AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Leste en tråd om at en del menn ønsker seg forhold etterhvert, men gjerne venter lengst mulig, og at når de først kjenner seg klar så oppdager de plutelig at alle mulighetene de trodde de hadde ikke lenger finnes. Hvilken alder gjelder dette? Er det når man passerer 40 at mulighetene plutselig minimeres, eller hva er deres erfaringer? Anonymkode: 72338...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Jeg sier: aldri. Menn kan få forhold og barn når de er 50, 60... Anonymkode: c7952...221 30
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Ja det er sant. Bare leste at etter en viss alder må de senke kravene sine en del, og ble nysgjerrig på når sånn ca det skjer Anonymkode: 72338...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Jeg er 38 og det er nå jeg kjenner at nå kommer jeg ikke til å få flere barn. Vil ikke at barnet mitt skal ha gamle foreldre, jeg vil gjerne også være ung nok til å kunne se eventuelle barnebarn vokse opp, og ha mulighet og helse til å reise etter at barna flytter ut, så vil ikke ha barn med noen over 40. Anonymkode: 5f62b...35a 9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er sant. Bare leste at etter en viss alder må de senke kravene sine en del, og ble nysgjerrig på når sånn ca det skjer Anonymkode: 72338...2dd 35, kanskje? Kvinner ønsker som regel å få barn før de er 35 selv (av biologiske årsaker), og i tillegg bør man unngå å få barn helt i starten av et forhold. Dermed må en mann som ønsker barn finne en kvinne på maks 30 eller litt over. Det sier seg selv at det begynner å bli vanskelig når han selv er over 35. Anonymkode: 7dabf...a8e 20
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Det er jo ikke snakk om hvor lenge det er fysisk mulig for menn å få barn da. Det er vel heller snakk om hvor tilgengelige er kvinner. Veldig mange av de jeg kjenner, møt hverandre da de studerte sammen på høgskoler/universitet. Det er jo tydelig at der er sjansen å møte en partner størst, da snakker vi alderen før 26. Siste året på høgskolen/universtitet, da må man på jakt. 😅 Det er jo ikke som at sjansene er null etter da. Men, har man blitt ferdig med utdannelsen, fikk seg jobb, blitt etablert og grodd seg fast på en plass, ser jeg får meg at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne seg en make. Så sjansene minsker bratt etter man er ferdig med utdannelsen, også fortsetter å gå sakte nedover videre. Ja, fordi det er få "ledige" kvinner som søker menn i alderen 40+, men det er også fordi man blir jo selv så vant med sin livstil at man ikke nødvendigvis ønsker endringer. Så tror jeg det er en liten "hopp", en liten økning i sjansene å finne ei dame, i alderen ca 40 - altså på skilsmissetoppen. Men, da burde man være etablert med god lønn, hus, og vilje til å ta vare på andre manns barn, for å skaffe seg ei dame. Anonymkode: 8fee5...f83 24
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 Jeg vil tippe at det løpet kjører gradvis fra 30-45 år. (Med kanskje den største dippen mellom 35 og 40. ) Det er jo gjerne sånn at menn ønsker en partner de har en del til felles med, om det er et langvarig forhold og barn de er ute etter. Og da er det ikke så mange år eldre eller yngre de skal gå for. De færreste 25 åringer ønsker seg en mann på 35+ heller. Selv om denne mannen nå plutselig føler seg klar for et forhold. De kvinnene som ønsker seg barn, er i hovedsak på jakt etter en partner å få barna med når de er i 22-30 års alder. Så om en mann ikke er klar før han er 30, så er tilbudet av kvinner som ønsker seg barn, og som ikke allerede er etablert i et forhold, redusert betraktelig. Han kan selvfølgelig gå for de som er klar for 2. kullet, som har ex-en og bagasjen. Men det er jo ikke alle menn som ønsker seg det heller. Det er også et faktum at de som fortsatt er single etter 30-års alder (både kvinner og menn) gjerne har lagt seg til en del uvaner, som gjør at de ikke lenger er så tilpasningsdyktige som de var. Og det kan derfor være vanskeligere å få et forhold mellom to slike "langtidssingle" til å vare. En 25-åring kan fint redusere i mengden fritidsaktiviteter for å være mer sammen med kjæresten/samboeren, mens en 35-åring normalt vil forvente at kjærestetiden tilpasser seg rundt fritidsaktivitetene. (For de er jo nærmest en del av personligheten.) Det vil selvfølgelig alltid være unntak fra det jeg beskriver over. Men de er gjerne akkurat det, unntak. Jeg kjenner folk som ikke har møtt "den rette" og etablert seg før de var ca 40, og allikevel har fått barn og familie og alt. (Ingen av dem hadde barn fra før.) Og det finnes par med stor aldersforskjell som har et veldig godt forhold. Det finnes også de som bor alene i mange år og klarer å tilpasse seg en partner. Men de er altså unntakene. Anonymkode: 55969...ac0 16
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sier: aldri. Menn kan få forhold og barn når de er 50, 60... Anonymkode: c7952...221 Forskning viser at menn som er barnløs ved 40 års alder stort sett forblir barnløs gjennom livet. Menn tror de kan få familie når de vil, og fysiologisk kan det være sant. Men en viss andel menn har fertilitetsproblemer og da er det sent å begynne utredning ved 40 års alder. Sædkvalitet går ned ved alder. Misdannelser øker. Sosialt og kulturelt velger de fleste relativt jevngamle partnere - det gjelder både kvinner og menn. Så menn som lener seg på illusjonen om å kunne bli far til de blir 80 år vil nok få seg en kalddusj. Med mindre de er berømte, styrtrike eller møter en ganske alternativ dame (få som er riktig så alternative) som virkelig faller for dem. Dessverre. Finner de denne unge damen kan det hende de ender opp med å føle seg som en gammel, utslitt klut etter de tre første årene med nyforelskelse. Med småbarn, aktiv kone og mange flere krav enn deres jevnaldrende i 40-50 årene. De drikker vin, sykler birken og reiser verden rundt. Den sent blomstrende mannen sitter i sandkassa med pappaperm, pappakropp og søvnunderskudd. Mens han tenker med skrekk på konas planlagte pub-pub runde på kvelden. Anonymkode: 737fe...4fb 42
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 Haha, siste AB! Jeg tenker på Alex Baldwin som har fått 3 barn med sin nye unge kone, og klager stadig på hvor sinnsykt slitsomt det er. 😅😂 Føler nesten med mannen, tenk å være 50-60 og løpe etter tre under 4. Anonymkode: 8fee5...f83 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Forskning viser at menn som er barnløs ved 40 års alder stort sett forblir barnløs gjennom livet. Menn tror de kan få familie når de vil, og fysiologisk kan det være sant. Men en viss andel menn har fertilitetsproblemer og da er det sent å begynne utredning ved 40 års alder. Sædkvalitet går ned ved alder. Misdannelser øker. Sosialt og kulturelt velger de fleste relativt jevngamle partnere - det gjelder både kvinner og menn. Så menn som lener seg på illusjonen om å kunne bli far til de blir 80 år vil nok få seg en kalddusj. Med mindre de er berømte, styrtrike eller møter en ganske alternativ dame (få som er riktig så alternative) som virkelig faller for dem. Dessverre. Finner de denne unge damen kan det hende de ender opp med å føle seg som en gammel, utslitt klut etter de tre første årene med nyforelskelse. Med småbarn, aktiv kone og mange flere krav enn deres jevnaldrende i 40-50 årene. De drikker vin, sykler birken og reiser verden rundt. Den sent blomstrende mannen sitter i sandkassa med pappaperm, pappakropp og søvnunderskudd. Mens han tenker med skrekk på konas planlagte pub-pub runde på kvelden. Anonymkode: 737fe...4fb Det er nå en ganske stor forskjell på 40 og 80.... Og nei, menn som blir førstegangsfedre i 40 års alder er ofte ikke sittende i sandkassa med pappakropp, men tvert i mot ganske oppegende, med god fysikk, god helse og plausibel jobb. Hvis ikke hadde de neppe kunnet ha blitt fedre. Men kvinner elsker å telle menn at de ikke duger etter 40+ - eller som unge menn for den saks skyld. Det er bare det at flere enn du tror blir fedre i alle aldre, innen rimeligetens grenser. Anonymkode: 5b35d...d2e 34
Gjest Saph Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha, siste AB! Jeg tenker på Alex Baldwin som har fått 3 barn med sin nye unge kone, og klager stadig på hvor sinnsykt slitsomt det er. 😅😂 Føler nesten med mannen, tenk å være 50-60 og løpe etter tre under 4. Anonymkode: 8fee5...f83 De har fått 6 stykker på 9 år. Hadde blitt sprø.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er nå en ganske stor forskjell på 40 og 80.... Og nei, menn som blir førstegangsfedre i 40 års alder er ofte ikke sittende i sandkassa med pappakropp, men tvert i mot ganske oppegende, med god fysikk, god helse og plausibel jobb. Hvis ikke hadde de neppe kunnet ha blitt fedre. Men kvinner elsker å telle menn at de ikke duger etter 40+ - eller som unge menn for den saks skyld. Det er bare det at flere enn du tror blir fedre i alle aldre, innen rimeligetens grenser. Anonymkode: 5b35d...d2e Jada, jeg har selv blitt mor 49 år gammel. Poenget er at det faktisk begrenser mulighetene for å få barn å vente til man blir 40 år med å slå til når en dame er interessert. Statistisk sett. Og det er heller ikke en stim av damer på 20-34 år som vil ha en avdanket, egoistisk og litt halvgammel 40-åring. Jeg tror ikke menn på 20-30 dåner etter seriøse forhold med meg. Har ingenting med å ikke duge å gjøre. Jeg innser at jeg er gammel, det er ingen skam men heller ikke et godt forhandlingskort på partnermarkedet. Anonymkode: 737fe...4fb 18
