AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Fikk nettopp en e-post fra skatteetaten om at en ny arbeidsgiver/pensjonsutbetaler har hentet mitt skattekort. Når jeg sjekker på skatteetatens sider, er gjeldende "arbeidsgiver" en kommune, som jeg ikke kan huske å ha jobbet for noen gang? Vi har riktignok hytte i kommunen, men ikke noe annet. Jeg hadde sommerjobb i den samme kommunen for 15 år siden, men det var for en privat bedrift. Så jeg skjønner ingen ting... Er det bare sånn som skjer innimellom? Det har jo ikke noe å si for meg, men synes det er rart... Hvordan har de fått tak i informasjon om meg, og hvorfor hente ut skattekortet mitt? Anonymkode: 7314d...e1e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Her kan det vel ha skjedd en feil. Kan du ikke ta kontakt med kommunen? Mitt blir hentet ut av et firma i Oslo, men det er fordi de sitter på lønn hos oss selv om firmaet er i Tromsø Anonymkode: 57a7d...2e1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #3 Skrevet 9. juni 2021 Da kontakter du de og spør. Mitt ble tidligere henta av en kommune jeg var på jobbintervju hos for veldig mange år siden. Der forstod de ikke helt hva som hadde skjedd Anonymkode: fdee3...b41
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #4 Skrevet 9. juni 2021 En kommune jeg hadde sommerjobb for noen år siden henter også ut mitt skattekort hvert år, uten at jeg helt skjønner hvorfor Anonymkode: 4d36e...8ea
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #5 Skrevet 9. juni 2021 Jeg ville ha kontaktet denne arbeidsgiveren. Dette tyder på at de har registrert fødsels- og personnummeret ditt i lønnssystemet, og det kan f.eks. være en feilregistrering hos dem, slik at lønn blir registrert på deg i stedet for rett ansatt. Eller så er det bare en hikke i systemet, men jeg ville uansett sagt fra. Anonymkode: 52824...5f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå