Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rundt 11.juni ufør nav pengene kommer? Så på siden nå at det står 18.juni. Stemmer dette? I så fall er jeg helt blakk fordi trodde vi pleier å få det en uke tidligere i juni. Og en uke tidligere i mai og desember.

Anonymkode: a4462...8f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

18 juni er korrekt.

Anonymkode: 886c4...f11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

18 juni er korrekt.

Anonymkode: 886c4...f11

Men pleier det ikke være før i juni?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle vi ha fått det tidligere i juni da? Det er heldigvis bare mai og desember som har sånne håpløse tidlige utbetalinger!

Anonymkode: c633f...172

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei! Kun mai og desember.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Men etterbetalingen av oppjusteringen av Grunnbeløpet (som uføretrygden og andre stønader bygger på) blir utbetalt separat, etter hva jeg husker. Mulig den kommer før, synes jeg har et svakt minne om det uten at jeg vet sikkert. Uansett er det et temmelig lite beløp (for mai måned bare), men det er vel bedre enn ingenting om du har 0 på konto nå.

Men ellers har det aldri vært tidligere utbetaling annet enn mai og desember. Ikke juni. Der må man passe på å la pengene fra 12. mai strekke helt til 18. juni, 

Kan jeg spørre om hvorfor du poster denne typen spørsmål på underforumet "Generell debatt"? Forsøker du å sparke i gang nok en hissig tråd om uføre og deres manglende evne til å skjøtte pengene de får fra andre skattebetalere...? 🙄

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Nei. Men etterbetalingen av oppjusteringen av Grunnbeløpet (som uføretrygden og andre stønader bygger på) blir utbetalt separat, etter hva jeg husker. Mulig den kommer før, synes jeg har et svakt minne om det uten at jeg vet sikkert. Uansett er det et temmelig lite beløp (for mai måned bare), men det er vel bedre enn ingenting om du har 0 på konto nå.

Men ellers har det aldri vært tidligere utbetaling annet enn mai og desember. Ikke juni. Der må man passe på å la pengene fra 12. mai strekke helt til 18. juni, 

Den pleier å komme samtidig som trygden😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det ikke rundt 11.juni ufør nav pengene kommer? Så på siden nå at det står 18.juni. Stemmer dette? I så fall er jeg helt blakk fordi trodde vi pleier å få det en uke tidligere i juni. Og en uke tidligere i mai og desember.

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/utbetalinger/utbetalinger/utbetalingsdatoer-feriepenger-og-skattetrekk/uforetrygd_kap

Bare å bokmerke siden med en gang.

Anonymkode: 82116...a52

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gir du en link hun allerede sier hun har lest? Hun skriver jo i hovedinnlegget at hun allerede har lest det på den siden. Hun skriver "siden", og da antar jeg hun mener NAVs hjemmesider.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Var innom mine sider på NAV i dag, og så da at utbetalingsdatoen for juni står oppført som 17. juni, og ikke 18. som det står på fellesoversikten på nettsidene deres.

Det er i alle fall én dag tidligere, om det hjelper...

Det er trekkfri måned i juni, du får altså utbetalt uten skattetrekk.

Anonymkode: 08598...854

Gjest Laffatus
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Den kommer den 18 er kun mai og føre jul den kommer før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...