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 Mannfolk på 50 har aldri hvert mer populære hos yngre jenter som vil ha et kredittkort de kan ha det gøy på en i dag. Anonymkode: 98d23...c32 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #14 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jada, jeg har selv blitt mor 49 år gammel. Poenget er at det faktisk begrenser mulighetene for å få barn å vente til man blir 40 år med å slå til når en dame er interessert. Statistisk sett. Og det er heller ikke en stim av damer på 20-34 år som vil ha en avdanket, egoistisk og litt halvgammel 40-åring. Jeg tror ikke menn på 20-30 dåner etter seriøse forhold med meg. Har ingenting med å ikke duge å gjøre. Jeg innser at jeg er gammel, det er ingen skam men heller ikke et godt forhandlingskort på partnermarkedet. Anonymkode: 737fe...4fb Det er nok heller ikke så mange menn på rundt 40 som søker kvinner ned i 20 års alder heller, men hun trenger på ingen måte være så ung for å kunne få barn. 30-40 går som regel fint for kvinner også. Når det gjelder menn rundt 40 så kan jeg nok si meg til dels enig i følge statistikk, men jeg er nå slett ikke sikker på at det skyldes alderen i seg selv eller andre faktorer. Menn som aldri har fått det til med kvinner før 40, var jo ikke spesielt populære da de var yngre heller, og det er i mine øyne der det ligger. Jeg tror ikke det er så sort/hvitt som at menn venter for lenge, for det gjelder jo kun gruppen av populære menn som faktisk har et valg om å stifte familie eller ikke. Men mange menn har ikke hatt den muligheten som yngre. Anonymkode: 5b35d...d2e 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #15 Skrevet 9. juni 2021 Menn som har rundet 40 og ikke har noe forhold eller barn var gjerne ikke poppis blant kvinner før 40 heller...... eller så har de levd «livets glade dager» med party og uteliv som fokus, og hvilken kvinne ønsker barn med en avdanket player som ikke evner å yte omsorg for andre enn seg selv?😬 Anonymkode: f3927...e48 19
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #16 Skrevet 9. juni 2021 Er det så lurt å vente til de beste jentene er tatt da? Det tynnes jo i rekkene etterhvert som årene går. Anonymkode: e2ff0...096 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #17 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Leste en tråd om at en del menn ønsker seg forhold etterhvert, men gjerne venter lengst mulig, og at når de først kjenner seg klar så oppdager de plutelig at alle mulighetene de trodde de hadde ikke lenger finnes. Hvilken alder gjelder dette? Er det når man passerer 40 at mulighetene plutselig minimeres, eller hva er deres erfaringer? Anonymkode: 72338...2dd Når håret forsvinner. Så blir sjansene mindre og mindre etter som de får mage og briller. Anonymkode: d22a4...a31
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #18 Skrevet 9. juni 2021 Toget går raskere og raskere etter 30, etterhvert er man blitt så bedagelig anlagt som singel og player, at det er vanskelig å dele livet med en annen permanent. Anonymkode: 0e088...b8d 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #19 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Menn som har rundet 40 og ikke har noe forhold eller barn var gjerne ikke poppis blant kvinner før 40 heller...... eller så har de levd «livets glade dager» med party og uteliv som fokus, og hvilken kvinne ønsker barn med en avdanket player som ikke evner å yte omsorg for andre enn seg selv?😬 Anonymkode: f3927...e48 Eller så har de opplivd samlivsbrudd eller dødsfall av partner. Så nei, det er ikke så sort/hvitt. Om du sikter til de mennene som aldri er sammen med kvinner, så spiller det ingen rolle om de er 40, 20 eller 50, de blir hverken mer eller mindre populære. De var aldri det. Anonymkode: 5b35d...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #20 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Toget går raskere og raskere etter 30, etterhvert er man blitt så bedagelig anlagt som singel og player, at det er vanskelig å dele livet med en annen permanent. Anonymkode: 0e088...b8d Så er det en forholdsvis liten andel menn som er playere. Men disse kan til gjengjeld nær sagt få seg kone/familie nesten når som helst i livet innen rimelighetens grenser. Anonymkode: 5b35d...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå