Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lost og aner ikke hva veien videre skal være...Jeg har lenge vært lei av jobben min og dermed tenkt lenge på å slutte, men nå har jeg fått tilbud om en ny stilling i firmaet. En stilling hvor jeg vil lære masse nytt, få mange nyttige erfaringer, og høyere lønn, men også en stilling som krever at man må være tilgjengelig til enhver tid. Jeg ser positivt på å endelig få noen nye arbeidsoppgaver og å få muligheten til å utvikle meg, men så over til dilemmaet;

Jeg kjenner skikkelig på det at jeg ønsker å reise og å prøve å jobbe i et annet land. Jeg er singel og i slutten av 20årene, så jeg kjenner virkelig på at nå er det på tide å følge drømmene mine. Spesielt siden jeg føler jeg har "mistet" 1,5 år av livet pga Covid 19, så føler jeg at nå må jeg rase fra meg før jeg slår meg til ro. Jeg er ikke klar for at resten av livet mitt skal være a4. Jeg trives ikke nå med å jobbe 8-16, ha en stressende jobb som tapper meg for energi og livsgnist, og å bare bli værende i byen jeg bor i. Jeg vil møte nye folk, kjenne på utfordringen med å reise helt alene, og få nye erfaringer.

Så,

Jeg jeg har jo fått tilbudt en jobb som kommer til å være viktig i videre karriere. Og jeg kommer til å få en bra lønn. 

Men, jeg føler sånn på en trang til å gjøre noe heeeelt nytt. Jeg er så redd for at dersom jeg ikke gjør dette nå, så kommer jeg aldri til å gjøre det, og da kommer jeg aldri til å klare å slå meg helt til ro.

Jeg håper virkelig dere har noen kloke ord å komme med :)

Dersom jeg velger å si opp jobben så har jeg god nok økonomi til å klare meg over en lang periode uten inntekt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva de legger i "tilgjengelig til enhver tid". Er det snakk om helger, netter og alle helligdager? Det bør i så fall være kompensert solid slik at man ikke jobber gratis. 

Så lenge du blir kompensert, så ville jeg nok tatt jobben nå. Du trenger ikke å ha den til evig tid. Grunnen til det er Covid19. Det er fortsatt sterke reiserestriksjoner rundt om i verden, så uansett om du har lyst til å reise så raskt som mulig, så vil det fortsatt være vanskelig en stund fremover. Tror ikke det blir noe særlig enklere før tidligst et års tid, så da kan man like gjerne bruke tiden til å jobbe og spare. 

Anonymkode: d7b21...0c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs hva de legger i "tilgjengelig til enhver tid". Er det snakk om helger, netter og alle helligdager? Det bør i så fall være kompensert solid slik at man ikke jobber gratis. 

Så lenge du blir kompensert, så ville jeg nok tatt jobben nå. Du trenger ikke å ha den til evig tid. Grunnen til det er Covid19. Det er fortsatt sterke reiserestriksjoner rundt om i verden, så uansett om du har lyst til å reise så raskt som mulig, så vil det fortsatt være vanskelig en stund fremover. Tror ikke det blir noe særlig enklere før tidligst et års tid, så da kan man like gjerne bruke tiden til å jobbe og spare. 

Nei heldigvis ikke så tilgjengelig, men man vil ha hendelser som man gjerne må håndtere på kveldstid og i ferier.

AnonymBruker
Skrevet
Palmesus skrev (Akkurat nå):

Nei heldigvis ikke så tilgjengelig, men man vil ha hendelser som man gjerne må håndtere på kveldstid og i ferier.

Skjønner. Da kommer det jo an på betingelsene, om det er overtid time for time, eller om det er en solid grunnlønn. Man bør sørge for å ikke bli utnyttet (Snakker av erfaring der, jobbet nær sagt døgnet rundt i en tidligere jobb). 

Så lenge du får fornuftige vilkår, så ville jeg nok tatt den. Som sagt ikke så enkelt å reise nå, man får jo fort ganske begrensede opplevelser når store deler av verden har strenge koronarestriksjoner ennå. Men det kommer en tid der det blir mulig igjen, og da er det jo fint å ha spart opp en del til det :)

Skrevet

Jeg hadde reist. Livet er for kort til å ikke følge drømmene sine. Som du sier, så føler du at tiden er riktig. 

Du mister kanskje denne jobbmuligheten, men du vil fremdeles ha kvalifikasjonene og erfaringen. 

Jeg var i en lignende situasjon for noen år tilbake hvor jeg følte at livet stod ved et veikryss. Jeg tok en lengre ferie i Sørøst-Asia og det fikk meg til å innse at jeg burde ta sjansen. Da jeg kom tilbake til Norge tok jeg avgjørelsen og flyttet til utlandet.

Jeg tror du kommer til å angre hvis du ikke følger drømmene dine. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Da kommer det jo an på betingelsene, om det er overtid time for time, eller om det er en solid grunnlønn. Man bør sørge for å ikke bli utnyttet (Snakker av erfaring der, jobbet nær sagt døgnet rundt i en tidligere jobb). 

Så lenge du får fornuftige vilkår, så ville jeg nok tatt den. Som sagt ikke så enkelt å reise nå, man får jo fort ganske begrensede opplevelser når store deler av verden har strenge koronarestriksjoner ennå. Men det kommer en tid der det blir mulig igjen, og da er det jo fint å ha spart opp en del til det :)

Ja det smarteste er å ta jobben, men jeg er så lei selve arbeidsplassen :( Og kjenner sånn på at jeg nå er i en alder hvor man må "tenke på å etablere seg", men jeg er bare ikke klar for det enda.  Men ja, nå er ikke den beste tiden å reise..Korona ødelegger så mye :(  Jeg er bare redd for at jeg aldri kommer til å gjøre noe med drømmene mine om det ikke blir nå..Jeg har 3 mnd oppsigelse, så vil ikke kunne reise før til høsten uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Reis. Jeg sa opp jobb når jeg fylte 30 for å reise, beste avgjørelsen jeg har gjort hittil i livet 😊

Anonymkode: 98372...493

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tvil her. Om jeg var i slutten av 20årene, ville jeg reist. 

Anonymkode: ddf8e...8aa

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil oppfordre deg til å følge drømmen. Hvor lenge har du arbeidet på dette stedet? Det er uansett ikke lurt å bli for lenge på samme arbeidssted sies det, så å ta denne jobben vil ikke bare være positivt om du gror fast på dette stedet.

Som noen andre sier, du har fortsatt kvalifikasjonene og utdanningene senere, mens mulighet til å følge denne drømmen har du kanskje aldri mulighet til igjen siden du er singel og barnløs :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den som sa ta jobben. Rett og slett fordi covid fremdeles fører med seg endel restriksjoner. Altså bruker du tiden frem til du reiser ved å jobbe mye og legge deg opp penger. De pengene kan du nyte godt av når verden åpner igjen. I mellomtiden kan du legge en god plan for hva du vil oppleve og hva som trengs for å få det til. Og i mellomtiden opparbeider du deg mer erfaring og bygger CV. Den korte tiden du står i denne stillingen kan komme godt med senere. Dessuten kan du søke permisjon fra stillingen istedet for å si opp. Da har du en jobb å komme tilbake til. 

Anonymkode: 92755...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...