AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Det siste halvåret har det blitt enormt mye tagging her hvor jeg bor. Jeg mistenker at det er 1 eller 2 stk som står bak alt sammen (de har navn som de bruker). Synes det er så ufattelig trist og unødvendig å ødelegge den fine byen vår. Utallige bolighus og historiske bygninger er tilgriset. Vi har til og med en fin, ny kyststi som de har griset til for all fremtid. Hva kan man gjøre med dette? Hvorfor klarer man ikke å få tatt de? Får det i det hele tatt noen konsekvenser om de blir tatt? Anonymkode: cd913...efb 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Jeg kan sette pris på en flott utført grafitti på et egnet sted, sånn som en grå betongmur. Det kan være rene kunsten. Men tagging er rett og slett hærverk. Konsekvenser? "Snakke med foreldrene", til nød en bot om de blir tatt på fersk gjerning. Anonymkode: 1f79a...ad6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kan sette pris på en flott utført grafitti på et egnet sted, sånn som en grå betongmur. Det kan være rene kunsten. Men tagging er rett og slett hærverk. Konsekvenser? "Snakke med foreldrene", til nød en bot om de blir tatt på fersk gjerning. Anonymkode: 1f79a...ad6 Dette er ikke grafitti kunst. Det er rett og sett baee at noen skriver navnet sitt utover veggen. Anonymkode: cd913...efb
mekka Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 13.02): Jeg kan sette pris på en flott utført grafitti på et egnet sted, sånn som en grå betongmur. Det kan være rene kunsten. Men tagging er rett og slett hærverk. Konsekvenser? "Snakke med foreldrene", til nød en bot om de blir tatt på fersk gjerning. Anonymkode: 1f79a...ad6 Å snakke med foreldrene vil nok ikke hjelpe. 70% av taggere er over 30. Er umulig å bøtelegge en tagger når det ikke kan bevises at hen gjorde det.
Jr.Garcon Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 mekka skrev (20 timer siden): Å snakke med foreldrene vil nok ikke hjelpe. 70% av taggere er over 30. Er umulig å bøtelegge en tagger når det ikke kan bevises at hen gjorde det. Det er mange norske taggere gjennom årenes løp som er dømt til både fengsel og bøter i hundretusen klassen. Du pågripes på fersk gjerning etter du har sprayet en T-bane. Signaturen/navnet "kokelimongo" dekker hele t-banesiden. Det utføres så en husransakelse hos deg - der finner de kokelimongo skisser og bilder av ting du tidligere har malt. Politiet går så gjennom det de har fått inn av anmeldelser fra sporveien, skoler , private osv osv -bildearkivene. Så samler de sammen f.eks 32 t-baner med kokelimongo og en drøss annet og tar ut en tiltale. Enden på vise er at du lynraskt blir domfelt for alt sammen. At det er mer vrient å få tak i - hvis de ikke tas på fersk gjerning - en 12 åring som tagger pikk og hakekors er en annen sak. Men majoriteten av tagging/graffiti utføres av folk som har det som en hobby - over tid - og da med eget navn /eventuelt et crew navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå