AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg har slitt med mye bekkenleddsmerter i dette svangerskapet, fra andre trimester. Smertene sitter rundt iliosakralleddene. Har vært sykemeldt er siste ti ukene og kiropraktor/fysio hjelper ikke, får bare beskjed om å ta det med ro frem til fødselen. Fødselen er rundt hjørnet og jeg klør i hele meg etter å gå turer i skog og fjell og være i aktivitet igjen. Men leser stadig her inne om damer som fortsatt har smerter etter fødselen og blir så skremt. Er det noen som sleit med bekkenplager som har noen oppløftende historier fra etter fødselen? Hvor fort var dere tilbake i aktivitet? Hvordan trente dere etter fødselen? Dette er forresten andremann og jeg hadde ingen plager med første. Er slank og normalt aktiv og glad i å bevege meg. Anonymkode: 3052c...df9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Bekkenplagene mine forsvant i det barnet var ute. Gikk tur når baby var tre dager,helt smertefritt. Anonymkode: 99f84...69e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Kommer kanskje også an på hvor de sitter? Jeg hadde smerter i symfysen og kunne ganske raskt etter fødsel fint gå turer, var bare noen typer bevegelser som gjorde vondt. Det gjør det fortsatt litt, 3 mnd senere. Anonymkode: 113c2...914
Anjatapinjata Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Jeg slet i ett år etterpå, men har hatt noe problemer med hoftene fra tidligere. Er også hypermobil som heller ikke er så heldig.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Bekkenplagene mine forsvant i det barnet var ute. Gikk tur når baby var tre dager,helt smertefritt. Anonymkode: 99f84...69e Takk, det gir håp! 🤗 17 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer kanskje også an på hvor de sitter? Jeg hadde smerter i symfysen og kunne ganske raskt etter fødsel fint gå turer, var bare noen typer bevegelser som gjorde vondt. Det gjør det fortsatt litt, 3 mnd senere. Anonymkode: 113c2...914 Som jeg skrev så sitter det først og fremst rundt begge is-ledd hos meg Det gjør vondt å ligge på begge sidene (så søvn driver vi ikke med) og det blir akutt mer vondt av å være i aktivitet. Det svir i ryggen og stråler ned i beina om jeg pusher meg 8 minutter siden, Anjatapinjata said: Jeg slet i ett år etterpå, men har hatt noe problemer med hoftene fra tidligere. Er også hypermobil som heller ikke er så heldig. Huff, så dumt å høre Jeg har ikke hatt noen problemer med bekken eller hofter før nå i svangerskapet, så håper det teller i min favør 😬 Anonymkode: 3052c...df9
Million Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 Mine bekkenløsningssmerter forsvant i det barnet ble født. Da jeg skulle reise meg og gå på do noen timer etter fødselen, klarte jeg å gå helt normalt nedover korridoren til toalettet. Et lite mirakel, tenkte jeg, som hadde haltet meg gjennom månedsvis av svangerskapet og hatt mye vondt. Klarte ikke sove liggende på slutten en gang. Måtte sitte i en lenestol og sove. Men ja, borte ble de etter fødselen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 25 minutter siden, Million said: Mine bekkenløsningssmerter forsvant i det barnet ble født. Da jeg skulle reise meg og gå på do noen timer etter fødselen, klarte jeg å gå helt normalt nedover korridoren til toalettet. Et lite mirakel, tenkte jeg, som hadde haltet meg gjennom månedsvis av svangerskapet og hatt mye vondt. Klarte ikke sove liggende på slutten en gang. Måtte sitte i en lenestol og sove. Men ja, borte ble de etter fødselen. Å, så fantastisk! 🤩Ville absolutt følt ut som et mirakel å bare kunne gå og ligge normalt ja, eller å ha vært så handikappet i mange måneder! Anonymkode: 3052c...df9
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Jeg slet veldig med bekkenet i fire år etter siste fødsel, og var mye sykmeldt disse årene. I og for seg ikke oppløftende, MEN de to siste årene har jeg vært tilnærmet smertefri. Det som hjalp meg var osteopat og fysioterapeut som virkelig visste hva de gjorde, og mye _riktig_ trening. Masse lykke til! 🍀 Anonymkode: fadbb...588
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #9 Skrevet 11. juni 2021 On 6/8/2021 at 2:03 PM, AnonymBruker said: Jeg slet veldig med bekkenet i fire år etter siste fødsel, og var mye sykmeldt disse årene. I og for seg ikke oppløftende, MEN de to siste årene har jeg vært tilnærmet smertefri. Det som hjalp meg var osteopat og fysioterapeut som virkelig visste hva de gjorde, og mye _riktig_ trening. Masse lykke til! 🍀 Anonymkode: fadbb...588 Huff, stakkars deg, 4 år er lenge! Å bra at du er bedre nå! Jeg har allerede avtalt med fysioterapeut og kiropraktor å komme tilbake for opptrening etter fødselen, men hvor tidlig kan man begynne å trene seg opp? Bekkenbunn skal man jo trene med en gang, men jeg tenker på lett kondisjonstrening og styrketrening. Nå er formen min så dårlig, elendig kondis og ingen styrke i beina lenger Jordmor mente at jeg måtte regne med å vente 6 uker før jeg kunne trene noe, men jeg orker ihvertfall ikke bare sitte i sofa så lenge 😬 Anonymkode: 3052c...df9
-venter- Skrevet 11. juni 2021 #10 Skrevet 11. juni 2021 Jeg gikk på krykker inn på føden og trillet baby selv over på hotell og hoppet i dusjen. Tre dager senere gikk jeg tur i ulendt terreng. Seks mnd senere gikk Jrg fortsatt på opptrening hos fysio for å trene musklatur opp, men så og si god. 1
Nissepiken Skrevet 12. juni 2021 #11 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 14.03): Jeg slet veldig med bekkenet i fire år etter siste fødsel, og var mye sykmeldt disse årene. I og for seg ikke oppløftende, MEN de to siste årene har jeg vært tilnærmet smertefri. Det som hjalp meg var osteopat og fysioterapeut som virkelig visste hva de gjorde, og mye _riktig_ trening. Masse lykke til! 🍀 Anonymkode: fadbb...588 Er der lov å spørre hvor du holder til/hvor du har fått hjelp? 😊 jeg sliter også etter fødsel, men har gått kortere tid enn for deg.. jeg går til fysioterapeut, men føler ikke hun vet helt hva hun driver med mtp dette.. det er så vanskelig å finne ut hvem som har den riktige kompetansen, så det er så fint om man kan hente noen tips fra andre 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå