AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg/arbeidsplassen har en case med en kunde vedr. et kjøp. Kravet fra kjølper er helt urimelig, men uansett hvor mye vi prøver å forklare lover og regler, nekter kunden å høre på det. Som kunde kunne jeg jo kontaktet Forbrukerrådet og fått bekreftelse på det vi sier til kunden. Men hvem kan vi som bedrift kontakte? Forbrukerrådet da også eller? Anonymkode: bee76...a5e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Det kommer an på hvem som krever noe. Om det er kunden som krever noe av dere, kan dere bare sitte stille å vente til kunden foretar seg noe. Mest sannsynlig gjennom forbrukerrådet, forliksrådet eller domstolene. Om det er dere som krever noe. Så går dere via inkasso, deretter forliksrådet eller domstolene. Anonymkode: 5af8c...31f 3
nomore82 Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Kan dere ikke bare nekte og be kunden ta det rett vei dersom de mener de har et krav? 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Det er kunden som mener han har krav. Han har kjøpt en vare som han etter ett år klaget på. Vi undersøkte varen, ikke feil med den. Han kontaktet oss gang på gang, til slutt sa vi at han kunne få heve kjøpet og få pengene i retur, selv om garantifristen for lengst var utløpt. Men nei, det ville han ikke. Han ville beholde varen og i tillegg ha en erstatning som var langt høyere enn varens verdi. 😖 Han påstår nå at han har tatt saken videre (vet ikke til hvor). Så da er det kanskje lurest at vi bare sitter stille i båten? Folk, ass. Anonymkode: bee76...a5e 2
solmåneogstjerner Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Bare å vente, og så evt ta det derfra.
nomore82 Skrevet 9. juni 2021 #6 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er kunden som mener han har krav. Han har kjøpt en vare som han etter ett år klaget på. Vi undersøkte varen, ikke feil med den. Han kontaktet oss gang på gang, til slutt sa vi at han kunne få heve kjøpet og få pengene i retur, selv om garantifristen for lengst var utløpt. Men nei, det ville han ikke. Han ville beholde varen og i tillegg ha en erstatning som var langt høyere enn varens verdi. 😖 Han påstår nå at han har tatt saken videre (vet ikke til hvor). Så da er det kanskje lurest at vi bare sitter stille i båten? Folk, ass. Anonymkode: bee76...a5e Husk at garanti og reklamasjon ikke er det samme.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #7 Skrevet 9. juni 2021 nomore82 skrev (1 time siden): Husk at garanti og reklamasjon ikke er det samme. Men om det ikke er noe feil med varen spiller det ikke noen rolle. TS: Ville bare ha sagt at saken er avsluttet fra deres side, og vente på at kunden foretar seg noe. Anonymkode: 3ce4f...44a
nomore82 Skrevet 9. juni 2021 #8 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men om det ikke er noe feil med varen spiller det ikke noen rolle. TS: Ville bare ha sagt at saken er avsluttet fra deres side, og vente på at kunden foretar seg noe. Anonymkode: 3ce4f...44a Jo det gjør det. Det trenger ikke være noe feil på produktet for at det skal eksistere en mangel kunden kan reklamere på. For eksempel. Men garantier går ofte utelukkende på feil på produktet.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #9 Skrevet 9. juni 2021 nomore82 skrev (11 minutter siden): Jo det gjør det. Det trenger ikke være noe feil på produktet for at det skal eksistere en mangel kunden kan reklamere på. For eksempel. Men garantier går ofte utelukkende på feil på produktet. Det avhenger hva du legger i feil ved produktet - med feil mener jeg mangel. Men jeg skjønner hvordan det kan misforstås, jeg burde formulert meg litt klarere. Anonymkode: 3ce4f...44a
nomore82 Skrevet 9. juni 2021 #10 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det avhenger hva du legger i feil ved produktet - med feil mener jeg mangel. Men jeg skjønner hvordan det kan misforstås, jeg burde formulert meg litt klarere. Anonymkode: 3ce4f...44a Nå er jeg litt usikker på hva du mener her. Er du nå enig i det jeg skriver, eller fortsatt uenig?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #11 Skrevet 9. juni 2021 Det er tvilsomt om kunden vil foreta seg noe. Dette er nok bare en som er ute etter å svindle til seg noen kroner. Men om han skulle finne på å ta dette til forliksrådet så husk å kreve saksomkostninger, for han kommer til å tape så det synger. Husk derfor å spare på all skriftlig dokumentasjon. Anonymkode: 2bb34...c0f
Gjest Elder Millennial Skrevet 9. juni 2021 #12 Skrevet 9. juni 2021 Foreslår at noen som ikke er konfliktskye tar over kundebehandlingen. Du kan heve kjøpet hvis du ønsker. Vi tilbyr ikke kompensasjon da vi ikke kan finne feil/mangel ved produktet, bla bla bla... Vær tydelig, kort og ikke beklag noe hvis det faktisk ikke er noe galt med produktet. Dere trenger ikke å gjøre noe mer, kunden kan ta det videre til forbrukerombudet hvis de ikke er fornøyd. Så lenge dere har alt på det rene er det nok bare tomme trusler. Det er alltid noen som klager på alt og vil ha penger igjen, tror det er en hobby for gjerrigknarker 😅
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #13 Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er kunden som mener han har krav. Han har kjøpt en vare som han etter ett år klaget på. Vi undersøkte varen, ikke feil med den. Han kontaktet oss gang på gang, til slutt sa vi at han kunne få heve kjøpet og få pengene i retur, selv om garantifristen for lengst var utløpt. Men nei, det ville han ikke. Han ville beholde varen og i tillegg ha en erstatning som var langt høyere enn varens verdi. 😖 Han påstår nå at han har tatt saken videre (vet ikke til hvor). Så da er det kanskje lurest at vi bare sitter stille i båten? Folk, ass. Anonymkode: bee76...a5e Ingen har krav på både vare OG kompensasjon. Hvis det faktisk er en feil på varen innen for tidsfristen har dere rett til å reparere eller heve kjøpet. Dere har tilbudt å heve kjøper hvor kunden takket nei. H*n har ikke rett på noe mer da. Er bare å slappe av uansett om han tar det videre eller ikke. Anonymkode: d787d...b9f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #14 Skrevet 9. juni 2021 nomore82 skrev (14 minutter siden): Nå er jeg litt usikker på hva du mener her. Er du nå enig i det jeg skriver, eller fortsatt uenig? Enig, jeg mente det samme som deg - da jeg skrev feil mente jeg mangel Anonymkode: 3ce4f...44a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #15 Skrevet 9. juni 2021 Herregud, hvilken bedrift er dette? Useriøst? Skaff deg baller om du skal drive bedrift, eller skaff noen som har det. Kunden tvinner dere rundt fingeren, dere er usikre og kunden tøffer på, selvfølgelig. Hadde gjort det samme selv om dere skalv som aspeløv. Kunden har ikke rett på noe, slutt å late som han har det. Sett punktum og gi kunden beskjed om å avslutte saken eller ta det videre. Som han kommer til å tape, hardt. Dette vet kunden, men dere hangler rundt og da trenger jo ikke kunden gjøre det. Da kan kunden true mer og etterhvert faktisk få pengene hvis dere fortsetter sånn. Sett punktum finale! Anonymkode: d231b...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå