Gå til innhold

Dere som ble gravid igjen under ett år etter fødsel, hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne ha tette barn og bli ferdig med graviditeter. Vurderer og prøve igjen når første her er 10 mnd, men redd for krevende svangerskap bår det kommer tett oppi det forrige. Hvordan var det for deg som ble gravid kjapt igjen etter fødsel?

Anonymkode: c0b22...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid når eldste var 8 mnd. Litt tyngre svangerskap, men ellers fint 

Anonymkode: 9277e...977

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 12 nå, og storesøster er 4mnd. Trodde jeg var trøtt forrige svangerskap, der tok jeg rimelig feil,for nå er jeg faktisk zombie! :fnise:

Spent på hvordan resten av svangerskapet blir når jeg har hun andre å stelle med også.

Anonymkode: 16759...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid da første var 10 måneder, hadde et enklere svangerskap på alle måter. Tviler på det er fordi de var tette, men tror sånt kan variere på lik linje med svangerskap som ikke er tette. 

Anonymkode: aa107...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Tungt svangerskap, men rask og grei fødsel da. Nr.2 sklei rett ut omtrent i det jeg la meg i senga på fødestua. 

Anonymkode: 5e48a...1c6

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i uke 12 nå, og storesøster er 4mnd. Trodde jeg var trøtt forrige svangerskap, der tok jeg rimelig feil,for nå er jeg faktisk zombie! :fnise:

Spent på hvordan resten av svangerskapet blir når jeg har hun andre å stelle med også.

Du ble gravid igjen 4 uker etter fødselen? 😱 (Hilsen en som ikke hadde begynt å tenke at sex var en greie en gang bare 4 uker etter fødselen 😅🥴)

Anonymkode: 0232d...651

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid når minste var 12 mnd. Tyngre svangerskap, men hadde vært enda tyngre dersom barnefar ikke hadde tatt mye av hverdagen, særlig de siste mnd når bekken, rygg og generelt helsa ble dårligere. Jeg hadde aldri greid to tette dersom jeg måtte tatt mesteparten av arbeidet med det eldre barnet. 

Anonymkode: 66f60...249

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid rett før største var 6 mnd. Gikk forsåvidt greit, Men to helt ulike svangerskap. Første hadde jeg null plager, og andre var jeg kvalm fra start til slutt. Vi snakker nå om nr 3. andre er 6 mnd. Venter kun på å flytte inn i større hus så prøver vi på nr 3. for oss har det vært helt perfekt! 

Anonymkode: 5c359...0f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ble gravid igjen 4 uker etter fødselen? 😱 (Hilsen en som ikke hadde begynt å tenke at sex var en greie en gang bare 4 uker etter fødselen 😅🥴)

Anonymkode: 0232d...651

Altså storesøster er 19 uker, så ble gravid da hun var rundt 7 uker ca. 

Men ja, gikk unna! Hadde sex en håndfull ganger, så det er rett og slett dumb luck. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid med lillesøster da storesøster var 11 mnd., så litt, men ikke veldig tett. Svangerskap nr. to var lettere i seg selv, men det var nok omtrent på nivå med første svangerskap pga. en liten å ta vare på hjemme. Første svangerskap var tungt fordi jeg kastet opp mye og hadde problemer med nyrene som ga en del smerter, dette var mye bedre andre gang. 

Anonymkode: ac460...273

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid etter 3 mnd.

Mistet i uke 9

Anonymkode: 4e14b...042

AnonymBruker
Skrevet

14 mnd mellom mine. Det var tøft når det stod på, men du verden så glad jeg flere for det nå (og har vært det i mange år).

Anonymkode: fd5f2...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid igjen da eldste var 12 mnd, så ikke supertett, men mer enn tett nok. Tyngre svangerskap med mer alvorlig variant av hg.

Anonymkode: a645b...c08

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid igjen etter 11 måneder. Før min del var svangerskap 2 mye enklere: ingen kvalme og oppkast, fikk ikke svangerskapsforgiftning og generelt bedre form. 

Anonymkode: 34b3c...bcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid når datteren vår var 6 måneder. Hun er nå 1 år og jeg er 24 uker på vei. Jeg tror det tyngste er alt det fysiske 😅 mye leking på gulvet, være støtte når hun skal gå - mye tyngre med bekkenløsning og mage. Og selvfølgelig mer sliten på kvelden med vondt i hodet og utslitt kropp. 

Med nummer en kunne jeg ta meg en lur på dagtid om det trengtes, noe jeg savner sårt nå 💁‍♀️

Anonymkode: ccc88...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid m nr 2 da eldste var 6 mnd, kommer t å bli 14 mnd mellom de når yngste kommer. Dere som har så tett som dette (eller enda tettere), hvordan opplevdes baby/småbarnstiden da nr 2 kom? hvordan fikk dere logistikk til å gå opp ila dagen? Jeg har nemlig eldste hjemme enda et år, første året til yngste (bor i utlandet). Satser på de kommer til å få mye glede av hverandre etter en tid 😅

Anonymkode: c8e33...ecd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ble gravid m nr 2 da eldste var 6 mnd, kommer t å bli 14 mnd mellom de når yngste kommer. Dere som har så tett som dette (eller enda tettere), hvordan opplevdes baby/småbarnstiden da nr 2 kom? hvordan fikk dere logistikk til å gå opp ila dagen? Jeg har nemlig eldste hjemme enda et år, første året til yngste (bor i utlandet). Satser på de kommer til å få mye glede av hverandre etter en tid 😅

Jeg har også eldste hjemme enda. Første to ukene var ganske tøffe til vi kom inn i en rutine som fungerte godt for oss. Begge to måtte vente på tur av og til, men det går fint. Vi står opp når storebror våkner. Steller meg først, så baby så storebror. De leker i mens. Så spiser vi frokost. I starten ville baby ha melk med en gang hun våknet så da fikk hun melk før vi stelte oss, men kom fort inn i rutinen at hun fikk melk enten når storebror spiste eller etter vi hadde spist begge to. På formiddagen lekte vi inne eller ute alt etter vær, og lillesøster som i vogna. Storebror sin hvil. Jeg jobbet ganske hardt for å få dem til å hvile samtidig så jeg også fikk hentet meg inn litt da. Gikk vel ca 2 mnd før vi var inne i den rutinen, men ikke alltid de sover like lenge men får iallefall hentet meg inn i 10-15 min (da sov jeg også!). Som regel etter hvilen så leker vi inne, jeg lager middag. Ettermiddagen varierer på ute eller innelek ut i fra været. Spiser kvelds og så legger jeg først storebror og så lillesøster. Her har vi også jobbet hardt med å få den til samme leggetid. Nå er lillesøster 6 mnd, og det funker på 80% av dagene cirka. Behovet for egentid på kveldstid er stort etter dag med begge barna. Mannen min jobber ofte lange dager og er ikke hjemme før etter barna har lagt seg som regel, dagene ser litt annerledes ut når han er hjemme eller tidligere hjemme. Lillesøster henger med på det vi gjør, sover i vogna når vi er ute eller leker på gulvet med oss. Husvask osv lar jeg ligge. Ingen tar det fra meg😂 kun kjøkkenet blir tatt etter måltidene, og rydder lekene i kassene på kvelden ellers flyter det litt hele uka. 

Anonymkode: 5c359...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Så koselig, her har jeg også en storebror og snart en lillesøster! Tror det blir rimelig heftig første tiden. Fått til en veldig god rutine på legginger på eldste, helt siden han var noen få mnd. Så håper ikke nye «ødelegger» søvnen hans, iom at de må sove i rom inntil hverandre🙈man finner vel ellers sin greie på hva som fungerer, mini får bare bli med på det som skjer egentlig. Om hun er intr i å være i sele, så løser det litt av første tiden hvertfall! Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...