AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 En lærer-kollega har i et kommentarfelt til en kristen nettside skrevet negativt om kristent ekteskap mellom homofile. Vet at han er veldig kristen. Det skal sies at kommentaren ikke uttrykte noen form for hat mot homofile, og jeg har aldri sett ham behandle elever dårlig. Likevel har jeg en litt uggen følelse, og tenker på de "ikke-heterofile" elevene han møter. Burde jeg fortelle noen om det, eller er det en ikke-sak? PS: Jeg så kommentaren fordi en influencer postet screenshots fra dette kommentarfeltet for å vise homo-fiendtlige holdninger, og hans var altså en av dem... Anonymkode: c588b...f42 1
Gjest Natnat Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Det er lov at folk skal tro på dei de vil men det skal ikkje være slik at han behandler den eine bedre enn den andre. Har det vært slik at du eller andre kollega merka at han behanlder dei ulike studentane på ulike måte? Hvis ikkje så er det ikkje mye du kan gjere om da. Det kan hende at med tid og forståelse, uten at nokon tvinger han, blir han bedre. fordi du må også tenke at hvis du har gjort noko som påverka han dårlig, så vil han ikkje endre måten han tenker på slik men blir endå verre
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Det er ikke ulovlig å ikke like homofili hvis han likevel behandler alle med respekt. Det er mange kristne i Norge som er imot homofili. Anonymkode: 76a42...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Så lenge det ikke er hat-ytringer eller at han behandler folk med respekt basert på legning på skolen, så er det ikke så mye å gjøre. Trenger ikke like det, men kanskje greit å ha et øye med for elevene sin skyld. Om du forsøker å irettesette ham på noe vis så kan man nok bare ende opp med at han går i forsvarsposisjon slik at han ihvertfall ikke endrer mening. Anonymkode: 10bee...511
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 TS: Takk for svar. Jeg har aldri sett ham behandle eller snakke om elever på en negativ måte. Så jeg tror han klarer å holder de konservative holdningene for seg selv. Og jeg tror nok han egentlig respekterer andre religioner, legninger osv., men at han vil ha kristendommen "som den alltid har vært". Anonymkode: c588b...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå