Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg er nokså aktiv i hverdagen med jobb på butikk og går turer med hunden hver dag. Har også en 1 åring som jeg må løpe litt etter😂 Innimellom her er det husarbeid, matlaging osv.MEN jeg trener kun styrketrening 1-3 ganger i uka, og det er kun den treningen jeg blir andpusten/skikkelig sliten av. Men egentlig lite i ro, iallefall i forhold til før jeg fikk barn. Er som regel kun på kvelden jeg får satt meg skikkelig ned å slappe av. Sitter jo selvsagt ned innimellom altså, som under måltider og når jeg leker med barnet og kjører bil/når barnet sover på dagtid.

Skal ned i vekt, og er litt i tvil om hvor jeg skal sette aktivitetsnivået mitt for å få rett antall kalorier. Føler selv jeg er nokså aktiv, men sliter meg ikke ut med tanke på kondisjon osv mer enn et par ganger i uka. Hvor aktiv vil dere si jeg er? Moderat?🤷‍♀️

Anonymkode: 7c2c1...da9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tips: for å få en indikasjon så kan du kjøpe en fitbit eller lignende og laste ned appen PAI. PAI er utviklet av forskere ved NTNU og er et slags mål på hvor aktiv man er. Den regner også ut biologisk alder, om man har brukt den en stund. Den "snakker" med aktivitetsklokken  din.. I tillegg til å gi deg en indikasjon, er det også en motivator! Mitt mål er f.eks å holde meg over 100 PAI til enhver tid. 

Anonymkode: 90b41...83f

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kjøpe fitbit, og jeg vil selv anbefale noe annet (har hatt 3 stk som alle gikk i stykker kjapt).

Du høres moderat aktiv ut, siden du er mye i bevegelse i løpet av dagen og trener :) 

Start der, og går du ikke ned i vekt er det bare å justere.

Anonymkode: 3e7ec...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...