AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 For noen uker siden oppdaget jeg tilfeldigvis en kul i brystet, den er ikke i selve brystvevet eller puppen, men rett under brystvevet/mellom to ribben omtrent den er så hard at det føles ut som bein. Noen uker senere dro jeg til fastlegen og nevnte det litt sånn i forbifarten, hun kjente på den og konkluderte med at denne måtte det taes ultralyd av. Har fått time til det om 2/3 uker Hun betrygget meg med at det kunne være arrvev etter en brystforstørrelse jeg gjorde for 4 år siden. jeg har selvfølgelig som den idioten jeg er, googlet og lest meg veldig mye opp på svulster. Klarte ikke la vær. et dårlig tegn er at den er ubevegelig og hard. Den er ikke det jeg vil kalle liten heller, og den er glatt på overflaten. jeg oppdaget den fordi jeg har hatt litt smerter der den sitter, litt murring på en måte. jeg har en så dårlig magefølelse på dette. Jeg har så angst nå, klarer ikke tenke på noe annet. jeg vet at dette forumet ikke drives av leger osv, men tenkte likevel jeg skulle spørre om noen har lignende opplevelser? har du hatt en hard kul som viste seg å være kreft, eller som viste seg å ikke være det? jeg tør ikke prate med mine nærmeste om dette, vi har mistet nok mennesker til kreft, og jeg vil ikke urolige noen. hilsen jente 28 år Anonymkode: b9e37...d87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har ikke noe erfaring med dette, men krysser fingrene for deg ❤️ Anonymkode: 88d55...144 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Ikke google mer. Forsøk å pust med magen og si til deg selv at du tar det som det kommer. Jeg vet hvor ekkelt det er å gå og vente på svar på undersøkelsen. En annen ting: Hvorfor ventet du så lenge før du dro til legen? Jeg ringte og fikk time på dagen. Anonymkode: cf00f...2ca
Jaytee Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Det er lett å bli hypokonder, og Google er ikke til god hjelp når man skal søke opp symptomer, da det første svaret som dukker opp er kreft. Vent til timen din og ikke bruk tid og energi på å overtenke - du blir gal. For alt du vet, så er det lympeknute eller noe helt annet som er godartet!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Ikke google mer. Forsøk å pust med magen og si til deg selv at du tar det som det kommer. Jeg vet hvor ekkelt det er å gå og vente på svar på undersøkelsen. En annen ting: Hvorfor ventet du så lenge før du dro til legen? Jeg ringte og fikk time på dagen. Anonymkode: cf00f...2ca Les hva hun skriver da, hun nevnte det for legen i forbifarten, og var der sikkert for noe annet. At ultralyden ikke kan tas før om noen uker kan ikke TS gjøre noe med. TS: Jeg vil anbefale deg å snakke med en venninne eller noen andre du har nær deg for å lufte bekymringene. Dette er helt jævlig å sitte med alene. En på jobben min ble nylig utredet for kreft i munnen, og selv om han var veldig åpen om prosessen hele veien så var det tydelig at stresset tok på. Han var forøvrig kreftfri Men snakk med noen, selv om det ikke er familie Anonymkode: 3b36c...a0c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Post video så kan vi vurdere Anonymkode: 5c1bf...e27
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Hvis legen din virkelig hadde tenkt kreft så hadde du fått time til ultralyd tidligere. Det er nok bare en fettkul/lipom, evt arrvev ❤️ Anonymkode: cdcf4...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Da jeg satt på venterommet til mammografien var det en plakat der. Det sto at 9 av 10 av de som blir henvist til mammografi pga en kul er helt definitivt ikke kreft. 1 av 10 må undersøkes videre med vevsprøver. Av de som må ta vevsprøver er det også slik. 9 av 10 er ikke kreft, mens 1 av 10 er kreft. Dermed er det bare 1 av 100 av de som henvises til mammo som faktisk er kreft. Men heldigvis blir man undersøkt for å utelukke sykdom også. Jeg er den ene av 100 som faktisk hadde kreft, men hos meg satt kulen i selve brystet, og ikke utenfor. Min kul kjentes ganske fast, men var ikke hard som bein. Jeg vil anbefale deg det som alle anbefalte meg, men som er det vanskeligste av alt: prøv å unngå å google. Tenk på noe annet. Finn på noe som får tankene dine over på andre ting. Sannsynligvis er det ikke kreft. Men den venteperioden du er inne i ER tøff fordi den er fylt med så enormt mye usikkerhet. Prøv å huske at det sannsynligvis er noe annet. Masse lykke til! Anonymkode: c9479...3b7 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Har en mor som har hatt brystkreft to ganger. Kulene var riktignok harde, men de var IKKE glatte. Heller knudrete og ujevne. Er du under 40 og ellers ikke har noe familiehistorikk som skulle tilsi at du er disponibel for arvelig brystkreft, kan du mest sannsynlig slappe av. Anonymkode: 9a5e8...ad8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke google mer. Forsøk å pust med magen og si til deg selv at du tar det som det kommer. Jeg vet hvor ekkelt det er å gå og vente på svar på undersøkelsen. En annen ting: Hvorfor ventet du så lenge før du dro til legen? Jeg ringte og fikk time på dagen. Anonymkode: cf00f...2ca Skal prøve på det! Du har vært til lignende undersøkelse før eller? jeg var ikke sikker på om det var en kul, eller om det bare var en del av ribbenet eller noe, tenkte det bare var jeg som var hypokonder eller noe😩 TS Anonymkode: b9e37...d87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Les hva hun skriver da, hun nevnte det for legen i forbifarten, og var der sikkert for noe annet. At ultralyden ikke kan tas før om noen uker kan ikke TS gjøre noe med. TS: Jeg vil anbefale deg å snakke med en venninne eller noen andre du har nær deg for å lufte bekymringene. Dette er helt jævlig å sitte med alene. En på jobben min ble nylig utredet for kreft i munnen, og selv om han var veldig åpen om prosessen hele veien så var det tydelig at stresset tok på. Han var forøvrig kreftfri Men snakk med noen, selv om det ikke er familie Anonymkode: 3b36c...a0c Takk❤️ Jeg skal lufte det for en venninne! men føler likevel at jeg står i det alene, vil såklart ikke tenke det værste, men blir desverre til det. på en måte godt å se at ikke bare jeg sliter i ventetiden. godt å høre at han på jobben din var kreftfri. TS Anonymkode: b9e37...d87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis legen din virkelig hadde tenkt kreft så hadde du fått time til ultralyd tidligere. Det er nok bare en fettkul/lipom, evt arrvev ❤️ Anonymkode: cdcf4...8bc Jeg håper virkelig du har rett❤️ TS Anonymkode: b9e37...d87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Post video så kan vi vurdere Anonymkode: 5c1bf...e27 Den er ikke synlig desverre, kun følbar TS Anonymkode: b9e37...d87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 Jeg kjente fast kul (men i brystet) var helt ufarlig. Ikke google mer! Pust med magen og ikke ta sorgene på forskudd. Anonymkode: 2a583...d61
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 Jeg vet om mange som har oppdaget kuler i brystet og som har fått det undersøkt, og det har vist seg at det ikke har vært noe farlig. Jeg tror faktisk jeg kjenner flere enn jeg kan telle på to hender som har gjort det. Lykke til, det er forhåpentligvis ikke noe farlig. Anonymkode: 144af...d57
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da jeg satt på venterommet til mammografien var det en plakat der. Det sto at 9 av 10 av de som blir henvist til mammografi pga en kul er helt definitivt ikke kreft. 1 av 10 må undersøkes videre med vevsprøver. Av de som må ta vevsprøver er det også slik. 9 av 10 er ikke kreft, mens 1 av 10 er kreft. Dermed er det bare 1 av 100 av de som henvises til mammo som faktisk er kreft. Men heldigvis blir man undersøkt for å utelukke sykdom også. Jeg er den ene av 100 som faktisk hadde kreft, men hos meg satt kulen i selve brystet, og ikke utenfor. Min kul kjentes ganske fast, men var ikke hard som bein. Jeg vil anbefale deg det som alle anbefalte meg, men som er det vanskeligste av alt: prøv å unngå å google. Tenk på noe annet. Finn på noe som får tankene dine over på andre ting. Sannsynligvis er det ikke kreft. Men den venteperioden du er inne i ER tøff fordi den er fylt med så enormt mye usikkerhet. Prøv å huske at det sannsynligvis er noe annet. Masse lykke til! Anonymkode: c9479...3b7 Det har jeg også lest på nettet, og det er på en måte betryggende, og på en måte ikke. fordi de godartete svulstene som regel sitter i bløtvevet, og er myke og bevegelige. Mens min er ikke det😩 men jeg håper det er som du skriver❤️❤️ satt den i brystveggen under puppen da, eller i? var den rund og glatt, eller ruglete? så leit å høre at du hadde kreft hvordan har du det nå, og hvordan gikk det? Om jeg får spørre. takk, jeg skal prøve på det. Jeg vil på en måte finne ut av det, men på en annen måte ikke, fordi svaret skremmer meg. tusentakk for svar ❤️ TS Anonymkode: b9e37...d87
Blomsterpotta Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 Jeg skjønner at du bekymrer deg. Jeg har også arrdannelser etter brystoperasjon. De kjennes harde ut, så trur ikke du skal bekymre deg så voldsomt. Lykke til og håper alt går bra 😊
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 Blomsterpotta skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner at du bekymrer deg. Jeg har også arrdannelser etter brystoperasjon. De kjennes harde ut, så trur ikke du skal bekymre deg så voldsomt. Lykke til og håper alt går bra 😊 Betryggende at du skriver det, takk for svar ❤️ er dine arrdannelser også runde, eller hvordan er formen på de? hilsen TS Anonymkode: b9e37...d87
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #19 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg også lest på nettet, og det er på en måte betryggende, og på en måte ikke. fordi de godartete svulstene som regel sitter i bløtvevet, og er myke og bevegelige. Mens min er ikke det😩 men jeg håper det er som du skriver❤️❤️ satt den i brystveggen under puppen da, eller i? var den rund og glatt, eller ruglete? så leit å høre at du hadde kreft hvordan har du det nå, og hvordan gikk det? Om jeg får spørre. takk, jeg skal prøve på det. Jeg vil på en måte finne ut av det, men på en annen måte ikke, fordi svaret skremmer meg. tusentakk for svar ❤️ TS Anonymkode: b9e37...d87 Hei Min svulst satt inni puppen, rett bak brystvorten. Den var ikke vokst inn i brystveggen. Jeg hadde såpass fast brystvev rundt svulsten at det var vanskelig for meg å kjenne om den var ruglete eller om den var glatt. Fasongen var litt oval, som en forvokst drue, av mangel på noe annet å sammenlikne med. Det er fem år siden nå, så jeg er blant de som kan kalle meg en kreftoverlever Anonymkode: c9479...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #20 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har opplevd å finne en glatt hard kul i brystet som viste seg å være en ufarlig cyste. Anonymkode: 9e833...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå