som regel mye mer enn 26000 i de fleste jobber. 

Jeg er også skuffet over regjeringen. 

Anonymkode: 2c005...a7a

AnonymBruker
Skrevet

Denne regjeringen jobber for de rikeste. Skjønner du er forbanna!

Anonymkode: 331be...6ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes så synd på alle studentene som ikke har klart å skaffe seg sommerjobb i år. Jeg hadde slitt noe fryktelig hvis jeg ikke kunne jobbet om sommeren. 
De 26000 er kanskje nok til å dekke tapt arbeidsinntekt resten av året, men om sommeren tjener man som regel mye mer enn 26000 i de fleste jobber. 

Jeg er også skuffet over regjeringen. 

Anonymkode: 2c005...a7a

26000 dekker kun sommermnd når man uansett ikke får stipend. Ikke to reelle lønninger engang. Men hva hjelper det når kun en andel av studenten blir inkludert? Mere penger i statskassa! 🤬 Hvor er studentorganisasjonen når man trenger de? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Denne regjeringen jobber for de rikeste. Skjønner du er forbanna!

Anonymkode: 331be...6ba

Ja! Helt klart og tydelig hvem som betyr noe i samfunnet..

Skrevet

Kan jo ikke klage på at Høyre gjennomfører den politikken de går til valg på: Øke forskjellene i Norge, mer til de som har mest og rævkjøre de man kan. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Kan jo ikke klage på at Høyre gjennomfører den politikken de går til valg på: Øke forskjellene i Norge, mer til de som har mest og rævkjøre de man kan. 

Jepp, og likevel synes mange studenter er erna solberg er så flink. 

Anonymkode: 6185c...5b6

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere virkelig AP ville gitt noe bedre løsning for studentene??

Anonymkode: d5659...379

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Krisepakken til studentene er ren bullshit! Og blir gitt som 60% lån og 40% som kanskje kan gjøres om til stipend. Mens eliten får så det gagner i form av støtte, får studentene mer gjeld og en krisepakke som må betales tilbake. Ikke nok med det. Når regjeringen lovet å endre denne krisepakken til å gjelde studenter som ikke bare hadde tapt arbeidsinntekt, men også de som pga korona slet med å få seg jobb, så var dette blank løgn.

Her sitter man, og trakk det siste strået. Fy skamme seg denne egosentriske regjeringen som sørger for millioner til staten og til egen lommebok! I tillegg skal fader meg ikke vi studenter får vaksine en gang og null koronapass! Kun restriksjoner etter restriksjoner. Ensomme studenter sliter psykisk og ender opp med høy gjeld på grunn av covid! 🙁😡

Og likevel er dere heldige...

nok av land som ikke gir noen hjelp til studerende covid eller ikke

Anonymkode: 9545a...944

• Liker 1
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og likevel er dere heldige...

nok av land som ikke gir noen hjelp til studerende covid eller ikke

Anonymkode: 9545a...944

Det samme gjelder uføre etc, ser ikke noe annet enn ustoppelig klaging fra de.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, skikkelig synd på dere studenter. Jeg var student fra 2017-2020, men klagde ikke - fordi why? 🙃 Studenttilværelsen er bare midlertidig. Velger man å prioritere, så kan man leve veldig godt på stipend og lån.

Men når studenter velger å leve som man har en gjennomsnittslønn fra en fulltidsjobb, er det ikke rart man ikke klarer seg. Det handler om å prioritere, velge riktig og se framover.

Det er en grunn for at regjeringen mener at dere skal klare dere på denne summen som er utbetalt. Dere skal ikke vasse i penger.

Anonymkode: e2102...433

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff, skikkelig synd på dere studenter. Jeg var student fra 2017-2020, men klagde ikke - fordi why? 🙃 Studenttilværelsen er bare midlertidig. Velger man å prioritere, så kan man leve veldig godt på stipend og lån.

Men når studenter velger å leve som man har en gjennomsnittslønn fra en fulltidsjobb, er det ikke rart man ikke klarer seg. Det handler om å prioritere, velge riktig og se framover.

Det er en grunn for at regjeringen mener at dere skal klare dere på denne summen som er utbetalt. Dere skal ikke vasse i penger.

Anonymkode: e2102...433

Var det noen som hindra deg i å jobbe? Du er klar over at mange av studentjobbene har vært stengt under pandemien. Det er en grunn til at studenter ønsker å jobbe under studiene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...