Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På søndag jobbet jeg seintvakt. Jeg rakk ikke bussen hjem. En kollega sa at han kunne kjøre meg, han kjøre samme vei. Etter vi har kjørt litt tok han å strøk meg på låret. Jeg frøs helt og klarte ikke si noe. Heldigvis var vi fremme og jeg gikk ut av bilen. Han vet at jeg er gift og jeg har aldri vist noe interesse for han. Jeg har ikke så lyst å jobbe seinvakt alene flere ganger.  Bør jeg ta dette opp med lederen?  For ett par måneder siden strøk han meg på ryggen når han gikk forbi meg. Da tenkte jeg ikke mere over det. Men nå synes jeg det er ubehagelig. 

Kanskje dette er vanlig i hans kultur, men i min gjør vi ikke sånn 

Anonymkode: 28925...9c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt.

Anonymkode: dae4b...0d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja, absolutt.

Anonymkode: dae4b...0d3

Er litt redd for at lederen min bare feier det under teppet. Hun er ikke flink til å ta tak i personalsaker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På søndag jobbet jeg seintvakt. Jeg rakk ikke bussen hjem. En kollega sa at han kunne kjøre meg, han kjøre samme vei. Etter vi har kjørt litt tok han å strøk meg på låret. Jeg frøs helt og klarte ikke si noe. Heldigvis var vi fremme og jeg gikk ut av bilen. Han vet at jeg er gift og jeg har aldri vist noe interesse for han. Jeg har ikke så lyst å jobbe seinvakt alene flere ganger.  Bør jeg ta dette opp med lederen?  For ett par måneder siden strøk han meg på ryggen når han gikk forbi meg. Da tenkte jeg ikke mere over det. Men nå synes jeg det er ubehagelig. 

Kanskje dette er vanlig i hans kultur, men i min gjør vi ikke sånn 

hva har dette med kultur å gjøre? Det er ikke greit, selvsagt skal du si ifra, men jeg ville tatt med ham direkte og ikke med en leder.

Anonymkode: 3a878...35b

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville konfrontert han direkte med to episodene og sagt at det ikke er greit. Så hadde jeg gått. Det får ligge hos ham og ikke deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du syns det blir for ubehagelig å ta det opp direkte med han kan du gå til personalsjef på jobb. Sånn oppførsel er ikke ok

Anonymkode: c5c80...3af

Skrevet

Ehhh, absolutt ikke ! Du snakker med han som en voksen og sier rett ut at du ikke er interessert osv. hvis han da ikke stopper så kan du ta det videre. Herregud, ikke ta ting videre uten å si fra først.

AnonymBruker
Skrevet

Ta det direkte med kollegaen. Av to grunner tror jeg det er like godt å la være å snakke med leder, 1) leder er konfliktsky, 2) leder vil si dette skjedde utenfor jobb og er ikke hans/hennes bord. Hva oppnår du da med det..? 

Kollegaen din kan du ta en prat med og nevne at "mannen min er ikke særlig glad for at du klår på kona hans". 

Anonymkode: 40e68...478

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det opp med sjefen. Eller hun tok det opp med meg. Hun hadde merket en rar stemning i mellom oss. 

Men hun kunne ikke gjøre noe pga at det skjedde etter jobb. Jeg sa at han hadde stryket meg på ryggen på jobb. Det mente hun var uskyldig. Men jeg måtte si ifra hvis det skjedde igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...